Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Litt demotivert - trenger en oppmuntring

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-11, 07:57   #1
hallgeirg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 38
hallgeirg er på en erverdig vei

Litt demotivert - trenger en oppmuntring

ok, jeg er vel egentlig ikke helt demotivert heller, men jeg var så glad når jeg veide meg på tirsdag og hadde gått ned 5,4 kg.. så jeg falt for fristelsen i dag tidlig, og til min store forskrekkelse hadde jeg gått opp 1 kg!

Jeg er i ketose, har ikke spist karber, og trener ca annenhver dag.. noen som har noen erfaringer på dette?

Burde jeg veie meg hver dag nå, for å holde track på vekta, eller burde jeg bare holde meg til dietten, trene og veie meg en gang i uka?

__________________
www.pappasblogg.no/lavkarbo
hallgeirg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 08:11   #2
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: litt demotivert - trenger en oppmuntring

Vekten vil alltid variere litt fra dag til dag, feks kan du ha fått vann i kroppen etter inntak av salt mat. Jeg vil anbefale deg å holde deg til vekten og ha en fast veiedag, det har fungert for meg i alle fall

Selv merker jeg at jeg blir lett umotivert om jeg veier meg hver dag siden vekten min varierer veldig mye.

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 08:34   #3
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Litt demotivert - trenger en oppmuntring

Opprinnelig lagt inn av hallgeirg, her.

ok, jeg er vel egentlig ikke helt demotivert heller, men jeg var så glad når jeg veide meg på tirsdag og hadde gått ned 5,4 kg.. så jeg falt for fristelsen i dag tidlig, og til min store forskrekkelse hadde jeg gått opp 1 kg!

Jeg er i ketose, har ikke spist karber, og trener ca annenhver dag.. noen som har noen erfaringer på dette?

Burde jeg veie meg hver dag nå, for å holde track på vekta, eller burde jeg bare holde meg til dietten, trene og veie meg en gang i uka?

Akuratt det samme skjedde emd meg ned 3,1 kg, å så plutselig opp igjen 1 kg etterpå, har veiedag på mandager, å er fremdeles ikke kommet tilbake til mandagens tall....

Samme som deg, ble jeg også skikkelig frustrert,men jeg håper det tar seg opp igjen, men fortsetter ukene sånn som dette mister jeg nok litt av motivasjonen jeg også...

Har hørt at det er lurest å veie seg kun en dag i uken, men kan bare si at det har ikke jeg klart enda Der er jo sååå spennende å se nedgang, sel om det bare er gram mot målet, ned er ned

Jeg fikk mange svar i denne tråden her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39375

Å jeg var ikke ute av ketose heller som jeg trodde siden jeg hadde oppgang, ketosen er der enda, til tross for null nedgang..

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 08:37   #4
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Litt demotivert - trenger en oppmuntring

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39294

her er også endel tips og råd, om du vil

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 10:02   #5
pjolle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 39
Innlegg: 22
pjolle er på en erverdig vei

Sv: Litt demotivert - trenger en oppmuntring

Det kan jo godt henne at du har samlet litt vann.... jeg vet ikke.. men noen ganger kan man undre seg om man skal stole HEEELT på tallene på vekta også digitalt vettu! hehe... så lenge det går trytt og fast nedover så svinger nok litt på grunn av masse forskjellige ting

__________________
DETTE FUNKER
Don't u ever give up!
pjolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 10:09   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Litt demotivert - trenger en oppmuntring

Opprinnelig lagt inn av hallgeirg, her.

ok, jeg er vel egentlig ikke helt demotivert heller, men jeg var så glad når jeg veide meg på tirsdag og hadde gått ned 5,4 kg.. så jeg falt for fristelsen i dag tidlig, og til min store forskrekkelse hadde jeg gått opp 1 kg!

Jeg er i ketose, har ikke spist karber, og trener ca annenhver dag.. noen som har noen erfaringer på dette?

Burde jeg veie meg hver dag nå, for å holde track på vekta, eller burde jeg bare holde meg til dietten, trene og veie meg en gang i uka?

Jeg håper at du spiser de karbene du skal på ketolyskuren

At vekta varierer fra dag til dag er helt normalt. Det er hormoner, det er salt i maten osv osv....
Personlig så syns jeg at veiing hver dag, kan gi stress. Og stress er ikke bra. Det kan faktisk påvirke vekta.

Så mitt råd: Følg kuren, spis det du skal, trim det du orker, og la kroppen få komme inn i denne dietten på en god og fin måte.

Lykke til.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 10:11   #7
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Litt demotivert - trenger en oppmuntring

Hvis du ikke har trent noe særlig før og har begynt med det nå så er jo muskler tyngre enn fett....det kan også være lurt å måle seg i cm rundt mage og lår....vekta kan stå stille til tross for at man går ned i cm

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger litt oppmuntring og et "ikke gi opp" Kanel_i_kursiv Ketolysekuren 8 24-01-10 13:05
Demotivert martina Dr Lindbergs 14 08-11-09 19:41
Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon GKS Ketolysekuren 25 02-03-09 22:12
Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring Lindabtn Generell diskusjon 24 05-08-08 15:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no