Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ferie og fortsatt nedgang

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-06-10, 21:40   #1
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Ferie og fortsatt nedgang

Litt rar overskrift kanskje. Jeg teller ikke karber, lever "generell lavkarbo" og tenker jeg ligger et sted rundt 50-70 karbs pr dag (ketolyse tidligere).

Nå når ferien er kommet teller jeg enda mindre...kan man si. Jeg har tatt meg en cider ("lite" - altså karbredusert), spist en bolle på hyttetur og til og med en is på tur hjem fra hytta i dag.

Det er utskeielsene som er min utfordring når det kommer til "spesielle anledninger" - i den grad ferie er spesiell anledning. Det normale hverdagskostholdet uke ut og uke inn er null problem - jeg koser meg med kostholdet og føler ikke jeg ofrer noe som helst. Men når andre unner seg litt ekstra må jeg ærlig innrømme at jeg også har gjort det denne helgen. Passer da på å spise noe magrere enn jeg normalt gjør - det blir riktig det?

Var derfor veldig spent på hva vekten ville vise da vi kom hjem, men jeg er faktisk 0.7 kg mindre en for en uke siden! Selv MED utskeielser. Var forberedt på oppgang, og jeg er ikke den som i så fall hadde gravd meg ned og surmulet i det vide og brede - jeg hadde jo i så fall visst hvorfor. Jeg veier meg flere ganger i uka jeg, jeg syns det er spennende å følge med, og så ser jeg veldig lett hvilke matvarer som gir hvilke utslag, og da helst hva som kombinert med hverandre ikke er så heldig. Men at jeg nå har gått NED tross utskeielser var rett og slett overraskende!

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 00:08   #2
Lill-B
Medlem
 
Lill-B sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 125
Lill-B er på en erverdig vei

Sv: Ferie og fortsatt nedgang

Jeg oppevde det samme - gikk ned 1.3 kg etter 14 dagers All Inclusive tur til Bulgaria. Men det var utrolig mye god mat med mange rene matvarer.
Ble veldig overrasket over resultatet jeg også.

__________________


September trening: 540/750
Lill-B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 09:11   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ferie og fortsatt nedgang

Jeg er nok ikke så heldige som dere, og den minste utskeielse gir langvarig vektoppgang som er et he****e å få av igjen . Men igjen, det gjør jo for min de utskeielser veldig lite fristende .

Jeg veier meg også ofte, hver eneste morgen. Ser det er en del som kan bli lettere hysteriske av det, så det passer tydeligvis ikke for alle ... Men jeg, som deg, synes det er spennende å se hvordan vekta reagerer på alt mulig, alt fra syklus, hvor sent man spiser, vanninntak, for mye/lite mat, etc etc.
Men du og du for en fin vekt du har nå! Jeg gleder meg stort til å se sekstitallet, og er veldig spent på hvordan kroppen min ser ut ved det tidspunktet .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 17:23   #4
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Ferie og fortsatt nedgang

Så rart at det er så forskjellig. Jeg og Lill-B kan skeie ut, men ikke Photo.

Jeg har ikke vært her inne så mye i det siste - hvordan går det med nedgangen Photo? Etter å ha stått stille leeeeenge husker jeg det virkelig løsna for deg. Har det fortsatt?

Og det beste av alt, offisell veiing måtte jo til i dagtidlig (gårsdagens var på kvelden, jeg veier meg alltid etter dobesøk om morgenen - sammenligningsgrunnlaget må jo være korrekt ). Og JUHUUUUUU meg både her og der: 66.4 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HAHAH!!!! NÅ har jeg endelig nådd 5 kilo til 17.mai-målet du sparket i gang Photo..hehe..sent men godt. Nei og nei så artig altså, det betyr 10.5 kg ned siden nyttår det! Hurra!!!!

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 17:33   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ferie og fortsatt nedgang

Flott! Gratulerer så masse!
Ja, her rusler det fortsatt nedover, nydelige greier, altså! Jeg er veier nå 74,4 kg, og er 600 gram fra å ha gått ned ti kg siden medio februar, og under ti kg fra det ultimate målet, helt utrolig god følelse etter tre års stillstand.

Og det at jeg ikke tåler en utskeielse er egentlig ikke så rart, jeg er insulinresistent så det holder, og blodsukkeret mitt er megareaktivt. Jeg begynte med lavkarbo i grevens tid, for å si det sånn. Da jeg var tjueseks ble jeg spådd en framtid som diabetiker før fylte tredve .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fortsatt ikke vektnedgang Mariette Ketolysekuren 1 20-01-08 12:44
Fortsatt mange som skal ned 30+ ? sma Mer enn 30 kg overvekt 69 05-11-07 22:31
Fortsatt vondt i magen? Eliram Ketolysekuren 9 19-09-07 19:58
Opplever fortsatt lite nedgang 1979 Ketolysekuren 9 07-07-07 16:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no