Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er majones "lov"?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-01-11, 22:18   #1
Nesly
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: sandnes
Innlegg: 54
Nesly er på en erverdig vei

Er majones "lov"?

Lurer på om majones er lov på ketolyse? Mener det er litt sukker i det.

Lurer også på om farris med smak er greit eller (lime/sitron) eller om det er kun den blå som gjelder..

Nesly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 23:18   #2
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Er majones "lov"?

Hei

I en hel tube er det ca 4g karber. Det er ca. 160g fett. Om du spiste en hel tube med majones så ville ikke dette ha noen annen effekt enn at du ble veldig mett. Spis så mye du orker

Farris med "en dråpe" med noe er greit. Styr unna de falske vannproduktene som inneholder både sukker og frukt.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 00:11   #3
Nesly
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: sandnes
Innlegg: 54
Nesly er på en erverdig vei

Sv: Er majones "lov"?

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Hei

I en hel tube er det ca 4g karber. Det er ca. 160g fett. Om du spiste en hel tube med majones så ville ikke dette ha noen annen effekt enn at du ble veldig mett. Spis så mye du orker

Farris med "en dråpe" med noe er greit. Styr unna de falske vannproduktene som inneholder både sukker og frukt.

Oki, takk

Nesly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 11:09   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Er majones "lov"?

Du er faktisk helt nødt til å lese innholdsfortegnelsen på alle produkter du kjøper en tid framover. Noen produsenter har sukker i nesten alle sine produkter (Gilde er "fæl" i så måte )
Som en tommelfingerregel skal du styre unna produkter som har mer enn 5 g karbo pr 100 g vare.
I ketolyseboka er det en oversikt over matvarer og karboinnhold og jeg foreslår at du studerer den litt nærmere
Hvis du har lyst til å lykkes på ketolyse/LCHF så er kunnskap alfa og omega!

Du får mange gode svar her inne, men du kan ikke basere deg på å spørre om enkeltmatvarer - sjansen er da stor for at du kommer til å spise noe du ikke har godt av og som du tror er lov.
(Ikke ta svaret mitt for personlig, det er til alle nybegynnere som enda ikke har lest seg opp på filosofien de har valgt )
Lykke til videre!!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 11:46   #5
Debussy
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Asker
Alder: 52
Innlegg: 90
Debussy er på en erverdig vei

Sv: Er majones "lov"?

Hellmann sin majones har mindre enn 1 karb pr. 100 g - den bruker jeg

__________________


Debussy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 11:52   #6
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Er majones "lov"?

Opprinnelig lagt inn av Debussy, her.

Hellmann sin majones har mindre enn 1 karb pr. 100 g - den bruker jeg

Um... Er du heilt sikker på det? Eg meiner å hugse at den er litt "lur" den der. Du veit faktisk ikkje kor mykje karbo det er i 100 gram, fordi deklarasjonen seier (så vidt eg hugsar, eg har ingen boks her) at det er mindre enn 1 karbohydrat PER SERVING ... og ein porsjon er langt mindre enn 100 gram. Det er faktisk ikkje utenkeleg at det er 0,9g kh per serving, og dersom ein porsjon er for eksempel 30 gram (igjen, har ingen boks her), da har du 3 gram kh per 100 gram - mens deklarasjonen kan lure ein til å tru at det er nesten ingen verdens ting. Vil anbefale deg å sjekke igjen.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 12:04   #7
Debussy
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Asker
Alder: 52
Innlegg: 90
Debussy er på en erverdig vei

Sv: Er majones "lov"?

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Um... Er du heilt sikker på det? Eg meiner å hugse at den er litt "lur" den der. Du veit faktisk ikkje kor mykje karbo det er i 100 gram, fordi deklarasjonen seier (så vidt eg hugsar, eg har ingen boks her) at det er mindre enn 1 karbohydrat PER SERVING ... og ein porsjon er langt mindre enn 100 gram. Det er faktisk ikkje utenkeleg at det er 0,9g kh per serving, og dersom ein porsjon er for eksempel 30 gram (igjen, har ingen boks her), da har du 3 gram kh per 100 gram - mens deklarasjonen kan lure ein til å tru at det er nesten ingen verdens ting. Vil anbefale deg å sjekke igjen.

Sjekket boksen nå - det står 0 karber (0%) pr. SERVING, ja. Og null er vel ikke alltid null. Trodde jeg hadde lest her inne at den var bra, men hvis det ikke er noe forskell ift Mills, så gidder jeg ikke å kjøpe den!

__________________


Debussy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 14:53   #8
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Er majones "lov"?

Opprinnelig lagt inn av Debussy, her.

Sjekket boksen nå - det står 0 karber (0%) pr. SERVING, ja. Og null er vel ikke alltid null. Trodde jeg hadde lest her inne at den var bra, men hvis det ikke er noe forskell ift Mills, så gidder jeg ikke å kjøpe den!

Er det bare oppgitt per serving og ikke per 100 gram også? Bruker det ikke å stå begge deler?

Hellmanns majones er mye bedre på smak enn Mills syns jeg i

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 11:00   #9
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Er majones "lov"?

Husker jeg sjekket etiketten på Hellmanns Real Mayo for lenge siden, og da var det 1KH pr 100g - altså så godt som null pr porsjon.

På nett står det 0g pr porsjon à 13g
http://www.hellmanns.us/products/nut...=HELLMANNSREAL
(fyi enkelte andre produkter er merket med "mindre enn 1g pr porsjon")

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 10:11   #10
miranda79
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 7
miranda79 er på en erverdig vei

Sv: Er majones "lov"?

Er faktisk veldig enkelt å lage sin egen majones! Og da er det kjapt å regne ut hva som faktisk finnes av karb i den.

Det beste er at man zimzalabim kan lage en aoli av den, med litt flere karbs men herreminhatt så godt på ei skive proteinbrød!!

miranda79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 13:35   #11
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Er majones "lov"?

Å du store min kor god Hellmans majones var...
Nesten litt for god, frister å ta meir enn ein burde av han.
Jo, det er veldig lett å lage eigen majones, men det er ikkje alltid eg blir like nøgd med min eigen heimelaga, har enda ikkje funne det magiske lille ekstra

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 17:26   #12
miranda79
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 7
miranda79 er på en erverdig vei

Sv: Er majones "lov"?

Litt pepper eller en dæsj cayenne kan løfte en tam majones. Og/eller litt urtesalt

Tror jeg må gå og finne no å putte i munnen i kylen....

miranda79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 22:25   #13
Nesly
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: sandnes
Innlegg: 54
Nesly er på en erverdig vei

Sv: Er majones "lov"?

Hva med remulade. spiser dere det?

__________________


Nesly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 00:12   #14
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Er majones "lov"?

Opprinnelig lagt inn av Nesly, her.

Hva med remulade. spiser dere det?

Ja, i bøtter og spann.
Jeg lager den enten med mills majonaise, eller med egenprodusert majonaise, + tungrømme (Også kjendt som seterrømme) like deler majonaise og rømme, en ts. grov sterk sennep, litt gressløk og dill, en dråbe tabasko ved behov.

Vips, remoulade du kan dø for.
Karboinnholdet finner du med å addere majonaisen og tungrømmen.

Denne remouladen er fantastisk til grønnfor. Man tager det grønnforet man skal spise til lunch+ det proteinet man skal ha til. Putter dette i en matboks, og drukner det i remoulade. Remouladen er fantastisk konserverende, så maten tåler rimelig bra temperatur uten å bli bedervet. Spesielt når du bruker industrimajonaise, får du god holdbarhet.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 01:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no