Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spis deg slank - må man følge det slavisk?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-11, 19:26   #1
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Spis deg slank - må man følge det slavisk?

Ser det er andre tråder om Spisdegslank.no, men har et spørsmål jeg ikke har funnet svar på. Mulig det er et dumt spørsmål, beklager isåfall.

Jeg bruker opplegget fra SDS med ferdige ukesrasjoner, levert på døra. Føler at hverdagen er hektisk, så det kan være godt å få det ferdig levert + at det er enkelt å ikke telle karber etc. når man er ny på dette.

Såvidt jeg kan se, så er opplegget deres mer lavkalori PLUSS lavkarbo enn hva LCHF er. Det står også på nettsiden deres at "du må følge dietten til punkt og prikke - ellers virker ikke dietten". Jeg stiller et spørsmålstegn ved det. Dersom jeg bruker basisvarene fra dem: lavkarbobrød, frokostblanding + middagene deres en gang iblant, så kan jeg vel variere min egen mat også - uten at dietten ødelegges?

Kanskje er dette bare et salgstriks, for å få oss til å kjøpe ALL maten vår derfra? selv går jeg fra et høykarbo-kosthold til lavkarbo, og håper at SDS kan være en del av matplanen min, uten at jeg trenger å forholde meg slavisk til denne. For min egen del vil jeg gjerne tillate meg mer snacks og fett etc., da jeg føler SDS blir for lite mat og jeg blir ikke nok mett, noe som gir større fare for å sprekke..

Om dere har noen meninger rundt dette, vil jeg gjerne høre :-)

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 12:09   #2
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Spis deg slank - må man følge det slavisk?

Jeg har ikke prøvd produktene til SDS, men vil jo tro at det fint går an å kombinere det med annen mat. Men du kan kanskje ikke forvente like rask vektreduksjon som hvis du følger opplegget slavisk Mener det er flere her inne som har brukt produktene i en startfase, for så å lage mer mat selv. Men det får andre svare på

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 22:38   #3
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Spis deg slank - må man følge det slavisk?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg har ikke prøvd produktene til SDS, men vil jo tro at det fint går an å kombinere det med annen mat. Men du kan kanskje ikke forvente like rask vektreduksjon som hvis du følger opplegget slavisk Mener det er flere her inne som har brukt produktene i en startfase, for så å lage mer mat selv. Men det får andre svare på

Takk for svar Camomilla
ja, tenker det er et greit opplegg nå i starten. Blir litt forvirret på dette med at de kombinerer både lavkalori og lavkarbo - tviler ikke på at det er en veldig effektiv vektreduksjonsmåte, men... Det finnes jo så mange forskjellige lavkarbo-filosofier, blir forvirret altså.

Blir spennende å se hvilke resultater jeg får (selv om jeg ikke har fulgt den helt slavisk, skal stramme inn litt nå).

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 23:24   #4
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Spis deg slank - må man følge det slavisk?

Nøkkelen til lavkarbokosten ligger i fordelingen av næringsstoffer På ketogen kost spiser man som oftest 70% fett, 25% protein og 5% kh. Det varierer jo selvfølgelig, men ligger man lavt på kh, bør man øke på fettet. Nå kjenner jeg som sagt ikke produktene til SDS, men jeg vil tippe at næringsfordelingen ligger ganske høyt på fett/protein, og at det blir lavkalori fordi mengdene er små. Andre må rette meg om jeg tar feil

Selv har jeg aldri brydd meg om mengder i løpet av slankeprosessen min. Jeg spiser når jeg er sulten og til jeg er mett. Jeg har ikke gått veldig fort ned i vekt, men ikke veldig sakte heller. Stort sett alle måltidene mine inneholder godt med fett/protein og kh i form av grønt Noen ganger baker jeg brøderstatninger og knekkebrød for variasjonens skyld, men hoveddelen av kosten min er ganske rene produkter

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spis deg slank Nurse Andre dietter 8 15-04-11 18:09
Spis deg slank Snipa Andre dietter 9 28-02-11 09:05
Spis deg slank sunroad Andre dietter 187 08-06-10 18:58
Spis deg slank Fat lemmy Lavkarbo generelt 2 28-05-09 00:16
Spis deg slank Heksehilda Spørsmål og svar 0 04-11-08 19:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no