Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo OG glutenbelasting

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-13, 19:36   #1
puddi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 11
puddi er på en erverdig vei
Question

Lavkarbo OG glutenbelasting

Jeg har i forbindelse med en rekke medisinske undersøkelser nå fått beskjed om at jeg må ha "over gjennomsnittet" glutenbelastning i ca 6 uker, da jeg skal ta gastroskopi og biopsi av tarmen. Selvfølgelig med mistanke om gluten allergi.

Finnes det en måte å innta gluten i "normale" mengder, men fortsatt holde seg på lavkarbo?? Eller i det minste noenlunde?

Har ikke lyst å skeie helt ut, det blir for vondt for både kroppen å psyken.

Har noen noen tips eller råd?

Blir svært takknemlig for alle tanker eller innspill..

__________________



Sist redigert av puddi : 24-01-13 kl 19:41.
puddi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 20:18   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo OG glutenbelasting

Bak lavkarbo brød medglutenmel i

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 20:24   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo OG glutenbelasting

Det finnes jo glutenmel der mesteparten av karbohydratene er fjernet. Du kan feks bake masse med det. Oppskirfter finner du her inne og på nettet ellers.

MEN, som sykepleier må jeg nok advare deg om det kanskje ikke er nok. Vil du være sikker på at prøvene skal vise uten tvil om du reagerr på gluten/har cøliaki, bør du leve så gluten- normalt som mulig.
Du kan jo droppe kilder sukker, poteter, ris, frukt osv osv, bare du får i deg mat med hvetemel!
Det blir ikke optimalt lavkarbo, men så lavt på karber du kan få til i forbindelse med denne utredningen. Det er bortkastede ressurser å møte opp der uten å ha gjort din del ordenlig først. Og alt vil jo være helt bortkastet om du ikke vet om prøven er falsk negativ eller ikke!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar

Emneord
glutenbelastning, lavkarbo


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no