Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

jeg har ikke SB boken, går dette bra tro?

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-04, 18:05   #1
lilleblubba
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Alder: 57
Innlegg: 18
lilleblubba er på en erverdig vei
Thumbs up

jeg har ikke SB boken, går dette bra tro?

Hei hei folkens, jeg har nå sittet og lest massevis av innlegg. Dere er kjempeflinke alle sammen!!!! Jeg begynte på fase 1 SB i dag. Er utrolig stolt over at jeg endelig har kommet i gang. Jeg har et par bekjente som har gått ned 5-6 kg første to ukene, men de har bøkene. Jeg har smuglest i bøkene deres, kopiert fase 1's ja og nei mat, og fått tips og råd sånn sett. Men, jeg er kjemperedd for at jeg skal kjøre meg helt fast og gå lei av "ensidig" kosthold. Har prøvd diverse slankekurer uten at de har fungert for meg. Jeg gikk på Grete Roede kurs 1 for snart 2 år siden, gikk ned nøyaktig 3 kg og da sa det stopp. Jeg må vel si at jeg gikk alene på kurs 1 alle de andre var i kurs 2 og 3. Jeg synes det ble mye venninne snakk rundt kursbordet og litt lite tips og fag fra kursleder. Så Grete Roede ble et dyrt og skuffende opplegg for min del.
Jeg tror jeg kanskje har større sjanser til å lykkes her. Virker som om forskjellen her er å spise seg glad og mett, mens GR var mer sult og gnag for mitt vedkommende. Faktisk er 1200 kcal litt lite tror jeg??? Jeg er ikke så stor egentlig, bare 167 høy og 60 kg. I min jobb er jeg stadig i kontakt med kvinner som er både like høye, men tyngre enn meg - og som jeg synes ser så mye bedre ut enn meg også. Er det ikke rart?
Jeg sykler hver eneste dag til og fra jobb, så jeg mener jeg får mosjon nok der. Går også en lang tur i ny og ne for å få litt ekstra.

Ok utgangsvekten min er 60 kg, jeg skal se hva jeg klarer på 2 uker. Tips og råd og vink mottas med ekstremt stort takk.

Lilleblubba

lilleblubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SB Svar med sitat
Gammel 27-10-04, 18:25   #2
lilleblubba
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Alder: 57
Innlegg: 18
lilleblubba er på en erverdig vei

og en siste ting... jeg må ha en-to kp. kaffe m/lett melk om dagen. sorry mack, jeg kan ikke klare å la være. Tro meg, jeg har prøvd!

Lilleblubba

lilleblubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SB Svar med sitat
Gammel 27-10-04, 19:28   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Kjære lilleblubba...

Velkommen hit.
Jeg synes det er flott at du legger om kostholdet ditt til Lavkarbo, for det tror jeg er sunt for alle. Uavhengig av vektkontroll, opp eller ned. Jeg tror vel ikke du har mange kilo du skal ned, om noen? Derimot er det alltid fint å gjøre om det lille fettet du sikkert har til mer muskler. Det kan jo være en grunn til at du ikke går mer ned enn to-tre kilo?Har du egentlig mer å ta av? Det vet du sikkert best selv, men det utenfra så ser det ikke sånn ut.

Uansett du er hjertlig velkommen til å dele tanker og erfaringer med oss, og håper du opppnår det du vil
Lykke til...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 28-10-04, 17:57   #4
lilleblubba
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Alder: 57
Innlegg: 18
lilleblubba er på en erverdig vei

Hei Anne og takk for svaret ditt. Jeg skal ned ca 5 kg. Ikke noe mer enn det. Har de siste årene utviklet "ballong-fleske-mage" som står rett ut sånn at jeg ser ganske så gravid ut.
Det går egentlig veldig bra med meg. Guri malla som jeg koste meg med mandler i går kveld. Har hørt av andre bekjente at mandlene nesten er dagens høydepunkt herlig!

Dette er hva jeg har spist, kommenter det så gjerne sånn at jeg får litt bedre innsikt:
Dag 1:
frokost: 1 hardkokt egg
Lunch: omelett m/skinke og agurk og tomat (jeg tok to tomater, visste ikke om bare en)
Mellommål: grønnsaker (selleri)
Middag: grillet kylling (nesten 1/2) og stor salat
Kvelds: 3 skiver lettere Jarlsberg, 2 skiver skinkepålett m/knøtt majones, 1 Yoplait 0,1% og mandler

Dag 2:
Frokost: 1 egg til omelett og 2 stk kalkunbacon (dette lå som en stein i magen halve dagen)
Mellommål: 1 yoplait yoghurt
Lunch: Salat med skinke og ost, green tea with lemon og 1 yoplait yoghurt (salaten var ikke så stor og jeg var kjempesulten)
Middag: svin indrefilet (som er magert) woket med thai grønnsaker og black pepper sauce. Dessert: 2 ss med ricotta ost m/jordbæressens (2 dråper) og litt kakaostrø. det var deilig.

Så nå sitter jeg her, mett og belåten. Lurer på hva jeg skal ha til kveldsmat - siden det er torsdag og Sopranos på NRK 1 (absolutt fav. tv-serie) og vi alltid koser oss da her, så må det vel bli ost, skinke, yoghurt og mandler.
Jeg ser jo helt klart at jeg ikke er 100% slavisk i forhold til SB dietten da, men jeg prøver så godt jeg kan.

Eller er jeg helt på bærtur her nå dere?

Jeg tenkte jeg skulle ha cottage cheese til frokost i morgen før jeg går på jobben, noen forslag til hva annet jeg kan ha ved siden av/i denne???
Er forresten litt engstelig for i morgen fordi jeg skal jobbe kveld, og alene (bare 4 timer riktignok), men jeg kjenner meg sjøl... kveldsvakter = sjokolade! Huff og huff. Har heller ikke internett på jobben sånn at jeg kan ikke komme hit og lese her, når jeg trenger det mest!

lilleblubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SB Svar med sitat
Gammel 04-11-04, 19:27   #5
fopesole
Juniormedlem
 
fopesole sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 10
fopesole er på en erverdig vei

Hei lilleblubba!

Jeg er nå i fase1 av South Beach dietten, men har heller ikke kjøpt boka (står på venteliste for å låne den på biblioteket). Men, jeg har kommet frem til at det står så mye informasjon på internett. Anbefaler (i tillegg til oppskriftene her) http://www.mizfrogspad.com/South_Beach_Diet

Her finner du også oppskrifter fra alle fasene (og alle måltidene). Dersom du sliter med å konvertere de amerikanske målene, kan du gå til www.convert-me.com!

Lykke til!

fopesole er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 04-11-04, 19:40   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hei Lilleblubba !

Var så sikker på at jeg hadde ønsket deg velkommne, men nå finner jeg ikke posten min !!
Så da får jeg si det omigjen da !!

Velkommen !!

Jeg har next to nothing greie på SB - men det er det sikker andre her som har, uansett; LYKKE TIL VIDERE !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-11-04, 18:22   #7
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

bok eller ikke??

jeg tenkte først å klare meg uten boka (forrige runde med sb...)
men er glad for at jeg kjøpte den!!! motivasjonen og ikke minst forståelsen for dietten økte med 300% (minst )

så mitt tips er kjøp boken!!

ellers så ser måltidene dine riktige ut (unntatt yoghurten...)

lykke til!!!!

klem

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no