Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Shepherd's pie

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-05-12, 20:58   #1
Milla123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 14
Milla123 er på en erverdig vei

Shepherd's pie

Jeg har selv laget denne retten flere ganger, oppskriften holder til 2 voksne og 1 barn så det er bare å prøve seg frem hva gjelder mengde En rask og velsmakende rett inspirert av denne oppskriften fra Rema1000:*
http://www.youtube.com/watch?v=ogmrf...e_gdata_player

Sheperds pie lages i utgangspunktet med lammekjøtt og det er også verdt å prøve!

Ingredienser:
1-2 gulrøtter
1/2 løk (gul)
1 fedd hvitløk
1ss tomatpuré
Revet parmesan
500 gr kjøttdeig eller karbonadedeig (storfe)
2ss Worcestersaus
1dl grønnsaksbuljong.
1 pakke blomkål/brokkoligrateng(frossen)

Slik gjør du:
Ha posen med grateng i en kjele.
Skjær gulrot, hvitløk og løk i terninger. Her anbefaler jeg å bruke en rasp for å gjøre jobben lettere på løk og hvitløk.
Stek grønnsakene.
Stek til de er blanke (helst i olivenolje!)og tilsett kjøttdeigen til den brunes så vidt.
Ha i tomatpuré og stek videre.
Ha over buljong og rør til en tykk "røre" med kjøttdeig.
Hell blandingen over i ildfast form.
Når gratengen er smeltet, mos det hele med en stavmikser slik at det ligner potetmos. Det er godt med litt grove biter.
Ha gratengen over kjøttdeigen og fordel som et lokk, strø deretter parmesan på toppen.

Stek i ovnen på 200 grader i 15min eller til parmesanosten er brun og fin på toppen.*
Server gjerne med frisk persille!

Bon appetitt!

Milla123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 22:52   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Shepherds pie

Shepherd's pie er godt! Eg har også ein lavkarboversjon som er god, men ganske ulik frå den du har laga.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 23:37   #3
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Shepherd's pie

Må prøves snart

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
enkel, lavkarbo, rask


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no