Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Januartrening 2012

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-01-12, 04:42   #1
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Januartrening 2012

jaja, bare å fortsette her inne. Hva har du trentm hvor lenge og hva er din progresjon? Skriv fritt.

Er det antall minutter? Antall timer eller antall økter, eller kanskje progresjon?

Ditt valg, del din treningslogg her inne.

Selv begynte jeg det nye året med 90 minutter RLT i pulssone 60-73% av max HR.
1. januar er det nok en kvalitetsøkt på kvelden med hardkjør igjen.

  Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 12:48   #2
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Januartrening 2012

Fortsetter med det intervallbaserte opplegget ut januar9:
20 min på ellipsen med innlagt tabata-runde
2x tabata på kjernemusklatur
2x tabata knebøy
2x tabata burpees

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 12:52   #3
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Jeg er med videre.

Treningserfaring: Startet vel seriøst i slutten av august. Fikk god hjelp av "Jillian Michaels" for å komme i gang, men prøver å variere mest mulig. Har i perioder problemer med å komme meg ut og da er DVD-er perfekt. Har hattt nesten 2 års sykdom i forkant av dette og fant ut at nå MÅTTE jeg trene opp kroppen fysisk, for kanskje å få andre bieffekter. Tidligere har det vært lite seriøs trening på meg. Var medlem på Elixia et år, men som mange andre endte jeg som "støttemedlem" etter et halvt år. I oppveksten var riding og dans mine fysiske hobbyer. Aktiv, men ingen store prestasjoner på utholdenhet og styrke. Det er vel dette som har fulgt meg videre. Aktiv jobb i barnehage, trives med ski, svømming osv. men aldri på særlig høyt treningsnivå.

Mål: Da jeg er mye passiv for tiden, har mengde nesten like mye å si som intensitet. Derfor teller jeg minutter og skritt. Prøver likevel å fokusere litt på intensitet og særlig på variasjon. Tror variasjon er bra for kroppen.
- 13000 minutter (fortsetter fra forrige måned, nye utfordringer på andre ffronter, gjør det naturlig å prøve å opprettholde framfor å øke.
- 20000 skritt (samme som i november, senket målet litt i desember av naturlige årsaker).








__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 13:50   #4
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Jeg henger på!

Min motivasjon er at kroppen min har det best om jeg bedriver daglig trening. På den måten holder jeg det meste av smerter unna. I tillegg er det et faktum at det å ha en god kondisjon gjør at jeg ikke så ofte må besøke kjellertrappen. Alt er relatert til en kronisk diagnose.

Jeg har siden februar 2011 trent omtrendt daglig. Treningen er variert og akkurat dette er viktig. Hovedvekten ligger på kondisjon og stretching. Det tok litt tid å finne ut av hvor mye trening som var passe og når/om jeg kunne øke intensitet og mengde.

Jeg starter 2012 med en stor porsjon innsikt i nettopp hvor mye trening som er akkurat passe for meg og hvordan kroppen reagerer om jeg presser for mye. Målet for 2012 er å fortsette slik jeg avsluttet 2011. Det betyr daglig trening, men med god variasjon.

Variasjonen blir mellom kondisjon av ulik intensitet, to økter i uken med intervalltrening, tre økter i uken med variert styrketrening med blanding av strikk/frivekter og vibrasjonsmaskin er på timeplanen, og daglig yoga eller qigong. I tillegg håper jeg at jeg kommer med på et parti med bassengtrening igjen i løpet av vårparten.

Jeg setter minuttmål for hver måned hvor alt av trening er med i tellingen. Annen daglig aktivitet er ikke tatt med i disse minuttene.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 13:55   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Skulle hatt en plan, men har foreløpig ikke det.. Bare to spinningtimer i uka.. Resten får vente og se. Tar det som det kommer.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:36   #6
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Jeg henger på!

Min motivasjon er at kroppen min har det best om jeg bedriver daglig trening. På den måten holder jeg det meste av smerter unna. I tillegg er det et faktum at det å ha en god kondisjon gjør at jeg ikke så ofte må besøke kjellertrappen. Alt er relatert til en kronisk diagnose.

Jeg har siden februar 2011 trent omtrendt daglig. Treningen er variert og akkurat dette er viktig. Hovedvekten ligger på kondisjon og stretching. Det tok litt tid å finne ut av hvor mye trening som var passe og når/om jeg kunne øke intensitet og mengde.

Jeg starter 2012 med en stor porsjon innsikt i nettopp hvor mye trening som er akkurat passe for meg og hvordan kroppen reagerer om jeg presser for mye. Målet for 2012 er å fortsette slik jeg avsluttet 2011. Det betyr daglig trening, men med god variasjon.

Variasjonen blir mellom kondisjon av ulik intensitet, to økter i uken med intervalltrening, tre økter i uken med variert styrketrening med blanding av strikk/frivekter og vibrasjonsmaskin er på timeplanen, og daglig yoga eller qigong. I tillegg håper jeg at jeg kommer med på et parti med bassengtrening igjen i løpet av vårparten.

Jeg setter minuttmål for hver måned hvor alt av trening er med i tellingen. Annen daglig aktivitet er ikke tatt med i disse minuttene.

Håper du fortsetter oppdatere med minutter og treningsformer her Lindermor. Du er nok en av de aller ivrigste på treningsfronten her inne og det står det skikkelig respekt av. Håper 2012 blir et flott fysisk år for deg også!

  Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:37   #7
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

1.januar: Restitusjon fra gårsdagen. 30 minutters gåtur i veldig barnevennlig tempo. Frisk luft og kaldt ute.

  Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 18:27   #8
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januartrening 2012

Mål for januar; 1000 min variert trening tur, spinning og ellipsemaskin.

1.jan. 80 min tur i høyt tempo på glatta; 80/1000

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 20:25   #9
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Min første treningsøkt i år er 5.7 km løping på tredemølle og styrketrening/roing. Til sammen 1 time. Går for 60 min/2000 min i Januar.


Sist redigert av Kari Marita : 02-01-12 kl 03:21.
Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 21:40   #10
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Januartrening 2012

Heisan og godt nytt år alle sammen. Har alltid lyst til å være med her, men så glemmer jeg å føre logg underveis. Grunnen er rett og slett dårlig tid pga trening. Jeg ligger jo stort sett på minimum 20 timer i uka og det er da veldig variert. Har gått på skøyter i mange år og prøver å opprettholde det. Går noen lange løp (dvs. 4-6timer i strekk) i året og i forkant av disse blir det mye kondis. Løper Oslo- maratonen som personlig utfordring hvert år og det trenger jeg en del forberedelse til. Har en typisk skøyteløper kropp- tung og lite spenstig. Løping er ork, men jeg presser meg. Trener ellers mye spinning/sykling og ketlebells og Bodycombat inne.

Målet mitt er vel bare å være fornøyd. Elsker stort sett å trene og å være sammen med treningsvennene mine. Har lyst å sette meg noen store utfordringer hvert år- alltid noe jeg ikke kan, ikke liker eller aldri har gjort. Vurderer halvbirken i år fordi jeg IKKE kan gå på ski.

Lykke til alle sammen!

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 21:58   #11
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av danielve, her.

Vurderer halvbirken i år fordi jeg IKKE kan gå på ski.

Hva er halvbirken? Har kun syklet rittet og gått rennet. Er det halvbirken og helbirken er da løping i tillegg i samme år?

  Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 00:18   #12
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Januartrening 2012

Halvbirken er 27 km på ski.

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 02:43   #13
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Januartrening 2012

Etter nesten 3 uker treningsfri, starter jeg "mykt" med å gi meg selv utfordring om 800 minutters variert trening.

0/800

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 12:02   #14
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Januartrening 2012

1. januar

30 minutter yoga
30 minutter styrke med strikk

2. januar

60 minutter HøyPuls uten hopp
30 minutter yoga
60 minutter zumba

210/3000

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 13:24   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Økt 1:
15 minutter ellipse
Ca 60 minutter styrke på skulder, rygg, triceps og biceps.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 13:59   #16
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Woho, fin tråd! Jeg har årets første treningsøkt etter jobb i ettermiddag. Nå i begynnelsen er jeg avhengig av timer, slik at jeg får inn vanen. Jeg har også nettopp byttet treningssenter, fra et senter hvor apparatene var ødelagte, frivektsrommet biiiiittebittelite og timene umotiverende og kjedelige til SATS - og det er en helt ny verden!

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 14:10   #17
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Januartrening 2012

Jeg har lyst til å starte med 12-minutter ta seg helt ut pr uke for så å forhåpentlig øke bare jeg kommer igang med noe!
Noen som har erfaring med dette eller tilsvarende? Leste om det på Marks Daily Apple før jul.. Jeg er ikke fremmed for styrketrening fra før, men det er lenge siden... (alt som har med skikkelig trening å gjøre er litt for lenge siden). Jeg vil trene hjemme med minimalt bruk av utstyr (som jeg ikke har)..

Ellers vil jeg komme igang igjen med å gå turer i bratt terreng samt skiturerer både opp, bort og ned i vintersesongen. Jeg har vært i god form før, men det var før første barn kom for over ti år siden...

Yoga og qi-gong har jeg gjort innimellom i mange år, men må være flinkere til å få inn faste rutiner. Sette av faste tider kanskje? Qi-gong tar jo ikke lang tid og gjør underverker i forhold til å slippe unna kiropraktor om jeg har sovet på meg en liten kink (små barn som kravler i senga nattestid og blir hensyntatt ved at jeg blir liggende forkjært for lenge for eksempel).

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 22:43   #18
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Januartrening 2012

130/2000. Løping og styrke 70 min.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 23:41   #19
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Januartrening 2012

3. januar

30 minutter yoga
60 minutter zumba
60 minutter stramopp
60 minutter qigong

440/3000

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 00:37   #20
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Oi, Lindemor - hvordan klarer du å trene så mye i løpet av en og samme dag?! Imponert!


Jeg blekner i forhold... Og kan bare skilte med 20 minutter på tredemølle og 45 minutter spinning.

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 08:58   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

3. januar
40 minutter spinning
ca 5 minutter streching på skulder

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:43   #22
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Januartrening 2012

Jeg er imponert over dere. Håper jeg lar meg inspirere når influensa er ute av kroppen. Ikke kraftig influensa, men det føles ikke rett med fysiske strabaser. Qi-gong skal jeg klare... Jepp nå har jeg sagt det.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 12:50   #23
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Januartrening 2012

Som sagt så gjort.. Men det blir ikke mye mer før flunsa slipper taket.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 14:09   #24
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Da er jeg i gang etter et par dagerr med elendig form. Egentlig ikke så god i dag heller, men det pleier å hjelpe å komme i gang med aktivitet, så da var det bare å skjerpe seg da...
3/1: 35min Jillian
- 10min bekkenbunn
- rokkering








__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 14:13   #25
ostebit
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 30
ostebit er på en erverdig vei

Sv: Januartrening 2012

***


Sist redigert av ostebit : 10-01-12 kl 14:02.
ostebit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny Giv 2012, blir DU med? Kanutten Lavkarbo generelt 457 07-08-12 19:16
Nyttårsforsettet 2012! ToreH Generell diskusjon 62 26-06-12 16:35
Hennesrittet 2012 nellie Trening 78 02-06-12 20:05
Giftermål i juni 2012 <insert_scary_name_here> Generell diskusjon 66 23-04-12 11:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no