Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Brutal diett!? Atkins, Ketolyse eller annet?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-09, 00:13   #1
rok
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 24
rok er på en erverdig vei

Brutal diett!? Atkins, Ketolyse eller annet?

Jeg er også rimelig ny i slankegamet. Jeg er en gutt på 26 år, ca 1.83, ganske atletisk bygget, og en del muskelmasse, veier nå 107 kg. Plaget meg ikke så veldig og følte ikke jeg var spesielt feit før vekta ble tresifret, men de siste 10 kg har fått meg til å føle meg som michelinmannen :-) Ble i tillegg andpusten av trappene mine da jeg bestemte meg for at dette ikke lengre går.

Jeg må ærlig si jeg kan svært lite om slanking. Jeg trente hele barndommen og ungdommen min, og da jeg sluttet (pga skader - 2005) gikk jeg raskt opp i vekt, og kom meg aldri ordentlig igang med trening igjen. Etter å ha lest en god del på forumet har jeg funnet ut at mye ser ut til å stemme i forhold til mine opplevelser, og spesielt mye i forhold til blodtypen min (0-) og aktivitetskravet / energi.

Jeg begynte i november å trene og spise sunnere (droppet absolutt alt med hvetemel - men kun det, spiser ennå ris, bulgur, salat, rug, havre o.l.). Jeg synes det går for tregt nedover - kun 3 kg ned til nå (julen inkludert - var nok litt mer før).

Planen min er å gå gjennom en kur som gir drastiske og raske resultater. Jeg vet at dette kan være risikabelt, og jojo-slanking skjer, men jeg vil gjerne risikere det, for akkurat nå er jeg i en ganske lavt nede!

Jeg vil så gå over til en Blodtype-/Fedon-stil på sikt.

Målet mitt er på kort sikt (2-3 mnd) å ta av meg 15+ kg. På lengre sikt (1år +-): ca 30-35kg (evt. kompensere med muskler).

1) Bør jeg gå for Atkins, Ketolyse eller noe annet dersom jeg vil se RASKE resultater?
2) Hvilken litteratur anbefales i såfall, helst noe jeg kan komme igang med kjapt, og helst noe som ikke krever 10 timer på kjøkkenet i uka!?
3) Kan noen anbefale kurs, leger/ernæringseksperter eller grupper (i Oslo) for (brutale!) dietter?



rok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - ref: screwball! :) Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 00:24   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Brutal diett!? Atkins, Ketolyse eller annet?

Les her, du, og la deg inspirere i massevis

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=screwball

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 00:43   #3
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Brutal diett!? Atkins, Ketolyse eller annet?

HM. Ned 35 kg fra 107 kg. Jeg er nesten like høy som deg og veide 73 kg i min ungdom. Da var jeg en slank kvinne. Hvordan tror du at du vil se ut med en vekt på 72 kg med muskler intakt
Jeg må ha misforstått deg

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 00:46   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Brutal diett!? Atkins, Ketolyse eller annet?

Om du er kjøttglad er kanskje Skaldemann noe for deg? Kjøp boka, les den og skrid til verket. Mange "kulemagemenn" raser i vekt på den dietten.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 00:53   #5
rok
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 24
rok er på en erverdig vei

Sv: Brutal diett!? Atkins, Ketolyse eller annet?

Kitt: Tusen takk! Kjempeinspirerende! Da sikter jeg mot ketolyse! *lese seg opp*!

rok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - ref: screwball! :) Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 00:53   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Brutal diett!? Atkins, Ketolyse eller annet?

Opprinnelig lagt inn av rok, her.

Kitt: Tusen takk! Kjempeinspirerende! Da sikter jeg mot ketolyse! *lese seg opp*!

Bare hyggelig!
Tenkte du ville like den historien, ja!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 00:56   #7
rok
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 24
rok er på en erverdig vei

Sv: Brutal diett!? Atkins, Ketolyse eller annet?

Adriane: Du har nok rett, mye mulig jeg tar feil, jeg har egentlig aldri vært noe opptatt av vekt, så husker ikke helt hva jeg veide den gangen, men det var nok rundt/under 80, jeg bare så at normalvekt på BMI var sånn midt i mellom 18-25, så sikta dit!

rok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - ref: screwball! :) Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 01:09   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Brutal diett!? Atkins, Ketolyse eller annet?

Har du stor muskelmasse, kan du trygt legge deg i øvre sjikte av BMI- skalaen.
Stod en artikkel om en kroppsbygger som liksom skulle være overvektig i forhold til BMI, men det var jo bare muskler på mannen. Fant desverre ikke igjen artikkelen. Skal lete mer i morgen.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 01:09   #9
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Brutal diett!? Atkins, Ketolyse eller annet?

Vel, noen sier at de vakreste kiloene består av muskler da
Tror det er endel gutter her inne som kan mye om det.

De er sikkert bare på ferie nå, men kommenterer nok når de er tilbake.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 02:30   #10
rok
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 24
rok er på en erverdig vei

Sv: Brutal diett!? Atkins, Ketolyse eller annet?

Tja, stor og stor Den var ihvertfall større for fire år siden, litt vanskelig å bedømme nå

Tror kanskje jeg skal justere målet til 80-82kg, så kan jeg heller justere ned når den tid kommer!



rok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - ref: screwball! :) Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 02:46   #11
rok
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 24
rok er på en erverdig vei

Sv: Brutal diett!? Atkins, Ketolyse eller annet?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Om du er kjøttglad er kanskje Skaldemann noe for deg? Kjøp boka, les den og skrid til verket. Mange "kulemagemenn" raser i vekt på den dietten.

Så ikke denne før nå. Skaldemann, slik jeg forstår det er det ketolyse helt uten karbohydrater... er det forenelig med trening?

rok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - ref: screwball! :) Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 10:06   #12
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Brutal diett!? Atkins, Ketolyse eller annet?

Let opp Bulldogg og Tommygutt sine innlegg her. Der får du bra innlegg om trening og lavkarbo!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 13:17   #13
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Brutal diett!? Atkins, Ketolyse eller annet?

Opprinnelig lagt inn av rok, her.

Så ikke denne før nå. Skaldemann, slik jeg forstår det er det ketolyse helt uten karbohydrater... er det forenelig med trening?

Skaldemann-folk ligger på rundt 15-20 gram karbohydrat dagen. De spiser gjerne mer kjøtt og fett. Med intensiv trening trenger du uansett karbohydrater, muligens så mye som 70-80 gram dagen. I tillegg er det fordelaktig med et tilskudd som CLA, som visstnok fjerner fettmasse og øker muskelbyggning. Les postene til JohnBlond. Han er rå, og har en ekstra brutal diett. Nesten ingen fiber, masse rått kjøtt, masse eggeplommer, nesten ingen sukker (bare druesukker og honning) o. s. v.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 13:20   #14
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Brutal diett!? Atkins, Ketolyse eller annet?

bruk søkefuksjonen, let, les og bli vis. Lykke til

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 23:32   #15
rok
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 24
rok er på en erverdig vei

Sv: Brutal diett!? Atkins, Ketolyse eller annet?

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Les postene til JohnBlond. Han er rå, og har en ekstra brutal diett. Nesten ingen fiber, masse rått kjøtt, masse eggeplommer, nesten ingen sukker (bare druesukker og honning) o. s. v.

Haha. fuck off

rok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - ref: screwball! :) Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 23:37   #16
rok
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 24
rok er på en erverdig vei

Sv: Brutal diett!? Atkins, Ketolyse eller annet?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Let opp Bulldogg og Tommygutt sine innlegg her. Der får du bra innlegg om trening og lavkarbo!

Mente du denne? (for andre lesere) Det er interessant lesning! simple, praktisch. gut.

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

bruk søkefuksjonen, let, les og bli vis. Lykke til

Takk! Gjør det, men er vanskelig å finne fram i jungelen!

rok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - ref: screwball! :) Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 18:03   #17
rok
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 24
rok er på en erverdig vei

Sv: Brutal diett!? Atkins, Ketolyse eller annet?

Da har jeg uoffisielt begynt på ketolyse. Gode nyheten idag er at jeg faktisk har gått ned 7 kg siden november... 4 kg siden 1. januar! Var nok bare litt treghet etter jula som fikk meg til å tro det kun var 3 kg, så nå er jeg på vei ned!

Begynner offisielt på dietten så snart jeg mottar startpakken og lærer litt mer, gleder meg til å se kiloene rase avgårde.

Avtalte ny time med PT neste mandag så jeg får justert treningsprogrammet i forhold til dietten!

__________________


rok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - ref: screwball! :) Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:07   #18
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Brutal diett!? Atkins, Ketolyse eller annet?

Fint å få med flere menn her inne.
Og så må jeg jo si det er moro at du bruker meg som referanse!
Hvem skulle trodd det for ett år siden?

Når du virkelig får kjørt igang med dette opplegget og merker helsegevinstene er det enklere å omfavne dette som en livsstil mer enn en hestekur.
Jeg hadde satt meg et mål som jeg trodde var i overkant av hva som var mulig - nemlig minus 25kg. Regnet nesten ikke med at det var mulig da det miste tallet jeg tidligere hadde sett på vekta i voksen alder var 87kg. Men plutselig var jeg altså nede i 80kg!

Masse lykke til!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Svar

Emneord
atkins, hvilken diett?, ketolyse


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Første råd når du starter på ny diett, Ketolyse/Atkins/skaldeman, osv Distrea Lavkarbo generelt 6 21-08-08 18:10
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 09:08
Fedon"diett" eller Atkins diett? haukhe Spørsmål og svar 2 01-11-07 22:40
Atkins eller Ketolyse? Merete A Lavkarbo generelt 2 23-06-06 00:17
Er ketolyse en høyfett eller lavfett diett? Iset Ketolysekuren 2 11-04-05 18:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no