Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Aspargessuppe, lavkarbo

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-10, 20:06   #1
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk
Post

Aspargessuppe, lavkarbo

Aspargessuppe

1 bunt frisk grønn asparges

8 dl vann og 1 grønnsaksbuljong og 1-2 ts salt
2 -3 dl fløte (vil du spare inn litt på karbene, bytt ut noe av fløten med soyamelk)

½ ts nykvernet sort pepper
Skjær av de nederste 2 cm av aspargesen.
Del så aspargesen i biter på ca. 1 cm.
Kok opp i vann/buljong, og fløte. La det koke i 5 minutter.
Ta ut 1/3 av aspargesen. Kjør stavmixeren I kjelen til suppa er glatt. Legg tilbake aspargesbitene. Kok opp igjen
Smak til med salt og pepper.

Kjempegodt med biter av tørrstekt (stekt i tørr panne) spekeskinke oppi J

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 19:27   #2
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aspargessuppe, lavkarbo

Hei Gerd! Først takk for tipset om en "oljeshot" for min forferdelige mage, som nå oppfører seg som den skal ved hjelp av både dine råd, men også Lepicol som jeg fikk tips om. Den olja var fæl å ta, men som jeg skrev tidligere, i nøden spiser fanden fluer! Ellers skal jeg prøve aspargessuppen din i morgen. du er til kjempeinspirasjon når det gjelder oppskrifter. Kan du ikke gi ut en kokebok? Jeg mener det i fullt alvor. Jeg skal være en av de første som kjøper den.
Nå har jeg vært inne omtrent alle steder her i dag, må få tankene vekk fra den forferdelige jordskjelvkatastrofen!

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 19:09   #3
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Aspargessuppe, lavkarbo

Kjempeoppskrift! Sitter med en stor kopp aspargessuppe og koser meg nå.

Men vil legge til "salt etter smak". Kanskje ikke nødvendig om man bruker skinke eller bacon i suppa, men fysj den var blass uten litt salt!

Vil også legge til at neste gang jeg lager dette blir jeg å koke asparges i buljongvann til aspargesen er god og myk, før jeg tilsetter fløta. Utrolig mye enklere å få bitene passelig myke og mer aspargessmak på suppa da.

Ellers, takk for kjempeidé til et helt all right måltid!

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 23:19   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Aspargessuppe, lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Kjempeoppskrift! Sitter med en stor kopp aspargessuppe og koser meg nå.

Men vil legge til "salt etter smak". Kanskje ikke nødvendig om man bruker skinke eller bacon i suppa, men fysj den var blass uten litt salt!

Vil også legge til at neste gang jeg lager dette blir jeg å koke asparges i buljongvann til aspargesen er god og myk, før jeg tilsetter fløta. Utrolig mye enklere å få bitene passelig myke og mer aspargessmak på suppa da.

Ellers, takk for kjempeidé til et helt all right måltid!

Det står: smak til med salt og pepper i oppskrifta

Jeg syns det er best å koke aspargesen mør i fløten, den trekker til seg en del smak, og suppa blir litt fyldigere når fløten koker med fra begynnelsen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar

Emneord
asparges, aspargessuppe, suppe


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gerds aspargessuppe med vri... Nannah Middag 0 12-01-10 17:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no