Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor lang tid på ketolyse?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-11, 11:20   #1
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Hvor lang tid på ketolyse?

Leser på ketolyse.no at det anbefales 6mnd så pause på 3mnd. Hvorfor? Må jeg? hehe... du skjønner at jeg syns jeg har det bra. Må begynne med multivitamin tror jeg men ellers mangler ingenting. Savner svært lite og det jeg savner er usunne ting som jeg jobber med meg selv på. (blandt annet trøstespising).

Så er det noen som ikke har tatt pause? Burde jeg?

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 11:49   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: tid på ketolyse

Så lenge du føler deg frisk, blodprøvene er fine og du har flere kilo du skal ned, er det ingen grunn til å stoppe/ta pause bare for å gjøre det!
Dr. Torkil er lege og må ta høyde for alt, men som sagt, føler du deg bra, bare fortsett.
Mange her som lever ketogent i årevis uten problemer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 19:33   #3
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Hvor lang tid på ketolyse?

Supert! Men kanskje en ide å ta blodprøver da bortsett fra massivt med håravfall føler jeg meg veldig bra. (vet det er normalt å miste opptil 100 om dagen og at kroppen stresser litt nå men det er helt utrolig).

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 20:35   #4
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lang tid på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Okie, her.

Supert! Men kanskje en ide å ta blodprøver da bortsett fra massivt med håravfall føler jeg meg veldig bra. (vet det er normalt å miste opptil 100 om dagen og at kroppen stresser litt nå men det er helt utrolig).

Håravfall er ganske normalt ved raskt vekttap - uansett hvilken måte du går ned på. Kommer tilbake igjen etterhvert

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 21:42   #5
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Hvor lang tid på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Så lenge du føler deg frisk, blodprøvene er fine og du har flere kilo du skal ned, er det ingen grunn til å stoppe/ta pause bare for å gjøre det!
Dr. Torkil er lege og må ta høyde for alt, men som sagt, føler du deg bra, bare fortsett.
Mange her som lever ketogent i årevis uten problemer!

Signerer denne. Har stort sett vært i ketose siden april 2010. Tar ketolysetablettene, rosenrot og tran hver dag. Legen min er kjempefornøyd, og alle blodprøvene er supre.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 10:03   #6
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Hvor lang tid på ketolyse?

da stresser jeg ikke mer med det og bare spiser som jeg gjør. Tror kanskje jeg skal få legen til å ta prøver, mest for jeg er nysgjerrig

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 10:06   #7
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Hvor lang tid på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Okie, her.

da stresser jeg ikke mer med det og bare spiser som jeg gjør. Tror kanskje jeg skal få legen til å ta prøver, mest for jeg er nysgjerrig

jeg tar prøver hver 3. måned

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 17:58   #8
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hvor lang tid på ketolyse?

Hva tar dere prøver av da?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 20:15   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor lang tid på ketolyse?

Er det mon tro noen forutsetninger man må ha på plass for å leve ketogent for all tid?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 20:42   #10
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Hvor lang tid på ketolyse?

tror ikke det blir all tid. Veier jo fortsatt over 100 og er 172 høy. Har da litt å ta av. Og så er det sånn at det gikk av seg selv. Jeg for min del gikk ikke inn for å spise så lite karbs for å gå i ketose, bare ble sånn. Spiser masse grønnsaker, men ligger unna det som er høy i karb for det blir fort for mye i løpet av dagen. Føler meg bedre enn når jeg gikk på lavkarbo for noen år siden før jeg fikk barna mine. Nå skal det sies at jeg har PCOS og insulinresistens.

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 21:08   #11
Ueland
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 36
Ueland er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid på ketolyse?

Kroppen er jo ganske tilpasningsdyktig og til slutt vil jo kroppen bruke såpass lite energi daglig at vekten vil bli stabilisert i forhold til inntak. (lavere vekt = færre kalorier er nødvendig for å holde deg i live)

__________________


Ueland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 00:56   #12
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Hvor lang tid på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Hva tar dere prøver av da?

Tar de prøvene som står nevnt i Ketolysekurboka. Tok den med meg til legen.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye har du tatt av og hvor lang tid tok det? Anos Generell diskusjon 30 19-05-11 18:14
Ketolyse, hvor lang tid? jodo Ketolysekuren 1 27-01-10 19:31
Hvor lang tid tar det? matitt Lavkarbo generelt 0 16-01-09 13:43
Ketolyse-over kor lang tid?? nattinatt Ketolysekuren 6 14-08-08 00:12
Hmm... Hvor lang tid? tinamh Ketolysekuren 2 06-10-06 09:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no