Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen marsstartere her?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-11, 18:51   #26
annejose
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 1
annejose er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Jeg starter idag!!! Godt med flere mars startere her inne. GLeder meg.. Ble inspirert av en venninne som gikk ned 10 kg på dette. DEtte må jo være noe for fettglade meg!! Dessverre gikk på en smell idag, starta dagen med frokostblanding/musli, regner med det ikke var helt bra. Men resten av dagen har jeg ikke "glemt" meg bort ) Skal ned antagelig 15 kilo, må skaffe meg vekt !!!

annejose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert - atkins Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 18:56   #27
Nikkeline
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 3
Nikkeline er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Jaaaa startet for 2 uker siden. Håper å hente inspirasjon og mot her inne. Jeg har mål om minus 16 til sommeren..) har aldri prøvd dette før, kun grete r. Syns det har gått veldig bra, er aldri sulten og fysen lengre. Har vært i ketose i 2 uker nå..ca2,8 kg ned. Syns jeg har vært såå flink,selv om jeg hadde håpet å få litt bedre resultater i starten. Har brukt rundstykkeoppskriften herfra, og endel fløte i saus.har store problemer med bacon og fett. har holdt meg under 15 karber og lest alt som er å komme over) ser at jeg muligens bør holde meg borte fra brødsubstitutter og melkeprodukter...men det får bli om en stund. SAVNER FRUKT!!!MEN IKKE SJOKOLADE!!!??? er så overlykkelig over akkurat det)

Nikkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 18:59   #28
Nikkeline
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 3
Nikkeline er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Wow så fllink du er! hva spiser du??

Nikkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 19:22   #29
Masc
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 6
Masc er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Til Jentepusen;
Det er lett å bli litt demotivert, det blir ihvertfall jeg fort.. MEN, det er bare å holde motet oppe, for det er en helt fantastisk følelse å gå på vekta å se med egene øyne at dette faktisk funker!!
Det er dessuten masse god mat man kan lage og spise med good samvittighet!! så stå på, dette klarer du!

Masc er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 12:16   #30
Stressguri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 19
Stressguri er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Var SÅ motivert igår da jeg startet, men kjenner at jeg har problemer med å spise all den feite maten.. men må vel kanskje bare øke gradvis på fettet etterhvert som man venner seg til det kom opp i ca 12 g karbohydrater igår, og er svært fornøyd med det, spesielt med tanke på at jeg til daglig (før dietten da), har kunnet spise masse sjokolade hver dag! + brødmat, pasta, ris, potet osv. Ja egentlig stort sett alt jeg ikke kan spise nå

synes at det er kjempebra å kunne lese om andres erfaringer, og fremgang bare kom med middagstips, og for såvidt til resten av dagens måltider også. Har en tendens til å lage samme greiene hele tiden, og vil nok bli fort lei da. Igår var jeg veldig bevisst på at jeg skulle ha variert kost, så da ble det omelett til frokost, salat med ost, skinke og et kokt egg til lunsj, taco til middag (selvkrydret, og uten både skjell og salsa), og skikkelig lavkarbovafler til kvelds. Å restene av vaflene var til frokost og lunsj idag.

__________________



Stressguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 12:50   #31
Tove Elin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 4
Tove Elin er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Flott forum.
Henger meg på denne tråden for mars startere.
Startet for 3 uker siden, kom i ketolyse allerede dagen etter oppstart.
Første uken gikk jeg ned 3.4 kg, andre uken 2.8 kg men så 3 uken gikk jeg opp igjen 2kg. Håper denne uken går på ned igjen. Har kuttet ut litt av melkeproduktene denne uken så får vi se. Har satt meg delmål på 5kg av gangen men målet er 20kg.

Tove Elin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 15:45   #32
Camel
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 13
Camel er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Så fint å se andre marsstartere, jeg henger meg på!
Startet opp igjen forrige uke, og i følge ketostixene er jeg kommet i ketose.
Ikke at jeg trenger de, jeg har allerede fått kløende utslett i nakken som indikerer det samme.
Var plaget med utslettene første gang også (dette er andre go på ketolyse) og vet de forsvinner snart.
Nå er det bare å vente på at kiloene renner av... Målet er å miste 15 av dem.

Til dere som trenger litt inspirasjon til mat, denne damen har mange gode oppskrifter:
http://lchf-bloggen.blogspot.com/
(Vær obs på at noen av oppskriftene ikke er heeelt ketose-vennlig)

Jeg blir selv fort matlei, og mister motivasjonen lett hvis jeg må spise det samme dag ut og dag inn.
Så mitt tips er å prøve å variere maten mest mulig. Det er mye godt å lage.

Lykke til alle sammen, dette går fint! -Caroline

Camel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 20:55   #33
reiapal
Nytt Medlem
 
reiapal sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: førde
Innlegg: 5
reiapal er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Hei hei hei!!

Henger meg på her eg og...
Så bra at det er mange som nettopp er starta. Har sittet og lest side opp ogside ned, så no er eg sliten i auga, vondt i ryggen og ja, i det heile tatt (men kommer nok til å sitte enda litt lenger, for det er jo så masse spennende å lese her, hihi..)
Trur det blir ketolyse som passer best for meg etter det eg har fått med meg.
Gikk ei stund på lavkarbo i fjor, men det var egentlig en meir sjølkomponert. No har eg starta opp igjen, både med kosthold og bailine. Og no tenker eg at det skal bli en varig endring.
Problemet mitt er vel egentlig at eg kommer til å savne snooooop!!!
Har inntil dei siste 3 åra kunne spise og drikke det eg ville, både burger og kake, snop og brus, meeeeen, så la eg på meg etter et år med inaktivitet og sjukm., og dei kiloa har vert VANSKELIG å få av. Så da må det til en livsstilsendring
Savner ei liste over ja-mat og nei-mat på ketolyse. har hvert fall ik funnet d til no. anyone?

__________________


reiapal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 21:06   #34
reiapal
Nytt Medlem
 
reiapal sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: førde
Innlegg: 5
reiapal er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av Tove Elin, her.

Flott forum.
Henger meg på denne tråden for mars startere.
Startet for 3 uker siden, kom i ketolyse allerede dagen etter oppstart.
Første uken gikk jeg ned 3.4 kg, andre uken 2.8 kg men så 3 uken gikk jeg opp igjen 2kg. Håper denne uken går på ned igjen. Har kuttet ut litt av melkeproduktene denne uken så får vi se. Har satt meg delmål på 5kg av gangen men målet er 20kg.

Kjempelurt å sette seg delmål, da blir det litt meir overkommelig!! Begynte i går.

__________________


reiapal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 21:25   #35
Ellekaramelle
Medlem
 
Ellekaramelle sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 52
Ellekaramelle er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Har holdt på i tre uker nå. Har ikke gått ned så veldig ennå.. Rundt 2 kilo, men jeg fortsetter med godt humør, for jeg føler meg mye bedre. Aner ikke hvorfor, men jeg sover mye bedre om natten. Håper dette er en bivirkning som vil vare leeeenge. Har hatt massevis av søvnproblemer over flere år, så dette er jammen en positiv overraskelse, uansett hvorfor det er sånn.

Ellekaramelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 22:10   #36
plast
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 31
plast er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Marsstarter her også - begynte i går og har gått rundt i ørska mesteparten av dagen i dag, helt til jeg fant ut at jeg ikke hadde tenkt på å få i meg krom. Det hjalp!

Har gått ned varig 20 kilo på ketolyse tidligere, etter å ha vært ned 30 kilo på sitt meste, og skal ned 20 kilo til i løpet av året. BMIen min vil fortsatt være over 25, men med den kroppsbygningen jeg (bredskuldret, stor brystkasse, "big-boned"), tror jeg heller jeg satser på å få målt fettprosenten når jeg ser det magiske tallet på den nyinnkjøpte badevekta. I motsetning til forrige gang, planlegger jeg å kombinere det med trening denne gangen, siden jeg har trent en del (hovedsaklig sykkel og styrke) i mellomtida.

Dagens meny:
Frokost: Egg og bacon
Lunsj: Kyllingfilet med salat
Middag: Bakt laks med smør og salat
Kvelds: Én avocado med rømme og lodderogn

plast er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent - prøver igjen... Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:15   #37
Stressguri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 19
Stressguri er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Så flinke dere er går jo rette veien når vekta går nedover

Har forresten merket at jeg ikke blir så fort sulten etter et måltid nå, og det er bare 3 dagen min Det MÅ jo love godt da Før tok det max 2 timer fra et måltid til jeg begynte å småspise, eller ventet jeg til det var gått 3 timer, så var jeg så sulten at jeg spiste mer enn nødvendig.. idag tok det 4 timer er spent på når jeg kommer i ketose. det tar vel noen dager regner jeg med..

trimmer dere mye? har trent noe siden jeg startet, men må vel bli flink å gå litt hver dag..

__________________



Stressguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:18   #38
Jeylo
Juniormedlem
 
Jeylo sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Oslo
Alder: 57
Innlegg: 12
Jeylo er på en erverdig vei
Smile

Sv: Noen marsstartere her?

Jeg holder på og logger som bare det på diett.no.
Ligger mellom 16-1400 kcal
ligger rundt 80 % i fett.
Wow. Sprøtt.

Føler meg bra og stort sett fin og mett, og sover stort sett som en drøm.

Prøvde denne stixen igår. Den ble litt lyserosa så jeg er litt skeptisk til om jeg er i ketose ennå. Det blir vel mer utslag ettervert.

Jeylo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:40   #39
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Noen marsstartere her?

Utslag er utslag... så du er nok i ketose gitt.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:50   #40
Stressguri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 19
Stressguri er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av Jeylo, her.

Jeg holder på og logger som bare det på diett.no.
Ligger mellom 16-1400 kcal
ligger rundt 80 % i fett.
Wow. Sprøtt.

Føler meg bra og stort sett fin og mett, og sover stort sett som en drøm.

Prøvde denne stixen igår. Den ble litt lyserosa så jeg er litt skeptisk til om jeg er i ketose ennå. Det blir vel mer utslag ettervert.

oi! har også prøvd å legge inn alt på diett.no, men kommer ikke så mye opp i fett.. bare 200% protein har litt vanskelig for å spise alt fettet, så må bare venne meg gradvis til det

__________________



Stressguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:57   #41
Tempest
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 58
Tempest er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Veidag etter ei veke i ketose. Motiverande å se at 2,8 kg har fordufta :-)

Har hatt lite plager. Hodepine ein dag, litt variabel ånde og svettetokter, men stort sett fin form.

Veldig nøgd med å være på "kur" utan å være svolten. Merkar no at eg gradvis også et mindre til kvart måltid enn før, har ikkje akutt svolt og klarer å stoppe å spise før eg blir overmett


Sist redigert av Tempest : 16-03-11 kl 15:14. Årsak: Skriveleif
Tempest er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 17:48   #42
Aranel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen marsstartere her?

Slenger meg på denne tråden jeg!
Starta med ketolyse den 1.mars, gått ned fra 73,7 til 71,4 siden da. Er veldig fornøyd med det, siden jeg ikke har voldsomt mye å ta av, tror neppe jeg skal bevege meg under 67kg, ser ikke frisk ut da, og vil gjerne beholde litt av formene da

Nå har ikke jeg primært starta ketolyse pga vekta, jeg tar det mer som en bonus, men mer pga endel andre plager. Vært voldsomt plaga med migrene og stresshuepine det siste året, og også en veldig uregelmessig mage som så og si ikke tåler noen ting uten at jeg enten får skikkelig vondt i magen (kramper) eller skikkelig med luft (gjør forsåvidt vondt det også).

Stresshuepina jeg har gått med til og fra de siste to mnd ga seg etter 2 dager på lavkarbo-kosthold, og jeg har ikke hatt migreneanfall siden jeg begynte heller. Er jo lov å håpe at det vedvarer.
Det samme gjelder egentlig magen, som nå stortrives! Eneste er at jeg nå får enda mer vondt når jeg skeia ut med pizza her en dag. Kjipt, men en liten pris å betale for å ha det så bra nå.

Er det noen andre som har hatt positive virkninger annet enn vektreduksjon?!?

  Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 18:35   #43
Jeylo
Juniormedlem
 
Jeylo sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Oslo
Alder: 57
Innlegg: 12
Jeylo er på en erverdig vei
Smile

Sv: Noen marsstartere her?

Takk Fjasnissen for konstruktiv respons!

Stressguri: jeg spiser bare det som står på menyen i ketolyseboka. Holder meg til det foreløpig. Fettet som har fått opp prosenten har vært bacon, olivenoljen på salaten, sausen til middag osv. Så jeg har ikke merket så veldig at jeg faktisk spiser mye fett. Men jeg er mett av en liten salat, og det ble jeg ikke før. Idag målte jeg veldig nøyaktig på vekten av olivenoljen var 20 gr.

Jeylo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 09:45   #44
Tove Elin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 4
Tove Elin er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Veiedag. Vekten stod på det samme for forrige uke, jaja ivertfall ikke gått mer opp. Litt frustrert for mannen min startet samtidig som meg og han rundet -8kg

Tove Elin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 10:47   #45
HelleV2
Juniormedlem
 
HelleV2 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 30
HelleV2 er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av Tove Elin, her.

Veiedag. Vekten stod på det samme for forrige uke, jaja ivertfall ikke gått mer opp. Litt frustrert for mannen min startet samtidig som meg og han rundet -8kg

Min er gået ½ kg OP på 14 dage - men jeg forstår godt du syntes det er irriterende. Min mand har også tabt sig - mine 2 store pige har tabt sig - så vi kan jo se det virker .
Fat mod.
Jeg væbner mig med tålmodighed, og tror på dette er den rigtige vej frem.

__________________



HelleV2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nu Atkins. Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 12:07   #46
vann123
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 1
vann123 er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Jeg er på fjerde dagen uten karbohydrater nå Har ikke bestilt noen startpakke, og kommer ikke til å teste på stix - bare innta minst mulig karbohydrater er min plan. Målet mitt er å bli kvitt en sukkeravhengighet, så jeg skal introdusere de "gode" karbohydratene igjen om et par uker, og da prøve å styre unna de dumme

vann123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 12:29   #47
Vicmar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 7
Vicmar er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

......


Sist redigert av Vicmar : 17-03-11 kl 12:38. Årsak: Skrev på feil forum!
Vicmar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 21:14   #48
smokka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
smokka er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Heisann
Jeg har tenkt å starte på mandag 21. Har lest boka "slank med ketolysekuren" og har snakket med ei jeg kjenner som også går på ketolysekuren. Så nå er jeg ganske gira på å komme igang Er bare litt bekymret for hva jeg kan spise til frokost og kvelds utenom egg å bacon :s Hvis noen har tips så rop ut
Målet mitt er å gå ned 15-20 kg hvis jeg klarer å holde ut..Mitt største problem er vel å lage all denne maten! Er ikke veldig glad i å lage mat hehe..

smokka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 21:47   #49
Stressguri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 19
Stressguri er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

[quote=smokka;1059461]Heisann
Jeg har tenkt å starte på mandag 21. Har lest boka "slank med ketolysekuren" og har snakket med ei jeg kjenner som også går på ketolysekuren. Så nå er jeg ganske gira på å komme igang Er bare litt bekymret for hva jeg kan spise til frokost og kvelds utenom egg å bacon :s Hvis noen har tips så rop ut
Målet mitt er å gå ned 15-20 kg hvis jeg klarer å holde ut..Mitt største problem er vel å lage all denne maten! Er ikke veldig glad i å lage mat hehe..[/quo

til frokost spiser jeg omelett. 3 egg, 1/2 dl fløte, litt salt, litt grillkrydder, skinkeskiver og ost. spiser da halve omeletten. varierer litt og bruker bacon også.
ikveld ble det sjokolademousse til kvelds
begynte på mandag, og har passet på å steke 1-2 koteletter, kyllingfileter o.l. ekstra til middag, slik at kveldsmaten og lunsjen til dagen etter er i boks
ellers har jeg laget vafler til kvelds, som da ble både frokost og lunsj til dagen etter
har idag laget hamburgerbrød, som skal være til middag på lørdag. *gleder meg* er jo faktisk utrolig mye man kan lage og spise. Har enda ikke spist ren salat, kun ved siden av, og har enda ikke laget bare egg og bacon.

__________________



Stressguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 21:51   #50
Stressguri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 19
Stressguri er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

har veiedag på mandag, men kom i ketose igår, og klarte ikke dy meg. -2.2kg siden mandag

__________________



Stressguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ønsker en ekstra effektiv vektnedgang i juni? Noen som har noen triks i ermet? Kristina S Ketolysekuren 4 05-06-09 17:58
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 23:25
Noen som har noen Brød oppskrifter med lavest mulig karbo? Aadna Lavkarbo generelt 3 17-09-06 19:18
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 01:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no