Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ingen energi

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-11, 22:10   #1
ibsan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
ibsan er på en erverdig vei

Ingen energi

Jeg begynte på lavkarbo for litt siden, og gikk på det i 3 uker før ferien- jeg har lest en del at man får litt mindre energi i begynnelsen- jeg trente også så var veldig sliten til tider.

Etter de 3 første ukene reiste jeg på ferie, og lavkarbo ble et tilbakelagt kapittel på reisen- men planen var hele tiden å begynne med en gang jeg kom tilbake. Og det gjorde jeg. Begynte på lavkarbo straks, og trente heller ikke nå siden det va veldig slitsomt første gangen (har jo jobb som jeg skal fungere skikkelig på og).

Ting har gått greit hittil, utenom noen få slitsomme dager og mensen helt på bærtur...
På mandag var det 3 uker siden jeg begynte etter ferien, og jeg møtte veggen skikkelig. Hadde en fin inne- søndag, men var i aktivitet hele dagen. Pa mandag gikk jeg bare helt tom for energi og har bare sovet og sløvd rundt hjemme etter jobb. hver dag jeg kommer hjem fra jobb nå sovner jeg på sofaen.... Har ikke jobbet noe overtid eller noe (og det har vært heller stille og lite å gjøre på jobb grunnet ferie).

Har andre også opplevd å "møte veggen" sånn plutselig etter 3 uker?

ibsan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo- under 40 g karbo dagen Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 23:46   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ingen energi

Er du sikker på at du får i deg nok fett? Vann? Salter? Tar du noen form for kosttilskudd?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 11:16   #3
ibsan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
ibsan er på en erverdig vei

Sv: Ingen energi

Jeg tror jeg spiser nok.
spiser omelett med ost til frokost (og ein stooor kopp kaffi med masse helmelk).
spiser lavkarbo knekkebrød med markell i tomat, italiensk salat, ost og dansk salami til lunsj.
Til middag er det enten fisk/kjøtt med grønnnsaker og en klatt seterrømme, eller salat med biff eller strimlet svinekjøtt og avocado.

Spiser nok en atkins bar for dagen, og det blir ihvertfall en kopp til med kaffi og masse melk til i løpet av kvelden.

2-3 ganger i uken spiser jeg også bær med fløtekrem til...

Før ferien la jeg inn alt jeg spiste og lå på omkring 150-230 gram fett hver dag. Spiser det samme nå som da.

Så tar jeg møllerstran og vitaminer hver dag.
Er det noe mer som jeg burde satse på her? Vurderer å kjøpe jerntabletter i dag.

ibsan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo- under 40 g karbo dagen Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 12:46   #4
ibsan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
ibsan er på en erverdig vei

Sv: Ingen energi

Hei igjen og takk for heads- up angåeende kosttilskudd!
hadde tydeligvis ikke satt meg skikkelig inn i dette. Har nå begynt på krom, jern og sink tabletter....
Var til en helsekost-butikk på lørdag og fikk tatt en prøve. Har visst stor mangel på sink (som jeg egentlig visste siden jeg har dradd ut litt mer hår enn vanlig av kammen i det siste...).

ibsan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo- under 40 g karbo dagen Svar med sitat
Svar

Emneord
energiløs


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vanlig kost, ingen diett, ingen utskeielser BitTorres Andre dietter 17 19-07-11 14:29
Ingen vektnedgang, men fri for smerter... prioritering av energi? Shamu Ketolysekuren 8 28-04-11 15:02
Når får man mer energi? Pearl75 Ketolysekuren 9 05-05-10 20:10
Energi ... nettan Ketolysekuren 1 11-08-07 18:36
Energi...?? tess81 Spørsmål og svar 3 24-10-06 15:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no