Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Mellom middag og kveldsmat

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-12, 20:32   #1
hansolo
Nytt Medlem
 
hansolo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
Innlegg: 8
hansolo er på en erverdig vei

Mellom middag og kveldsmat

Hei alle!

Etter en liten uke på lavkarbo sliter jeg med ett måltid om dagen, det er dette som er mellom middag og kveldsmat.

Spiser alltid middag rundt kl 15 og kveldsmat rundt kl 21, så har alltid et måltid kl 18.

Hva bruker dere å spise da? Før lavkarbo spiste jeg gjerne 4 knekkebrød med Tine smøreost eller havregryn, rosiner med melk...

__________________
Min nettside: www.w3senteret.com
hansolo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 20:39   #2
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Mellom middag og kveldsmat

Dette måltidet trenger du ikke dersom du ikke føler deg sulten. På et lavkarbokosthold vil man miste mye av sultfølelsen, og dessuten får du i deg nok kcal på de andre måltidene. Jeg spiste alltid 5 måltider om dagen før, nå holder det med 3

Spis eventuelt et par mandler eller litt cottage cheese dersom du er "litt" sulten

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 21:31   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Mellom middag og kveldsmat

Orker du å spise så ofte som hver 3. time?? Det gjør ikke jeg. Men om du er sulten så spis vanlig lavakrbomat da. Nøkkelen her er middag til alle måltider.

Det er så mye du kan spise, feks kokte egg med grønnsaker, tunfisksalat, cottage cheese med fløte/creme fraiche og mandler og grønnsaker attåt, speketallerken, hamburger uten brød, biff med avokado.. Listen kunne inneholdt 1000 forskjellige matretter og enda manglet mye godt.

Nå står det kun lavkarbo i filosofiboksen din, så å gi deg et eksakt svar er vanskelig. Lavkarbo er jo kun er paraplybetegnelse over mange kostholdsfilosofier.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 01:04   #4
Melusine
Medlem
 
Melusine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 52
Innlegg: 103
Melusine er på en erverdig vei

Sv: Mellom middag og kveldsmat

Som de andre nevner er det ikke nødvendig med et måltid mellom middag og kvelds, selv spiser jeg stort sett tre måltider om dagen og føler ikke behov for mer.
Jeg tenker; får du i deg nok fett og proteiner? Da jeg begynte med lavkarbo logget jeg alt jeg spiste og drakk på diett.no og fikk på den måten en tankevekker for hva som utgjør nærings-forholdet i matvarer og det å sette dem sammen

__________________
Blogg: Melusine
Melusine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 13:01   #5
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Mellom middag og kveldsmat

Jeg trenger et mellommåltid, noe jeg ikke gjorde på høykarbo.

Imse nevner mange gode ting som jeg gjerne spiser

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 13:23   #6
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Mellom middag og kveldsmat

Noe av det jeg liker best med lavkarbo er at jeg ikke trenger å presse i meg mat hver tredje time selv om jeg ikke er sulten.
Men suppe er veldig greit synes jeg. Lager bare en stor posjon og har i kjøleskapet. Blir jeg sulten så varmer jeg bare opp en kopp i microen. Blomkålsuppe, f.eks.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 13:34   #7
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Mellom middag og kveldsmat

Opprinnelig lagt inn av hansolo, her.

Hei alle!

Etter en liten uke på lavkarbo sliter jeg med ett måltid om dagen, det er dette som er mellom middag og kveldsmat.

Spiser alltid middag rundt kl 15 og kveldsmat rundt kl 21, så har alltid et måltid kl 18.

Hva bruker dere å spise da? Før lavkarbo spiste jeg gjerne 4 knekkebrød med Tine smøreost eller havregryn, rosiner med melk...

Ikke helt greit å svare deg, men skal forsøke:
Lever du ala Lindberg, så bør du spise ofte nok. 3 hovedmåltid og 2-3 mellom. Mellommåltidene kan bestå av et beger yoghurt (yoplait 0,1) og litt nøtter/mandler, eller en lavglykemisk frukt+mandler/nøtter, eller bær+mandler nøtter.
En helt enkel salat med et egg eller to i er heller ikke å forakte.

Lever du ketogent, kan du fint ha lengre avstand mellom måltidene. Jeg spiser 4 måltid / døgn, så kjører jeg på med litt te med cocosa innimellom.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 14:49   #8
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Mellom middag og kveldsmat

Jeg spiser 2 ganger om dagen, kl. 11 og kl. 19, samt et mellommåltid i 16.30-tida. Litt nøtter, beef jerky eller en fløtekaffe. Noe sånt. Spiser jeg nok til lunsj og middag er det ikke noe problem å kun spise etpar ganger om dagen

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kveldsmat Selma Dr Lindbergs 2 30-01-08 11:56
Kveldsmat Spungeworthy Lavkarbo generelt 26 14-03-07 14:34
Ok Kveldsmat? Silk Frokost og kveldsmat 13 20-11-06 10:15
Kveldsmat elian Barns kosthold 10 12-11-04 19:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no