Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvorfor går jeg ikke ned?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-12, 10:42   #1
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Hvorfor går jeg ikke ned?

Uff nå blir jeg smårar snart!
Jeg skal gifte meg på lørdag og har gått ned 18 kg, de siste 6 bare de siste 4 ukene. Jeg trener mye og ligger på rundt 30-40 kh pr dag og rundt 1300 kcal.
Kiloene har flydd av, helt til onsdag, da ble det bråstopp! Og jeg er sååååååå nær å komme under 70 kg (det var målet mitt til bryllupet)
Jeg spiser det samme som før stoppet og trener enda mer. Siste treningsøktene mine har jeg forbrent rundt 900kcal, men fortsatt rikker ikke vekta seg..

Jeg trodde først det var pga eggløsning og vann, men vannet er borte og det skjer ingenting. Nåla er låst fast på 72,1 kg

Er det noe jeg kan gjøre for å "jumpstarte" nedgangen igjen?
Jeg vil så gjerne nå målet mitt før bryllupet..

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 11:09   #2
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned??

Det er ikke nettopp fordi du trener så mye at du ikke går ned?
At du bygger og erstatter fettet med muskler?

Bruker du målebånd?

Under 70 eller ikke, synes du har prestert fantastisk uansett. Prøv å slappe av og se frem mot bryllupet, du har jo vært SUPERFLINK!
Husk også at stress kan påvirke vekten...

Lykke til med den store dagen

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 11:11   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned??

Stress, muligens også dårlig søvn...

Slapp av og sov godt og husk at vekta bare er et tall, det er de CM-ene du har gått ned og glimtet i øyet som kommer til å vises til bryllupet.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 11:13   #4
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned??

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Det er ikke nettopp fordi du trener så mye at du ikke går ned?
At du bygger og erstatter fettet med muskler?

Bruker du målebånd?

Under 70 eller ikke, synes du har prestert fantastisk uansett. Prøv å slappe av og se frem mot bryllupet, du har jo vært SUPERFLINK!
Husk også at stress kan påvirke vekten...

Lykke til med den store dagen

Takk for gode ord og lykkeønskninger

Nei jeg trener ikke SÅ mye heller.. Annenhver dag sykler jeg 2,5 mil og springer en og annen turen på fjellet.. Er jo ikke SÅ mye at det bryter ned det?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 11:37   #5
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned??

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Takk for gode ord og lykkeønskninger

Nei jeg trener ikke SÅ mye heller.. Annenhver dag sykler jeg 2,5 mil og springer en og annen turen på fjellet.. Er jo ikke SÅ mye at det bryter ned det?

Jeg synes jo det er en grei mengde trening jeg!
Mest sansynligvis har kroppen din stoppet litt opp nå pga stress i forkant av den store dagen.. Du skal nok se at bare dagen er overstått så raser du ned de siste kg'ne for å komme under 70.

Jeg hadde vært kjempestolt over egen prestasjon og du har jo tross alt gått ned MASSE allerede, så hva har vel de siste 2kg'ne å si, sånn helt egentlig?

Slapp av, fortsett som du gjør, så kanskje slipper de taket..
Alternativet er å ha siste uken før bryllupet på "back to basics-vis". Der du spiser så nærme 0 karbs som mulig, mest mulig fett og proteiner. Kutter alle erstatninger, frukt, bær, grønnsaker med karbs i.. (Jeg spiser sånn nå for å komme igang, kjedelig er det - Men håper på godt resultat).. ^^,

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 11:53   #6
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Hvorfor går jeg ikke ned??

1300kcal?? og forbrenner 900kcal med trening :/

Hmm...synes det hørtes veldig lite ut jeg
da sitter du igjen med 400(!!) kcal som du skal overleve på ..
Jeg kan pare dra paraleller til meg selv, og egen erfaring har vist at jeg i allefall MINST må ha i meg 2000kcal daglig om kroppen skal gå ned på en fornuftig måte.
Jeg trener omlag like hyppig som deg, og forbrenner likt i treninger. og spiser i snitt 2800kcal daglig..og går ned i vekt ukentlig (veier nå 67,7kg)
Spiser også noe mere karbo enn deg.

Jeg har 4 ulike forslag

1. kutt helt ut meieriprodukter
2. ta deg en høykarbodag( lite fett denne dagen!)
3. spis det du pleier, men dobble antall kalorier
4. ta treningsfri, stress ned med et par dager hvile og restutisjon. selvpleie!

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 12:01   #7
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned??

Tror kanskje som flere andre nevner her, at dette kan være relatert til stress osv. Men også det at du kanskje inntar litt for lite kalorier rett og slett! Det er mange som stopper opp om de trener for hardt, og de tenker å være smart og spise lite. Det går kanskje en stund, men så setter kroppen inn spareblusset:-) Jeg har selv gått i den fellen av og til! Jeg skjønner at du har veldig lyst til å nå målet ditt, men du har jo allerede oppnådd utrolig mye, kjempeflink! Et annet tips, drikker du nok vann?? Det er veldig viktig med veske iløpet av dagen.
Selv har jeg kavet med ned fra 140 til nå 91 kilo på 1,5 år. Målet mitt er 75 kilo da jeg er 175 høy. Målet mitt til ferien starter den 16Juli var egentlig å nå 95 kilo, så jeg er veldig fornøyd. Nå hadde jeg lyst til å se 90 tallet, men tror ikke det rekker heeeeelt. Man vil ofte mye, og klarer man det så vil man plutselig mye mere
Jeg er helt sikker på at du stråler fra topp til tå, og ser fantastisk ut!
Gratulerer med fantastiske resultater og lykke til med bryllupet!

Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 20:02   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Siden onsdag? Det er fire dager, det. Stillstand på fire dager er blåbær, og i alle fall helt normalt. Men enig i at du spiser lite ift treningsmengde.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 23:23   #9
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Skjønner at det er frustrerende. Men nå syns jeg du bør stoppe opp og virkelig klappe deg selv på skulderen. 18 kg er masse. Og at kroppen stopper litt opp nå når det har rast ned er faktisk helt naturlig. Trist men sant. Du har vært kjempe flink. Men det er faktisk ikke sikkert at du klarer det målet du har satt deg rett og slett pga kroppen tenker seg om. Men det må ikke ødelegge den store dagen for deg. Fortsett som før, MEN: kos deg masse på den store dagen. Slipp deg løs og nyyyyyt de 18 kg som er borte. Jeg er sikker på at du er kjempefin og lekker.... Lykke til.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 23:36   #10
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Vet dere? Jeg var faktisk nervøs for tilbakemeldingene jeg kom til å få, men dere er jo kjempegode! Tusen hjertelig takk for oppmuntring og støttende ord!
Jeg skal faktisk drite i de 2 kiloene, og bare kose meg, dere har helt rett!


Ang kalorier.. Jeg må ligge lavt på kalorier om jeg skal gå ned, jeg var prøvd å ligge på 1800-2200, men da skjer det ingenting:-/
Vann drikker jeg mye av daglig, så der er jeg ganske flink

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 23:39   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Drit i de to kiloene ja. Nå må du bruke tiden på forberede bryllup, det kan være ganske så stressende. Spis riktig og sett bort vekta for en stund.

Lykke til så mye med bryllupet!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 10:22   #12
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Henger meg alle de gode rådene som du har fått! De har helt rett ønsker deg lykke til med bryllupet!

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 10:42   #13
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Ønsker deg bare lykke til igjen - Håper den store dagen blir alt du måtte ønske og mere til!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 14:23   #14
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Vet dere? Jeg var faktisk nervøs for tilbakemeldingene jeg kom til å få, men dere er jo kjempegode! Tusen hjertelig takk for oppmuntring og støttende ord!
Jeg skal faktisk drite i de 2 kiloene, og bare kose meg, dere har helt rett!


Ang kalorier.. Jeg må ligge lavt på kalorier om jeg skal gå ned, jeg var prøvd å ligge på 1800-2200, men da skjer det ingenting:-/
Vann drikker jeg mye av daglig, så der er jeg ganske flink

Høres ut som et klokt valg:-) du har jo allerede oppnådd så mye, har vært superflink! :-) du når nok målet ditt til slutt, selv om det kanskje ikke går før bryllupet! Nå er det jo egentlig viktigst at dere nyter den kommende store dagen, og hverandre. Jeg forstår godt ditt sterke ønske, men igjen er jeg sikker på at du velger rett ved å drite i de to kiloene akkurat nå:-)

Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 00:21   #15
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Re: Hvorfor går jeg ikke ned?

Så flink du har vært! Henger meg på de andre og sier drit i de to siste kiloene! Kanskje de detter av deg hvis du slutter å tenke på det Vet jo aldri... Masse lykke til på lørdag. Håper at dagen blir helt FANTASTISK og alt du måtte drømme om!

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 21:42   #16
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Tusen takk folkens!
Vekten står fortsatt på stedet hvil, men jeg kjenner at jeg ikke bryr meg så mye om det lenger.. Jeg får ta det igjen etter bryllupet, og være meget fornøyd med at kjolen måtte syes inn 6 cm!

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 23:33   #17
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Tusen takk folkens!
Vekten står fortsatt på stedet hvil, men jeg kjenner at jeg ikke bryr meg så mye om det lenger.. Jeg får ta det igjen etter bryllupet, og være meget fornøyd med at kjolen måtte syes inn 6 cm!

Akkuratt! Det er godt at du la bekymringen fra deg. Det er jo din dag! Gratulerer og lykke til!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 22:10   #18
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned?

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Uff nå blir jeg smårar snart!
Jeg skal gifte meg på lørdag og har gått ned 18 kg, de siste 6 bare de siste 4 ukene. Jeg trener mye og ligger på rundt 30-40 kh pr dag og rundt 1300 kcal.
Kiloene har flydd av, helt til onsdag, da ble det bråstopp! Og jeg er sååååååå nær å komme under 70 kg (det var målet mitt til bryllupet)
Jeg spiser det samme som før stoppet og trener enda mer. Siste treningsøktene mine har jeg forbrent rundt 900kcal, men fortsatt rikker ikke vekta seg..

Jeg trodde først det var pga eggløsning og vann, men vannet er borte og det skjer ingenting. Nåla er låst fast på 72,1 kg

Er det noe jeg kan gjøre for å "jumpstarte" nedgangen igjen?
Jeg vil så gjerne nå målet mitt før bryllupet..

Japp, det er noe du kan gjøre. PÅ SIKT!! Du kan trene helsikkas mye mindre og spise mer karbo. Vi jenter tror ofte at å trene masse, og da gjerne trening som får oss til å syle av svette er løsninga. It's not. Det får kortisolet til å stige og dermed stopper vekttapet.

Det du gjør er å roe ned treninga til max 3 styrketreningsøkter i uka. Gjerne myoreps. Google det.

Ellers kan du gå deg en tur hver dag, men ingen høyintensitetstrening. Og kondisjonsøkta skal vare max 40 minutter.

Når du trener såpass mye er 40gr karbo ALTFOR lite og gjør mer skade enn nytte. Du bør satse på å spise ca 50 gram karbo mer dag for dag i en uke (potet, ris - den HVITE risen takk, søtpotet, havregryn etc. Spis mindre fett. Kun 10-20 gr pr måltid. Neste uke øker du på med 50 gram karbo hver dag, men legg til 30 gram ekstra fett totalt (ikke hver dag) helt til du har nådd 35-40kcal pr kroppsvekt. Så spiser stabilt i 1-2 uker før du gradvis reduserer på inntaket ditt. Når du reduserer bør du havne på ca 55-60% protein, 30% fett og 30% karbo. Måltidene dine bør alltid inkludere 10-20 gram fett, det tilsvarer 1-2 ss fett - ikke mer. 20 gram fett er tross alt 180 kcal.

Kutt ut all høyintensitetstrening, god damnit!

Gå ned til lørdag? Spis minst 1000kcal i karbo i dag, lite fett. Lite væske. Drikk en masse vann fra i morgen kveld av. Lite karbs, lite fett, masse protein. Kun EN styrketreningsøkt, og den skal ikke være blytung eller vare i flere timer.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor ikke? sjuggerpløm Induksjonen 2 22-11-07 13:06
Teller ikke TE som en del av den daglige vannmegden? Hvorfor ikke? SkinnyToBe Ketolysekuren 24 23-09-07 22:53
Hvorfor går jeg ikke ned? Monix Ketolysekuren 13 06-02-07 21:15
Hvorfor går jeg ikke ned?? Pilen Atkins kosthold 8 15-09-06 19:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no