Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Norges nasjonale lavkarbomiddag?

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-12, 15:13   #1
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Norges nasjonale lavkarbomiddag?

Jeg er for tiden på utveksling, og vi har bestemt oss for at alle skal invitere en kveld hjem til seg, og by på mat som er typisk for sin nasjonalitet. Jeg vil gjerne by på noe som jeg på lavkarbo kan spise, men som likevel er veldig norsk.

Noen som har noen gode råd eller oppskrifter?

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 15:15   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Norges nasjonale lavkarbomiddag?

Får-i-kål?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 15:16   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Norges nasjonale lavkarbomiddag?

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Jeg er for tiden på utveksling, og vi har bestemt oss for at alle skal invitere en kveld hjem til seg, og by på mat som er typisk for sin nasjonalitet. Jeg vil gjerne by på noe som jeg på lavkarbo kan spise, men som likevel er veldig norsk.

Noen som har noen gode råd eller oppskrifter?

Fårikål kanskje

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 15:19   #4
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Norges nasjonale lavkarbomiddag?

Ribbe, pinnekjøtt (sikkert vanskelig å finne) Torsk, fiskeboller/kaker er typisk norskt.

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 15:21   #5
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Norges nasjonale lavkarbomiddag?

Finnbiff, alt av vilt. Lapskaus, betasuppe osv osv. Gå inn på matprat.no. Velg tradisjonsmat

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 15:30   #6
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Norges nasjonale lavkarbomiddag?

kanskje rømmegrøt! Men vil de like smaken... hehe, det er jo litt spesielt! kan kanskje ha det som en slags liten forrett

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 15:33   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Norges nasjonale lavkarbomiddag?

Opprinnelig lagt inn av Linn H, her.

Finnbiff, alt av vilt. Lapskaus, betasuppe osv osv. Gå inn på matprat.no. Velg tradisjonsmat

Jeg stemmer også på finnbiff!

Eller gammelsalta sei, lutfisk, grillet tørrfisk..... Ble sulten nå..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 15:39   #8
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Norges nasjonale lavkarbomiddag?

Et av problemene er at det er veldig vanskelig å finne typisk norskt kjøtt i Paris, som viltkjøtt og tilogmed vanlig laks som ikke er røkelaks. Evt kan jeg jo lage kjøttkaker med kålstuing..

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 15:40   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Norges nasjonale lavkarbomiddag?

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Et av problemene er at det er veldig vanskelig å finne typisk norskt kjøtt i Paris, som viltkjøtt og tilogmed vanlig laks som ikke er røkelaks. Evt kan jeg jo lage kjøttkaker med kålstuing..

Kålruletter! Det er knallgodt!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 15:46   #10
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Norges nasjonale lavkarbomiddag?

Ja, hvorfor ikke kjøttkaker eller kålruletter!!!
Det må jo være supert, og lett å lage til mange.

Dessuten kunne du jo lage noen små forretter/sideretter med andre smaksprøver? Med røkelaks f eks

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 15:48   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Norges nasjonale lavkarbomiddag?

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

Ja, hvorfor ikke kjøttkaker eller kålruletter!!!
Det må jo være supert, og lett å lage til mange.

Dessuten kunne du jo lage noen små forretter/sideretter med andre smaksprøver? Med røkelaks f eks

Og eggerøre. : ja: Brunost (til gjestene).

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 15:54   #12
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Norges nasjonale lavkarbomiddag?

Brunost er nok det siste jeg får tak i

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 16:06   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Norges nasjonale lavkarbomiddag?

Be noen sende deg en pakke ferdig oppskåret brunost. Vi sender det titt og ofte til England.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 16:14   #14
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Norges nasjonale lavkarbomiddag?

Fårikål

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 14:32   #15
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Norges nasjonale lavkarbomiddag?

Har ikkje sjømannskyrkja vanlegvis eit lite lager av norske ting til salgs? Det kan kanskje vere ein ide å kontakte dei og spørje? +33 (0)1 30 15 07 29 eller paris@sjomannskirken.no

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 15:19   #16
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Norges nasjonale lavkarbomiddag?

Laks er jo veldig norsk... Eller fårikål som mangen har foreslått her, og ja, rømme grøt... Eller torsk, eller kjøttkaker... Eller raspeballer (men de er vel ikke så lavkarbo)

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 16:54   #17
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Norges nasjonale lavkarbomiddag?

Typisk norsk er jo lang frokost eller kveldsmatkonseptet. Som middag ville jeg gått for noe av vilt eller lam, lammesteik er jo typisk norsk søndagsmiddag.

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 18:11   #18
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Norges nasjonale lavkarbomiddag?

Smalahåve

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 18:23   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Norges nasjonale lavkarbomiddag?

Slurpe fettet fra lettsaltet blåkveitehau eller auorshau.
Serveres med brokkoli, bacon og løkfett.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 01:29   #20
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Norges nasjonale lavkarbomiddag?

Fersk kjøtt og suppe - det får du tak i overalt og kan gjøres lavkarbo

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Svar

Emneord
middag, norsk


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp til lettvint og rask lavkarbomiddag? beate89 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 26-04-11 18:25
Første forsøk lavkarbomiddag. Panert fisk Metallian Middag 7 18-03-11 22:40
Norges nye sukkererstatning? Skorpia Lavkarbo generelt 25 11-02-10 12:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no