Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Alternativ til utfall

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-03-11, 13:11   #1
Elinemor
Medlem
 
Elinemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 65
Elinemor er på en erverdig vei

Alternativ til utfall

Hei!
Jeg er i gang med et styrkeprogram jeg kan drive med hjemme (småbarnsmor ...) - og en av øvelsene er utfall. Men etter et komplisert beinbrudd for noen år siden er jeg veldig stiv i den ene ankelen, og har rett og slett trøbbel med å klare øvelsen (noe er galt når det er vondt i ankelen lenge før jeg er sliten i lårene ...).
Noen som kan anbefale en alternativ øvelse som trener samme muskulaturen?

__________________




Elinemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 13:28   #2
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Alternativ til utfall

Opprinnelig lagt inn av Elinemor, her.

Hei!
Jeg er i gang med et styrkeprogram jeg kan drive med hjemme (småbarnsmor ...) - og en av øvelsene er utfall. Men etter et komplisert beinbrudd for noen år siden er jeg veldig stiv i den ene ankelen, og har rett og slett trøbbel med å klare øvelsen (noe er galt når det er vondt i ankelen lenge før jeg er sliten i lårene ...).
Noen som kan anbefale en alternativ øvelse som trener samme muskulaturen?

Liggende bakspark. Både i maskin og på gulvet.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 13:31   #3
lavkarbolise
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 11
lavkarbolise er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Alternativ til utfall

Markløft og knebøy, men det er kanskje like smertefullt? Eventuelt step-up øvelser (se feks. http://www.youtube.com/watch?v=-hGXD-njPL8).

lavkarbolise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 13:36   #4
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Alternativ til utfall

Ja, om du har tilgang på ett treningssenter så har de gjerne lårcurlmaskiner man ligger på magen i (hopp over de man sitter i), liggende bakspark-maskiner, stående bakspark-maskiner, og en outer-hipmaskin.

Men liggende bakspark kan du gjøre hjemme på stuegulvet uten maskin

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 13:42   #5
Elinemor
Medlem
 
Elinemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 65
Elinemor er på en erverdig vei

Sv: Alternativ til utfall

Tusen takk! Knebøy er allerede med i programmet, men jeg tror at liggende bakspark er det jeg er ute etter!

__________________




Elinemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 13:46   #6
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Alternativ til utfall

Opprinnelig lagt inn av Elinemor, her.

Tusen takk! Knebøy er allerede med i programmet, men jeg tror at liggende bakspark er det jeg er ute etter!

Husk at du også kan variere liggende bakspar med å "baksparke" rett bak, eller rett opp med foten i vikel, "baksparke" på skrått over den andre foten både rett bak og i vinkel, og baksparke sånn som hannhundene gjør når de tisser

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 11:25   #7
TigerAnd
Nytt Medlem
 
TigerAnd sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4
TigerAnd er på en erverdig vei

Sv: Alternativ til utfall

Jeg vet ikke hva du får til og ikke får til på grunn av smerter. Men jeg har også problemer med utfall, og lærte av en fysioterapaut at jeg kunne ta tåhev isteden.

TigerAnd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg fram Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Feriesprekk med uventet utfall Neo Lavkarbo generelt 5 03-09-10 14:42
Utfall av ketose og treningseffekt raskall Trening 6 17-05-10 17:33
20 utfall om dagen-gruppa! mofe Trening 84 19-11-09 23:29
Alternativ til ris Millamor Spørsmål og svar 4 05-10-08 21:37
Alternativ til mel tech Lavkarbo generelt 1 07-01-07 20:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no