Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Atkinsbarer

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-12, 17:22   #1
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Atkinsbarer

Er helt ny i dette og lurer på hvordan dere benytter disse barene, hvis dere benytter de. Har dere de som mellommåltid, hovedmåltid eller snacks? Jeg kjøpte 5 stykker på tilbud i dag, men er litt usikker på når det er best å spise disse. Jeg har de 4 dagene jeg har prøvd lavkarobo ligget på 10-12 g karbohydrater pr dag med å legge om kosten, men ikke brukt disse barene da. Har også kjøpt atkins frokostbalnding og den var veldig god så det blir nok en liten posjon til frokost eller kvelds fremover. Noen andre som bruker denne frokostblandingen? Hva blander dere den med?

Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 17:32   #2
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Atkins barer

Jeg bruker barene kun til snacks om jeg skulle bli veldig fysen Jeg synes for min del de er alt for mektige til å spise en hel av om gangen!

Frokostblandingen har jeg aldri prøvd.

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 17:35   #3
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Atkins barer

Jeg har brukt barene som proteintilskudd når jeg har kjørt flere treningstimer etter hverandre og også en sjelden gang som "litt godt til kaffen".

Dessverre har jeg oppdaget at magen min ikke er veldig glad i dem og har nå minisert bruken til kun å gjelde tilskudd ved langkjøring på trening. Da må jeg beregne at jeg får en mage som virkelig sier i fra i etterkant.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 17:51   #4
humptydumpty
Juniormedlem
 
humptydumpty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Det våte vestland
Innlegg: 13
humptydumpty er på en erverdig vei

Sv: Atkins barer

Jeg har alltid en i vesken, som nødproviant... Men jeg passer meg vel for å spise mer enn en halv, for da får jeg skikkelig vondt i magen. Blir også veldig tørst av disse barene og drikker rikelig når jeg velger å spise litt.

__________________
Det meste går,- resten går over...
humptydumpty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg uten gluten Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 18:20   #5
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Atkins barer

Jeg spiser sånne barer rett som det er, spesielt om jeg er sliten (kronisk syk) og ikke har fått bestilt lettvinte måltider på Eurodiett. Jeg tåler barene fint. Tror ikke magen reagerer noe særlig, og det er ihvertfall ikke noen partystopper for min del.

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 13:19   #6
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Atkinsbarer

Dette kommer vel an på hvordan man reagerer på maltitol. Noen får blodsukkerstigning av det, andre ikke. Man må nesten teste ut...

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 13:23   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Atkinsbarer

Jeg har til dags dato ikke satt tennene i en sånn... og det har jeg ambisjoner om å fortsette med.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 14:34   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Atkinsbarer

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg har til dags dato ikke satt tennene i en sånn... og det har jeg ambisjoner om å fortsette med.

Da er vi to

Såg/ser ingen grunn til å begynne med slike barer bare fordi jeg har lagt om til annet kosthold

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 15:01   #9
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Atkinsbarer

Opprinnelig lagt inn av David, her.

Dette kommer vel an på hvordan man reagerer på maltitol. Noen får blodsukkerstigning av det, andre ikke. Man må nesten teste ut...

Jeg har spist en Atkins Milk Crispy Chocolate om dagen. Blir ikke dårlig i magen av den. Men hvordan vet man om man får blodsukkerstigning av den? Kan man kjenne det eller merker man det på vekta?

Jeg har nemlig stått stille en god stund og lurer på om dette kan være grunnen. Jeg har spist en sånn hver dag helt fra starten av... selv da jeg gikk ned de første 5-6 kiloene.

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 15:57   #10
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Atkinsbarer

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg har til dags dato ikke satt tennene i en sånn... og det har jeg ambisjoner om å fortsette med.

Jeg har satt tennene i en, og spyttet den rett ut!
De smaker fryktelig!

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkinsbarer Lunia Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 17-04-10 13:58
Atkinsbarer tattoogl Ketolysekuren 6 29-03-09 20:41
Atkinsbarer? Ida:) Atkins kosthold 1 14-09-06 15:55
Atkinsbarer? Ida:) Generell diskusjon 1 14-09-06 15:54
Atkinsbarer Fjonken Lavkarbo generelt 11 23-02-06 09:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no