Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mye kan jeg spise?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-06, 09:23   #26
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan jeg spise?

Helt enig med Aline her. Hvor var høyfett/moderat protein/lavkarbo-gruppen?

Så det beviser ingenting, tope2

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 09:27   #27
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan jeg spise?

Les denne tråden, tope2 - den sier litt om hvorfor fett er bra!

http://forum.lavkarbo.no/showthread....highlight=fett

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 09:32   #28
tope2
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 50
Innlegg: 18
tope2 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan jeg spise?

Nei det er sant men ponget med den artikkelen var

"Hemmeligheten ligger trolig i proteinene - det er de som får deg til å føle deg mett. En økt mengde proteiner ser ut til å føre til at appetitten kontrolleres, og folk spiser mindre enn de vanligvis gjør."

Derfor mener jeg at fettet ikke spiller en like stor rolle

tope2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 09:35   #29
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan jeg spise?

jo, proteiner metter. (jeg har prøvd south beach) men fettet metter enda bedre og på en annen måte, synes jeg

Du kan jo prøve dietten som du vil i 2-4 uker, også teste med fett i like lang periode?
Eller ikke

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 09:37   #30
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av tope2

Nei det er sant men ponget med den artikkelen var

"Hemmeligheten ligger trolig i proteinene - det er de som får deg til å føle deg mett. En økt mengde proteiner ser ut til å føre til at appetitten kontrolleres, og folk spiser mindre enn de vanligvis gjør."

Derfor mener jeg at fettet ikke spiller en like stor rolle

Jo, men det er jo ingen logisk konklusjon.

Resultatene du viser til, viser bare at proteiner metter mere enn karbohydrater - og det er ingen her som benekter det.

Det vi sier, er at man trenger fett for å gå ned på Atkins - hvis ikke, så følger du ikke Atkins.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 09:42   #31
tope2
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 50
Innlegg: 18
tope2 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan jeg spise?

hehe jeg mener da at man ikke trenger så store mengder med fett for og gå ned så lenge man holder et høyt protein intak

tope2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 09:44   #32
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan jeg spise?

Okei.

Blir spennende å se hvordan det går med din lavfett Atkins. Om det funker, er jo ingenting bedre enn det!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 09:46   #33
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan jeg spise?

Lykke til fra meg også.

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 09:50   #34
tope2
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 50
Innlegg: 18
tope2 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kan jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av Aline

jo, proteiner metter. (jeg har prøvd south beach) men fettet metter enda bedre og på en annen måte, synes jeg

Du kan jo prøve dietten som du vil i 2-4 uker, også teste med fett i like lang periode?
Eller ikke


Jeg prøver nå og følge atkins metoden jeg for min del, er jo så godt med fett og så lenge jeg kan ta av noen kilo med og spise mye god mat så er det helt greit det.

tope2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 10:31   #35
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mye kan jeg spise?

oj Atkins light den var ny men kanskje sb er noe for deg ? men jeg tror at du vil merke den gode efekten av fettet ganske raskt om du legger om til et slikt kosthold viste du at mettet fett er den reneste formen energi ? og naar kroppen faar for lite og maa lage selv lager den faktisk mettet fett !!! fettet er dessuten som de andre har nevnt viktig for tarmfunksjonen og berer opptaket av viktige mineraler og utgjor desuten halvparten av fettsyrene i celleveggen ?

Hvorfor har vi fett i celleveggen ?

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 11:41   #36
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan jeg spise?

Jeg har prøvd Fedon med mye mindre karbohydrater, og det blir vel omtrent som det du prøver på nå. Jeg ble mett, men da jeg begynte med store mengder fett, ble jeg ENDA mer mett, på en helt ny måte. Nå har jeg kuttet ned på proteinene og MYE ned på karbene, og spiser vel rundt 70-75 % fett, og jeg er så mett at jeg ikke trenger å spise mer enn 2-3 måltider daglig. Du blir mett på en helt annen måte, en herlig måte. Kan egentlig ikke beskrive det.
Så har du jo alle de gode helsefordelene med fettet, og jeg skjønner ikke at du vil unngå dem?

Men du gjør jo som du vil, og funker det så er jo det bra. Lykke til.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 19:03   #37
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av tope2

hehe jeg mener da at man ikke trenger så store mengder med fett for og gå ned så lenge man holder et høyt protein intak

Neeeei - ikke helt rett. Det er sammensetningen av det du spiser som er viktig. Spiser du mye protein (ala Protein Power filosofien) må du spise mindre av andre ting. Bl.a. fett. Fett metter utvilsomt mest. Hvor mye protein du trenger spiller også inn. Normale folk som ikke hardtrener trenger 1 - 1,5 x gang kroppsvekten i gram protein pr dag. Jevnt fordelt utover dagen. (De som trener veldig muskel idretter, pumper jern etc. trenger mer).

Og den undersøkelsen som sto i avisa har vi allerede plukket fra hverandre som lite verdifull og full av feil !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 21:24   #38
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye kan jeg spise?

Hei du. Beklager at jeg blandet litt. Det er som de andre sier 20 g karb. pr dag. Sorry det. MEN, en ting må jeg si. Jo mer fett jeg spiser, jo mer går jeg ned. Fett er nøkkel til vektnedgang. Det er det ingen tvil om. Hold deg til karb fra grønnsaker, masse fett og selvfølgelig mye proteiner, men skal du ned, må du spise nok fett. Det er i hvertfall min erfaring.

__________________
"Spis mye av det som er usunt i dag. I morgen kan det ha blitt sunt å da er det godt å ha spist mye av det "

"Julekake er en gulrot man lokker nye medlemmer til sangkor med...."
Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 23:59   #39
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av Pianoman

Jo mer fett jeg spiser, jo mer går jeg ned. Fett er nøkkel til vektnedgang.

Det stemmer! Jeg går også ned mer og raskere når jeg spiser MYE fett, særlig animalsk. Og jeg er mye mer mett, lengre mett. Fett metter jo mer enn både proteiner og karbohydrater.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-01-06, 00:09   #40
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mye kan jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av tope2

Nei det er sant men ponget med den artikkelen var

"Hemmeligheten ligger trolig i proteinene - det er de som får deg til å føle deg mett. En økt mengde proteiner ser ut til å føre til at appetitten kontrolleres, og folk spiser mindre enn de vanligvis gjør."

Derfor mener jeg at fettet ikke spiller en like stor rolle

Slike artikler må du ta med ett kilo salt (minst).

Prøv en gang å spis kyllingfilet og deretter samme mengde i kyllinglår med skinn. Hvor lenge går det før du må spise igjen på disse 2 forsøkene?

Hvis du spiser riktige kjøttbiter så får du i deg automatisk mye fett også.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-01-06, 03:27   #41
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kan jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Slike artikler må du ta med ett kilo salt (minst).

Prøv en gang å spis kyllingfilet og deretter samme mengde i kyllinglår med skinn. Hvor lenge går det før du må spise igjen på disse 2 forsøkene?

Hvis du spiser riktige kjøttbiter så får du i deg automatisk mye fett også.


Flott ekspempel, DJ!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no