Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

- 5 kg på en uke

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-11, 12:16   #1
Dietorelle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 21
Dietorelle er på en erverdig vei

- 5 kg på en uke

I går da jeg veide meg hadde jeg spis lavkarbo i en uke og 2 dager, og jeg hadde gått ned nesten 6 kg

Jeg skjønner nesten ikke at det er så lett, og jeg er selvfølgelig fornøyd!

Jeg startet på 128 kilo, og nå veier jeg nesten nede i 122. Jeg har lagt inn et inlegg om det tidligere at jeg ikke forstår at jeg kan bruke samme klær som mine to venninner som er 175 og veier ca 85 kilo...men det kan jeg:-) Jeg er 180 cm, og har nok trent mer enn de alltid så har sikkert mer muskler. Jeg bruker ihvertfall både tightser og tunikaer/kjoler som er deres og omvendt(vi byttelåner en del klær ja) Jeg handler klær i vanlige butikker, og jeg syns det er veldig merkelig at jeg sm veier såååå mye kan det?? Ingen rundt meg tror nok jeg veier så mye, så kiloene er nok bra fordelt og bæres bra

Men nå er jeg altså igang med lavkarbo(har gjort det en gang tidligere også), og det er topp!

Jeg hverken veier eller teller karber, tar det bare på feelingen. Jeg har fryseren full av Gerd sine frokostrundstykker, og de spiser jeg en to stk av hver dag. Dette tror jeg egentlig er litt partystoppere for min del med bakevarer(og søte ting) for merker at jeg fått litt vann i hendene..men jeg går jo ned

Jeg spiser salat, har bakt litt for å ha litt nedtrapping på søtsaker(dette er ogå en partystopper for meg merker jeg) og koser meg. Til middag har jeg spist omtrent annenhver dag dette:
kyllingfilet i biter, bacon i biter, løk og sjampinjong som jeg surrer sammen, blander i en boks fløte og et par ss creme fraiche pluss pepper.

Spiser grønn Dent hver dag, men skal nå kjøpe meg Fribol

Målet mitt er å komme ned i 85 kilo, da er jeg veldig tynn.

Delmålene mine er:
Først under 120 kilo
Så 115 kilo, da skal jeg starte å trene igjen
Så 105 kilo som jeg var sist jeg begynte å legge på meg og var egentlig ganske fornøyd med meg selv
Så under 100 kilo osv

Min store drøm bortsett fra å gå ned de kiloene jeg vil er å komme til den dagen jeg kan jogge 5 km igjen.
Jeg elsker å trene og trene hardt, og dette er første gang i mitt liv jeg ikke klarer det rett og slett. Det er helt uaktuellt for meg å stille opp på en Step-time og merke etter 10 min at jeg ikke har kondis til dette fordi jeg er vant til å gi alt Så derfor skal jeg ikke prøve engang før jeg er nede i 115 kilo, og så går jeg ute sålenge istede for å få opp kondisen til jeg når det målet

Så dette var min historie

Dietorelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 12:23   #2
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: - 5 kg på en uke:-)

gratulerer så kjekt med en slik kickstart!! Mye av det er jo sikkert litt vann men likevel.. råflott

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 12:23   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: - 5 kg på en uke:-)

Juhuu! Så herlig

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 12:31   #4
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: - 5 kg på en uke:-)

Wow! Det er jo fantastisk!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 14:00   #5
prøvende
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 51
prøvende er på en erverdig vei

Sv: - 5 kg på en uke:-)

Så flott!!!
Skikkelig motiverende, bare husk på at det går ikke like fort hele tiden

__________________


prøvende er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 14:32   #6
Dietorelle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 21
Dietorelle er på en erverdig vei

Sv: - 5 kg på en uke:-)

Ja, det meste er jo vann men deilig å føle at det slipper. Merker det på buksene mine:-)

Jeg har gått på Ketolyse en gang tidligere, og gikk også da ned en 5-6 kilo første uka og så et par kilo i uka deretter

Jeg har lavt stoffskifte, PCOS og insulinresistens...så sliter litt med vekta

Men denne gangen bare SKAL jeg holde vekten når jeg har gått ned! Jeg er 40 år og må tenke på alderen så det er veldig viktig for meg nå at kroppen fungerer og at jeg er sunn

Dietorelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 15:38   #7
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: - 5 kg på en uke:-)

Gratulerer med pangstart! Vi er fleire her inne med hormon på bærtur Har også lavt stoffskifte, pcos etc. Lavkarbo er gode greier!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 01:18   #8
Dietorelle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 21
Dietorelle er på en erverdig vei

Sv: - 5 kg på en uke

Jeg glemte forresten å si at jeg ikke har kommet i ketose enda, det er derfor jeg mistenker ar rundstykker og søtstoff hindrer det. Derfor også litt rart at jeg har gått ned såpass på tross dette?

Forrige gang jeg gikk på Ketolyse kom jeg i ketose med en gang, også de få gangene jeg sprakk kom jeg kjapt tilbake i ketose.

Dietorelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 09:25   #9
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: - 5 kg på en uke

Kan vel godt gå ned i vekt, uten at du er i ketose?

Gratulerer med en flott start

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 18:57   #10
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: - 5 kg på en uke

Opprinnelig lagt inn av Dietorelle, her.

Jeg glemte forresten å si at jeg ikke har kommet i ketose enda, det er derfor jeg mistenker ar rundstykker og søtstoff hindrer det. Derfor også litt rart at jeg har gått ned såpass på tross dette?

Forrige gang jeg gikk på Ketolyse kom jeg i ketose med en gang, også de få gangene jeg sprakk kom jeg kjapt tilbake i ketose.


Undervektige som er i Ketose går greit opp i vekt, så det har lite med vektnedgang å gjøre, det betyr bare at kroppen bruker fett istedet for glukose som energi. Selv er jeg i ketose året rundt, og kroppen ligger pal på samme vekt om jeg spiser bare 1000 kcal flere dager på rad, eller 3000 kcal.
Rundstykker er fy fy vet du

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 20:13   #11
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: - 5 kg på en uke

Gratulerer med 6 kg ned=D

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 21:21   #12
Dietorelle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 21
Dietorelle er på en erverdig vei

Sv: - 5 kg på en uke

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Undervektige som er i Ketose går greit opp i vekt, så det har lite med vektnedgang å gjøre, det betyr bare at kroppen bruker fett istedet for glukose som energi. Selv er jeg i ketose året rundt, og kroppen ligger pal på samme vekt om jeg spiser bare 1000 kcal flere dager på rad, eller 3000 kcal.
Rundstykker er fy fy vet du

Det er Gerd sine frokostrundstykker jeg spiser da:-)

I dag kom jeg i Ketose

Dietorelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 08:37   #13
Eucalyptus
Seniormedlem
 
Eucalyptus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 568
Eucalyptus er ny på veien

Sv: - 5 kg på en uke

Så flott og gratulere

__________________
Min journal



Eucalyptus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Å være mett!!! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no