Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Falt ut av ketose,men aner ikke hvorfor..

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-11, 10:36   #1
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Falt ut av ketose,men aner ikke hvorfor..

jeg falt ut av ketose igår etter bare en uke, men aner ikke hvorfor, eneste forskjell fra andre dager er lite måltider, men uten sult, og at jeg spiste endel norvegia, er det osten som har gjort utslaget her, trodde den var safe, elelr er det at jeg har spist sjeldnere pga jeg var på flere møter etter hverandre, her er det som var ulikt fra andre dager igår:

Alt som var anderledes igår var:

-jeg spiste kun 2 måltider pga at jeg hadde 2 lange møter på dagen, men var ikke sulten før på ettermiddagen heller, så satt ikke å kjente at jeg var sulten
-spiste ikke litt, men ENDEL ost mens jeg ventet på at kyllingfiletene skulle bli ferdige stekte til middag
-kom på en ting til, krydret kyllingfiletene, med paprika, sitronpepper, og hvitløkspulver, har før bare brukt salt, har det noe å si?

resten av dagen var som vanlig,til frokost hadde jeg en omelett,med 2 skiver noregia, og snackpaprika biter og bogskinke i, stekt i smør,

til kveldsmat hadde jeg 10 rosenkål, og 2 kyllingfileter, med smør til, å så spiste jeg jo endel norvegia mens jeg ventet på den middagen, utenom dette drakk jeg bare masse vann...det var alt igår...
så eneste som er anderledes fra andre dager er at det er mye ost, aldri spist det de andre dagene, å at jeg kun hadde 2 måltider, pleier ha 3-4.

noen som kan hjelpe meg? takknemlig for svar

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 10:50   #2
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Falt ut av ketose,men aner ikke hvorfor..

ser at det er mye stress med disse ketose pinnene ,
for det første kan det være noe feil med pinnene , for det andre kan du ha drukket mye vann, da gir dem ikke utslag,og du kan ha målt for tett opp til forige måltid,,men kroppen kan være i ketose uansett
ikke stress med disse pinnene , er du i ketose ,kjennes det som regel på sulten,,mindre sulten,foreksempel. noen har også denne ånden,,,å vekta går ikke fortere ned ,,mentalt,om du sjekker dette hver dag,

nei du trenger ikke gjøre noe feil med maten ,men mye av feilen ligger i stresset med disse pinnene..

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 11:09   #3
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Falt ut av ketose,men aner ikke hvorfor..

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

ser at det er mye stress med disse ketose pinnene ,
for det første kan det være noe feil med pinnene , for det andre kan du ha drukket mye vann, da gir dem ikke utslag,og du kan ha målt for tett opp til forige måltid,,men kroppen kan være i ketose uansett
ikke stress med disse pinnene , er du i ketose ,kjennes det som regel på sulten,,mindre sulten,foreksempel. noen har også denne ånden,,,å vekta går ikke fortere ned ,,mentalt,om du sjekker dette hver dag,

nei du trenger ikke gjøre noe feil med maten ,men mye av feilen ligger i stresset med disse pinnene..

ok jeg har ikke sjekket med sticksene i det siste, men siden jeg fikk oppgang på vekten idag så sjekket jeg en sticks, men den viste ikke noe, men som du soer så tok jeg faktisk sticksen på formiddagen idag, tidligere så har jeg tatt de 2 timer etter siste måltid om kvelden, kan jo ta en igjen ikveld å se, uansett så må jeg jo bare fortsette sånn som jeg har gjort, noe har jeg jo gjort riktig siden jeg gikk ned 3,1 denne uken, men syns det var rart at jeg fikk oppgang..

Venter på mensen kan det ha innvirkning også?

Å tusen takk for svar

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 11:15   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Falt ut av ketose,men aner ikke hvorfor..

Mensen virker inn ja
Senk skuldrene og spis riktig så løser det seg nok

Man skal uansett ikke sjekke stix før ca 2 timer etter dagens siste måltid

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 11:17   #5
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Falt ut av ketose,men aner ikke hvorfor..

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Mensen virker inn ja
Senk skuldrene og spis riktig så løser det seg nok

Man skal uansett ikke sjekke stix før ca 2 timer etter dagens siste måltid

Ok Da kan det hende at det er iorden allikevel, håper virkelig det, har laaaangt igjen, jeg var klar over at jeg må vente til 2 timer etter siste måltid, men pga oppgangen så sjekket jeg likevel, ble så frustrert over å ha gått opp til tross for at jeg kjører sååå safe

Tusen takk skal dere ha :klemmer: setter pris på tilbakemld

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 20:54   #6
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Falt ut av ketose,men aner ikke hvorfor..

vekta går også opp å ner når du slanker deg , fortvil ikke for det,,noen ganger samler vi vann i kroppen,,uten grunn , syns vi da
så derfor er det veldig lurt å holde seg unna vekta ,i alle fall ikke veie seg mer enn en dag i uken..
sier jeg som hopper på vekta støtt å stadig ,men det har også lært meg at det er mye svinginger iløpet av en uke,,men jeg blir fremdeles deprimert når et skjer,,en da jeg vet jo at det er en grunn ,og ikke jeg som har gjort feil
å ja mensen må du regne med samler vann,
men mål deg i stedet

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:06   #7
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Falt ut av ketose,men aner ikke hvorfor..

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

vekta går også opp å ner når du slanker deg , fortvil ikke for det,,noen ganger samler vi vann i kroppen,,uten grunn , syns vi da
så derfor er det veldig lurt å holde seg unna vekta ,i alle fall ikke veie seg mer enn en dag i uken..
sier jeg som hopper på vekta støtt å stadig ,men det har også lært meg at det er mye svinginger iløpet av en uke,,men jeg blir fremdeles deprimert når et skjer,,en da jeg vet jo at det er en grunn ,og ikke jeg som har gjort feil
å ja mensen må du regne med samler vann,
men mål deg i stedet


Ok da skal jeg se om jeg kan finne frem målebåndet

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:13   #8
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Falt ut av ketose,men aner ikke hvorfor..

Nå ikveld, 2 timer etter siste måltid, er det fullt utslag på ketose

heldigvis...

Beklager at jeg klaget min arme råd for dere med en gang, men jeg kunne bare ikke fatte hvorfor,når jeg spiser så safe..
Men så lærte jeg da mye av å si det her, så jeg vet mye til neste gang det evt skulle dukke opp

For jeg kan ikke ha falt ut av ketosen idag, å så begynt ikveld, for det går vel 2-4 dager før man er i ketose igjen eller?

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:36   #9
Mrs.Pork
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 48
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Sv: Falt ut av ketose,men aner ikke hvorfor..

Jeg mener jeg sjekket innholdet i sitronpepper her før jul og oppdaget at det inneholdt sukker? Noe var det i alle fall som fikk meg til å sette krydderglasset tilbake i hylla i alle fall.

Uansett er det bra at du fikk utslag og kan senke skuldrene igjen!

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 23:01   #10
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Falt ut av ketose,men aner ikke hvorfor..

Opprinnelig lagt inn av Mrs.Pork, her.

Jeg mener jeg sjekket innholdet i sitronpepper her før jul og oppdaget at det inneholdt sukker? Noe var det i alle fall som fikk meg til å sette krydderglasset tilbake i hylla i alle fall.

Uansett er det bra at du fikk utslag og kan senke skuldrene igjen!

ÅÅÅ, det var godt du sa, fordi jeg har brukt det MYE tidligere, da skal det jammen meg få stå i hyllen hos meg også, så kan min mann ha det til sin mat heller, takk for at du delte det

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 23:02   #11
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Falt ut av ketose,men aner ikke hvorfor..

vi er her for å hjelpe hverandre , så alle spørsmål er velkomne
å som du sier en lærer veldig mye av det,
å blir beroliget

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 23:19   #12
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Falt ut av ketose,men aner ikke hvorfor..

Opprinnelig lagt inn av Mrs.Pork, her.

Jeg mener jeg sjekket innholdet i sitronpepper her før jul og oppdaget at det inneholdt sukker? Noe var det i alle fall som fikk meg til å sette krydderglasset tilbake i hylla i alle fall.

Sitronpepper fra Toro (BlackBoy) inneholder sukker, men den fra Hindu gjør ikke det

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 10:06   #13
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Falt ut av ketose,men aner ikke hvorfor..

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

ser at det er mye stress med disse ketose pinnene ,
for det første kan det være noe feil med pinnene , for det andre kan du ha drukket mye vann, da gir dem ikke utslag,og du kan ha målt for tett opp til forige måltid,,men kroppen kan være i ketose uansett
ikke stress med disse pinnene , er du i ketose ,kjennes det som regel på sulten,,mindre sulten,foreksempel. noen har også denne ånden,,,å vekta går ikke fortere ned ,,mentalt,om du sjekker dette hver dag,

nei du trenger ikke gjøre noe feil med maten ,men mye av feilen ligger i stresset med disse pinnene..


Å, så godt det er at dere svarer så forståelsesfullt på dette "stresset" i oppstarten! Jeg har samme utfordring med stixene og kjenner at jeg bruker altfor mye tid på å sjekke disse og at jeg må disiplinere meg på å klare å vente til kvelden og 2 t. etter siste måltid. Jeg har hatt litt vansker med å tolke stixen også, for jeg drikker veldig mye vann og får uansett svake utslag (det var jeg jo forberedt på). Men nå er det litt sånn av fargefeltet er beige rundt kanten og så svakt rosa i midtfeltet. Da blir jeg, må jeg innrømme, litt stresset igjen og lurer på om det virkelig er mulig at jeg går inn og ut av ketose som andre skifter underbukse... Men den dårlige ånden er definitivt der og sult kjenner jeg ikke på, så jeg jobber med å si til meg selv at jeg er på rett vei Tross alt føler jeg meg "on top of the world" i forhold til før!!

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 10:32   #14
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Falt ut av ketose,men aner ikke hvorfor..

Opprinnelig lagt inn av Midnight Choir, her.

Å, så godt det er at dere svarer så forståelsesfullt på dette "stresset" i oppstarten! Jeg har samme utfordring med stixene og kjenner at jeg bruker altfor mye tid på å sjekke disse og at jeg må disiplinere meg på å klare å vente til kvelden og 2 t. etter siste måltid. Jeg har hatt litt vansker med å tolke stixen også, for jeg drikker veldig mye vann og får uansett svake utslag (det var jeg jo forberedt på). Men nå er det litt sånn av fargefeltet er beige rundt kanten og så svakt rosa i midtfeltet. Da blir jeg, må jeg innrømme, litt stresset igjen og lurer på om det virkelig er mulig at jeg går inn og ut av ketose som andre skifter underbukse... Men den dårlige ånden er definitivt der og sult kjenner jeg ikke på, så jeg jobber med å si til meg selv at jeg er på rett vei Tross alt føler jeg meg "on top of the world" i forhold til før!!

Det at du bare får utslag på midten (eller mer tydelig utslag på midten) kan være en indikator på at du ikke har vært flink nok til å holde boksen forsegla. Andre som har hatt problemet, og da er det ofte at stixene har tørka ut litt i kantene. Behøver ikke være verre enn det. Så pass på at du tar ut en stix før du tar på lokket igjen med en gang.. og passer på at det er skikkelig lukka.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 10:52   #15
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Falt ut av ketose,men aner ikke hvorfor..

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Det at du bare får utslag på midten (eller mer tydelig utslag på midten) kan være en indikator på at du ikke har vært flink nok til å holde boksen forsegla. Andre som har hatt problemet, og da er det ofte at stixene har tørka ut litt i kantene. Behøver ikke være verre enn det. Så pass på at du tar ut en stix før du tar på lokket igjen med en gang.. og passer på at det er skikkelig lukka.

Takk for tipset!

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Aner ikke hva jeg skal gjøre... kirami Ketolysekuren 31 16-11-10 21:41
Aner ikke hva jeg skal gjøre akakula Ketolysekuren 2 05-07-10 22:22
Falt ut av ketose og kommer ikke 'inn' igjen Aina2 Ketolysekuren 21 21-03-10 08:06
Hvorfor har jeg plutselig falt ut av ketose? tarantellamor Ketolysekuren 7 18-02-09 21:16
Falt ikke ut av ketose Schnupsiii Ketolysekuren 17 26-01-09 14:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no