Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva spiser dere i løpet av en dag på ketolysekuren?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-16, 23:31   #1
totitten
Medlem
 
totitten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Nordland
Alder: 43
Innlegg: 128
totitten er ny på veien

Hva spiser dere i løpet av en dag på ketolysekuren?

Hei
Jeg ble bare litt nyskjerrig på det. Hva spiser dere andre som går på ketolysekuren? Jeg føler jeg spiser det samme hele tiden og er blank på nye ideer. Og i tillegg har jeg fruktoseintoleranse, så det begrenser litt på hvilke grønnsaker jeg kan spise. Jeg kan ikke spise tomat og paprika, eller blomkål og brokkoli. :s
Jeg spiser:
- frøknekkebrød med tine smør og greddost eller kokt egg, eller skinke
-stekt egg med ost på og bacon,
-omelett med bacon og spinat, fennikel og ost på,
-stekt kjøttdeig med boks-tomater og spinat, avokado
-"tacosalat" (isbergsalat med tacokjøttdeig, rømme, ost, avokado, agurk)
-stekt kjøttdeig med fløte og spinat, fennikel eller aubergine

ikke går jeg ned i vekt heller. Lurer på om det blir for lite grønnsaker, for mye proteiner, eller for lite fett? Drikker ca 2 liter vann pr dag. Er det nok? Drikker en del kaffe med fløte i iløpet av dagen også. Kan det ha noe å si?
Hadde vært supert om noen hadde noe inspill på dette

__________________
Ketolyse/LKHF start 18. Februar 2016

totitten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 15:49   #2
Descision
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2016
Innlegg: 330
Descision er på en erverdig vei

Sv: hva spiser dere i løpet av en dag på ketolysekuren?

Frokost blir ofte en kopp kaffe, av og til bare svart og av og til med en teskje smør og litt fløte.
Ellers synes jeg et hardkokt egg hakket opp med godt med smør, og litt salt og pepper er et greit måltid. Kommer an på hvor lei jeg er egg. Dette lager jeg av og til om kvelden også.
Salater med skinke, tomat, agurk, squash, paprika, av og til ost.
Kjøtt eller fisk, men bruker veldig mye brokkoli og blomkål ved siden av, og litt sellerirot. Grønnsakene slenger jeg ofte oppi en ildfast form med litt fløte og ost.
Stangselleri med smøreost.
Eggerøre med cottage cheese, enten med spekeskinke eller røkelaks til.
Omelett med skinke, ost, paprika og løk.
Egg og bacon.
Pizza (med bunn av egg, olje, fløte og fiberhusk, og lager eget fyll).
I dag skal vi ha biffsnadder (strimlet biffkjøtt, sopp, minimais, paprika - og hva jeg enn finner i kjøleskapet) med krydder. En kald bearnaise (svensk, på flaske) til.
Bløtkokt egg med smør i.
Ribbe med grønnsaker.
Osteknekkis (skivet ost fra Kavli, inn i mikroen til den blir sprø) med div pålegg (gjerne ribberester, nam!).
Wrap av salatblad, fyller med feks skinke, bacon eller kylling og div grønnsaker.
Kyllingvinger/kyllinglår. Vår nye takeaway er grillet kylling fra butikken, med en pose ferdig kuttet salat. Har feks fetaost som ligger i olje på salaten, og har ekstra av oljen over som dressing.

Det var det jeg kom på i farta, jeg henter mye inspirasjon fra både forumet her og div blogger.

Descision er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 16:52   #3
Descision
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2016
Innlegg: 330
Descision er på en erverdig vei

Sv: hva spiser dere i løpet av en dag på ketolysekuren?

Åi, altså, jeg spiser ikke alt dette på en dag! Jeg spiser som regel 2-3 måltider om dagen (hvorav ett måltid kan være kaffe). Men måltidene mine kan bestå av det som jeg har listet opp.
Og så kan jeg tilføye at jeg ofte har smeltet smør på kokte grønnsaker, og et godt lag med smør på osteknekkis i tillegg til pålegg.
Jeg hadde en vektstagnasjon nå nettopp, så jeg har redusert meieriprodukter litt.

Opprinnelig lagt inn av Descision, her.

Frokost blir ofte en kopp kaffe, av og til bare svart og av og til med en teskje smør og litt fløte.
Ellers synes jeg et hardkokt egg hakket opp med godt med smør, og litt salt og pepper er et greit måltid. Kommer an på hvor lei jeg er egg. Dette lager jeg av og til om kvelden også.
Salater med skinke, tomat, agurk, squash, paprika, av og til ost.
Kjøtt eller fisk, men bruker veldig mye brokkoli og blomkål ved siden av, og litt sellerirot. Grønnsakene slenger jeg ofte oppi en ildfast form med litt fløte og ost.
Stangselleri med smøreost.
Eggerøre med cottage cheese, enten med spekeskinke eller røkelaks til.
Omelett med skinke, ost, paprika og løk.
Egg og bacon.
Pizza (med bunn av egg, olje, fløte og fiberhusk, og lager eget fyll).
I dag skal vi ha biffsnadder (strimlet biffkjøtt, sopp, minimais, paprika - og hva jeg enn finner i kjøleskapet) med krydder. En kald bearnaise (svensk, på flaske) til.
Bløtkokt egg med smør i.
Ribbe med grønnsaker.
Osteknekkis (skivet ost fra Kavli, inn i mikroen til den blir sprø) med div pålegg (gjerne ribberester, nam!).
Wrap av salatblad, fyller med feks skinke, bacon eller kylling og div grønnsaker.
Kyllingvinger/kyllinglår. Vår nye takeaway er grillet kylling fra butikken, med en pose ferdig kuttet salat. Har feks fetaost som ligger i olje på salaten, og har ekstra av oljen over som dressing.

Det var det jeg kom på i farta, jeg henter mye inspirasjon fra både forumet her og div blogger.

Descision er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 18:07   #4
totitten
Medlem
 
totitten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Nordland
Alder: 43
Innlegg: 128
totitten er ny på veien

Sv: hva spiser dere i løpet av en dag på ketolysekuren?

tusen takk for svar masse gode ideer du hadde, setter virkelig pris på det

Jeg tror kanskje jeg spiser litt mye protein, og litt for mye meieri produkter. Jeg får prøve å kutte ned litt på det, og få mer fett i kosten. Og så spiser jeg vel litt for mange kalorier totalt sett. på en dag kan jeg komme opp i mellom 1800- 2000-2200 kcal. Jeg bruker en app på tlf som heter Lifesum og skriver inn der alt jeg spiser og drikker (sånn høvelig nøye da) men den trekker jo ifa når jeg er i aktivitet og siden jeg har lagt til Fitbit'en nei jeg får prøve i neste uke å jobbe mer med hva jeg spiser

Setter veldig pris på flere innspill om div mat

__________________
Ketolyse/LKHF start 18. Februar 2016

totitten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 21:47   #5
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Hva spiser dere i løpet av en dag på ketolysekuren?

Jeg har prøvd å finne notatene mine fra jeg var på ketolyse men finner dem ikke. Skal lete litt mer i morgen .

Jeg er helt sikker på at jeg lå på færre kalorier enn du gjør fordi jeg trengte ikke mere siden jeg følte meg mett hele tiden.

Det jeg kan huske er at var det mye fløte i kosten så stagnerte vekten men jeg kunne spise endel ost.

En vanlig dag som jeg kan huske kunne se slik ut :

Frokost: tomater, agurk, majones, tunfisk.
Luch: 3 osteskiver m/skinke
Middag : Kyllingwook
Kvelds: reker, majones,salat

Jeg spiste lite/ingenting lavkabrbo-brød og lavkarbo-kaker og slike ting som måtte ha melerstatninger /sukkererstatninger i seg.

Håper jeg finner notatene mine så skal jeg få skrevet ned litt mere.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 22:16   #6
totitten
Medlem
 
totitten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Nordland
Alder: 43
Innlegg: 128
totitten er ny på veien

Sv: Hva spiser dere i løpet av en dag på ketolysekuren?

Supert Minnie1 Setter stor pris på det Jeg drikker kaffe med fløte i, jeg har alltid hatt melk i kaffen for jeg liker den ikke svart. Må kanskje begrense meg litt der...
brød/kake-erstatninger spiser jeg nesten ikke noe av. Dvs jeg lagde meg noen snickers sjokolader som var uten sukker og med masse fett i, men de ble jeg så dårlig i magen av så jeg har ikke spist så mye av de. Jeg reagerer på sukrin og på peanøtter

__________________
Ketolyse/LKHF start 18. Februar 2016

totitten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 12:31   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere i løpet av en dag på ketolysekuren?

Hvis det er ketolyse du følger må du veie maten hvertfall i begynnelsen, så du er sikker på
holder deg innenfor angitte mengder, og ikke for får mye eller for lite av ting.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 14:49   #8
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: Hva spiser dere i løpet av en dag på ketolysekuren?

En gjennomsnittsdag er vel omtrent noe slikt:
Frokost : frokostbriks ( hjemmelaget lavkarbo) med makrell i tomat eller kokte egg .
Lunsj : omelett eller andre eggeretter med grønnsaker og kjøtt av noe slag. Avokado spiser jeg ofte. Og salat med skinke kylling etc .
Middag : kjøtt, fisk , kylling med grønnsaker og f.eks aioli, remulade , oljer, guacamole som tilbehør. . alt ettersom hva jeg spiser.
En frokostbriks med pålegg til kvelds om jeg blir sulten.

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 22:27   #9
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Hva spiser dere i løpet av en dag på ketolysekuren?

En typisk dag for meg kan se ut omtrent slik:

Frokost: En neve nøtter og kaffe/te med fløte og sukket

Lunch: En salat med skinke, ost, dressing og alltid avokado, eller kun avokado fylt med rekesalat, baconost, rømme/spekemat, eventuelt kokte egg med makrell i tomat og majones, eventuelt ruller av ost/skinke/grønnsak.

Middag: Oftest en halv pose wokblanding (varierer hvilke jeg kjøper så jeg ikke går lei) med masse krydder og en skje CF, sammen med en proteinkilde. Varierer gjerne mellom kylling, laks, torsk eller karbonader med lite karbo. I helgene ordner jeg gjerne taco med osteskjell, soppsuppe, burger uten brød med guacamole/rømme/masse ost osv, fiskegrateng.

Mellommåltider: Oliven, fetasnack, ost

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 01:34   #10
Bolleprinsessa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2014
Innlegg: 3
Bolleprinsessa er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere i løpet av en dag på ketolysekuren?

Her ser en typisk dag omtrent slik ut:

Frokost: LK knekkebrød med smør og egg
Lunsj: en neve nøtter/atkinsbar/det jeg har tilgjengelig
middag: varierer veldig, men spiser veldig ofte squash gratinert med kjøttdeig og ost i ovnen eller tacosalat.
Kvelds: oliven, små tomater, spekeskinke, osteterninger, avokado i biter med salt/pepper etc!

Gikk ned nesten 30 kg med ketolyse i 2013, men dessverre er 24 av de kommet på igjen. Håper på bedre disiplin i denne omgang!

Masse lykke til!

Bolleprinsessa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 10:14   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere i løpet av en dag på ketolysekuren?

I 1. innlegget mitt i jorunalen min (link i signaturen) Ligger det ukeplaner over de første ukene mine på ketolyse. Kanskje ta en titt på de? Ingen barer, minimalt med brødvarer og mest mulig rein mat, fulgte prinsippene etter boka
Jeg har også noen album i profilen min med oppskrifter og bilder av ketosevennlig mat.

Vei maten i starten, sørg for å få i deg nok karber, hvor mesteparten skal komme fra grønnsaker som vokser over jorden. Vi trenger de næringstoffene grønnsaker gir for å forbrenne og fungere optimalt.
Spis deg mett, spis når du er sulten, få i deg nok vann.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 13:29   #12
totitten
Medlem
 
totitten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Nordland
Alder: 43
Innlegg: 128
totitten er ny på veien

Sv: Hva spiser dere i løpet av en dag på ketolysekuren?

Tusen takk for flotte tilbakemeldinger og gode tips Skal absolutt skjekke journalen din Gerd Jeg veier maten min, og fører opp alt i en app på telefonen, så jeg ser jo sånn høvelig hva jeg bør endre. Mer fett og mindre protein Jeg er på god vei til å få det til Jeg har jo spist ketolysemat før (2 år tilsammen) men man blir litt sånn der støck i tankegangen på hva man kan spise, og kommer ikke på forslag der og da når man er sulten hva man skal spise. Derfor jeg startet denne tråden, og det er jo kommet inn masse fine tips her Og i tillegg så har jeg jo fruktoseintoleranse denne gangen så jeg må være litt mer forsiktig hvike grønnsaker jeg spiser

Men tusen takk for svar alle sammen, og setter pris på det hvis flere har noen fler tips

__________________
Ketolyse/LKHF start 18. Februar 2016

totitten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-03-17, 07:35   #13
GjenStarter
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2014
Innlegg: 61
GjenStarter er på en erverdig vei

Sv: hva spiser dere i løpet av en dag på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Descision, her.

Frokost blir ofte en kopp kaffe, av og til bare svart og av og til med en teskje smør og litt fløte.

Drikker ikke kaffe, men nå måtte jeg prøve te med meierismør i... Det smakte litt rart, men tror jeg kan bli vant til det. Finner vel riktig mengde å blande i etter hvert

__________________
Mine skriblerier langs veien finner du i dagboken min || Vektlogg
GjenStarter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sånn ca Svar med sitat
Gammel 30-03-17, 00:28   #14
mumfie
Medlem
 
mumfie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 36
Innlegg: 62
mumfie er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere i løpet av en dag på ketolysekuren?

Mye gode innspill her. Har tatt av 15kg for noen år tilbake, men etter svangerskap og leggoperssjon er 30 kommet på igjen!
Takk til alle dere som deler her, god motivasjon det ��

__________________


mumfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 23:49   #15
Maja Èlen
Seniormedlem
 
Maja Èlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2016
Innlegg: 903
Maja Èlen har en fantastisk aura rundt segMaja Èlen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva spiser dere i løpet av en dag på ketolysekuren?

Jeg har skrevet opp nesten hver dag hittil i år all maten jeg har spist, i min dagbok. Ta gjerne en titt der. Her er noen få eksempler:
(av drikke drikker jeg kun vann, og sukkerfri brus (i helgene)

Tirsdag
Frokost: eggerøre av to egg, ruccola og picnicskinke
Lunch: skinkesalat
Mellommåltider: morrpølse, fenalår
Middag: kjøttboller med blomkål- og brokkoligrateng med en dæsj salsa
Kvelds: et kokt egg med majones og skinke, samt tre osteskiver

Onsdag
Frokost: to frokostpannekaker med sukkerfritt syltetøy
Lunch: kyllingsalat
Mellommåltider: morrpølse
Middag: kyllinggryte (link)
Kvelds: salatkylling med smeltet ost og ruccola, samt litt elgpølse med aioli

Søndag
Frokost: salatkylling med ruccola og littegrann bearnaissesaus
Lunch: to frokostpannekaker med sukkerfritt syltetøy
Middag: lasagne med salat
Kvelds: eggerøre, morrpølse og aiol

Torsdag:
Frokost: eggerøre, morrpølse, ruccola og aioli
Lunch: skinkeomelett
Mellommåltid: liten porsjon spinatsuppe med kokt egg
Middag: squashpølsegryte
Kvelds: kyllingvinger

Mandag:
Frokost: to pannekaker med syltetøy
Lunch: skinkesalat med egg
Middag: torsk med ovnsgrønnsaker og chorizo
Kvelds: kokt egg med majones og fenalår

Lørdag:
Frokost: skinkeomelett med ruccola
Lunch: pannekake med syltetøy
Middag: taco
Kvelds: salamisticks

Tirsdag:
Frokost: to pannekaker med syltetøy
Lunch: skinkesalat med kokt egg
Middag: kyllingburger, brokkoli, egg, bacon og paprika
Kvelds: fenalår og salamisticks med aioli

__________________
Resultat 2018: -3,2 kg
Maja Èlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: http://litekarbo.blogg.no/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spiser alle dere som er på ketolysekuren tablettene? Jente 1980 Ketolysekuren 31 30-04-11 02:17
Hva spiser dere i løpet av en dag?? Tropika Ketolysekuren 45 13-12-10 08:15
Eksempler på hva dere andre spiser i løpet av en dag er ønskelig fleur Ketolysekuren 10 13-11-09 11:55
Hva spiser dere på generell lavkarbo i løpet av dagen? *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 5 11-06-09 13:34
Hva spiser dere i løpet av en dag? Vimpane Ketolysekuren 8 31-01-09 17:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no