Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Bøker om ernæring og helse

3 bøker om juice og smoothies

Bøker om ernæring og helse Andre bøker som er "innenfor" tema!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-06-06, 13:47   #1
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

3 bøker om juice og smoothies

Siden jeg har sånn juicepresse fra TV-shop, men dårlig fantasi når det gjelder og sette sammen juice ol selv, så har jeg lånt tre bøker om emnet fra biblioteket.

Ekstra fint er det at jeg kan tilsette grønnsaker i barnas juice, da de begger er i en fase at de ikke vil ha det store utvalget (gulrot og mais går bra pr tiden). Og siden mine to ikke kan drikke melk er det veldig kjekt å "lure" i de brokkoli for kalkens skyld.

Bok nr 1 heter Mirakeljuice, 60 gode juicer for helsens skyld.
Skrevet at Charmaine Yabsley og Amanda Cross
Denne virker uttrolig flott. Innleder litt om hvorfor og hvordan og fortsetter med å gå gjennom diverse ingredienser og de beste råvarene. Deretter flotte bilder og en dobbeltside til hver juice. Innleder med hva den er godt mot, så selve oppskriften og til slutt næringsverdi (i mengde), både vit a og c, selen, sink, kalk, kalium, magnesium osv. og kcal innhold. Ingrediensene som brukes er alt fra frukt, grønnsaker, løvetannblad , bær mm.

Bok nr 2 heter Frisk juice og smoothies hele året. 356 drikker med naturens ingredienser.

Skrevet av Natalie Savona
Denne starter likt den forrige om hvorfor, hva og hvordan. Tar for seg ingredinser og tilsettinger.
Har eget kapittel om:
oppskrifter på juice
oppskrifter på smoothies
oppskrifter på teer og isdrikker
juiceopplevelser
Fine bilder her også, men ikke bilde av alle drikkene.
Angir også næringsstoffer i de ulike drikkene, men ikke mengden
Masse spennende her også.

Bok nr 3 heter Juice og smoothie, 200 drikker for helse og overskudd.
Skrevet av Hamalyn.
Den har en kort innledning med hva, hvordan og hvorfor. Deretter oppskriftene. Bilder av hver juice, smoothie, men mer rotet enn de andre bøkene (3-4 oppskrifter pr side og bilde av alle drikkene på neste side). Angir ikke næringsinnhold/verdi i de ulike drikkene. Men det skjuler seg en del godbiter på oppskrifter i den, men de blir altså litt overskygget over at de to andre bøkene ga bedre førsteinntrykk.

Alt i alt, 3 fine bøker, som jeg skal bla masse i de nærmeste dagene, og forhåpentligvis lage mer spennende og ikke minst næringsrik juice til barna framover.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.

Sist redigert av Summer : 23-06-06 kl 14:11.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-06, 14:15   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: 3 bøker om juice og smoothies

Kjempeflott! Takk for tips!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 12:16   #3
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 3 bøker om juice og smoothies

veldig gammel tråd dette her, men lurte på hvordan det gikk ?

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Biola juice Mum 4 2 Generell ernæringsdebatt 27 24-10-05 10:26
Tofu smoothies Marianne Smoothies / drikke 0 29-07-05 13:19
Bøker, MHM og Guro? Marianne Bøker om ernæring og helse 4 07-01-05 17:35
SB Fase 1 - Fisk Marianne Middag 0 08-10-04 11:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no