Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kcalorier og lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-04-15, 11:09   #1
Trille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 72
Trille er på en erverdig vei

Kcalorier og lavkarbo

Hei
Har vekslet litt på kostholdsfilosofi de siste årene, mellom lavkarbo (20-50 karbs per dag) til omtrentlig Fedon og karboredusert Grete Roede. Har de siste 5 årene gått på karboredusert Roede og det har egentlig fungert greitt, men hadde lyst til å gå over til ytterligere karboreduksjon. Kjenner at det er bra for kroppen å spise mindre karbohydrater og søtsuget forsvinner...

Men, fordi jeg har vært vant til å legge inn hva jeg spiser på Roede sitt nettforum så har jeg også gjort det etter at jeg begynte å redusere på karbomengden. Og det som overrasket meg litt, er at jeg fremdeles ligger innenfor kcalorirammen som jeg der har bestemt meg for (1700 kcal) Jeg har slanket meg hele livet og kan de fleste måtene å spise på i teorien, så det burde jo ikke overraske meg... Men poenget og det som gikk opp for meg virkelig er at det er mye kcalorier i karbomat også...

Før har jeg eksempelvis spist 1-2 rugsprø + 1-2 egg til frokost. Estattet rugsprø med majones (ekte) og en t-skje majones på hvert halve egg er faktisk samme kcalorimengde som rugsprø...

Er det flere som teller kcal og karber samtidig? Hvor mye kcalorier ligger dere da på? Har ikke kommet i gang med å telle karbohydrater... Men spiser har sluttet å spise brød, pasta og frukt (spiser litt bær) etc så regner ikke med det er så mye...

Ser jeg har vært medlem her siden 2006... Tida flyr:-)

__________________
-27 kg siden aug 2009
Trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon møter Grete Roede Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 18:41   #2
Karbonuuben
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2015
Innlegg: 8
Karbonuuben er på en erverdig vei

Sv: Kcalorier og lavkarbo

Hei!
Jeg er ny i gamet, så jeg teller både og. Jeg ligger nok mest på gjennomsnittlig 1700 kcal, og da er jeg god og mett :-) Når det gjelder karbohydrater var planen 50 g, men jeg har en tendens til å havne rundt 30-40g. Har jeg lyst på noe ekstra unner jeg meg dog det. Jeg har visst blitt veldig glad i mat med lavt karboinnhold.

Karbonuuben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 18:49   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Kcalorier og lavkarbo

Jeg teller også begge deler/alt, men jeg gjør det for og ikke gå ned i vekt.
Spiser 20-25 karber
125 protein
350+ fett
prøver å holde meg på minimum 3500 kcal pr dag.

Min proteinmengde er veldig høy, men jeg må opp i den mengden siden kroppen min "spiser" musklene

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 22:44   #4
Trille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 72
Trille er på en erverdig vei

Sv: Kcalorier og lavkarbo

Det som overrasket meg var at jeg ikke kom høyere i kcalori-mengde... Jeg skrev aldri ned antall kcalorier tidligre på lavkarbo/Fedon men jeg hadde trodd jeg hadde komt opp i flere kcal... Spiser relativt mye fett også... De som har vært borti forumet til Grete Roede kjenner igjen de røde hjertene når man legger inn mat med sunt fett:-)

Hvor lenge har du holdt på Karbonuuben? Enig i at lavkarbomat er veldig bra:-) Har etterhvert skjønt at brød ikke gjør meg mett, egentlig bare sultnere...

BenteR? Trener du mye eller holder deg deg i balanse med mengdene du nevner?

__________________
-27 kg siden aug 2009
Trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon møter Grete Roede Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 03:05   #5
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Kcalorier og lavkarbo

Jeg er 100 % ufør og ikke lenger i stand til å gå på spaserturer engang, så jeg trener ikke annet enn min daglige dose med Quigong.....
Mistet mye vekt selv ved et inntak på ca 6000 kcal pr dag og hadde mye magesmerter. Til slutt, for halvtannet år siden, fant de ut at jeg var multiallergiker og dannet antistoff mot gluten, alle meieriprodukter, eggehvitte, soya, nøtter og enkelte fiskesorter. Kuttet ut alt jeg var allergisk mot og har klart å krype opp fra 36,9 kilo til snaut 41 i dag, men det ser ikke ut til at jeg kommer høyere.......Har blitt allergisk mot flere ting etter den testen og er i dag utstyrt med epi-pen og har også utviklet irritabel tarm.
På det laveste hadde jeg 2,5 kilo fettmasse i kroppen og ble diagnotisert som farlig undervektig. Nå har jeg kommet opp i 4,3 kilo fettmasse og er "bare" alvorlig undervektig.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 09:57   #6
Karbonuuben
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2015
Innlegg: 8
Karbonuuben er på en erverdig vei

Sv: Kcalorier og lavkarbo

Bare et par uker på lavkarbo, men ellers har jeg alltid vært opptatt av å telle. Har tidligere ligget på et ekstremt lavere inntak, men da har det blitt ned x antall og x antall opp på kort tid. Så tenker å ligge på et stabilt nivå ganske lenge og telle for å se om det fungerer over tid :-)

Karbonuuben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 12:49   #7
Trille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 72
Trille er på en erverdig vei

Sv: Kcalorier og lavkarbo

Så bra at lavkarbo med mye fett og protein kan hjelpe litt da, BenteR. Alt mulig som disse kroppene våre kan finne på å reagere. Håper du klarer å krype litt til oppover:-)

Da kan vi holde kontakten Karbonuuben og se hvordan det går med telling av både karbo og kcal... Vil jo gjerne gå ned noen kilo også...

__________________
-27 kg siden aug 2009
Trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon møter Grete Roede Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 20:33   #8
Karbonuuben
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2015
Innlegg: 8
Karbonuuben er på en erverdig vei

Sv: Kcalorier og lavkarbo

Absolutt :-) Godt å ha noen å prate med!

Karbonuuben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 23:10   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kcalorier og lavkarbo

Jeg teller både karbohydrater og kalorier jeg også. Vil gjerne opprettholde stabil vekt.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 10:07   #10
Trille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 72
Trille er på en erverdig vei

Sv: Kcalorier og lavkarbo

Kan jeg spørre om hvor mange kcalorier ligger du på og hvor magne karber?
Ligger på 17-1800 kcal og tror jeg er på ca 50-100 karber. Spiser noe mer fett enn da jeg bare talte kcal, eks mandler/nøtter, avokado, mer laks, ekte majones og litt bacon/animalsk fett.

__________________
-27 kg siden aug 2009
Trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon møter Grete Roede Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må nok telle kcalorier i tillegg, men jeg er jo så sulten! Kuredu Lavkarbo generelt 9 27-06-12 12:37
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 16:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 21:05
Oppskrifter på middag/kvelds med ca 200 kcalorier? SlankeMammsen Middag 1 19-05-09 17:21
Hvor mye kcalorier får dere i dere i løpet av en dag? Titti Lavkarbo generelt 10 04-04-07 23:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no