Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Treningsspm.

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-08, 15:04   #1
bocca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11
bocca er på en erverdig vei

Treningsspm.

hvis man trener hver dag og spiser vanlig sunn mat, går man ned i vekt da? har problemer med atkins hehe.

bocca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 15:28   #2
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Treningsspm.

Man går ikke nødvendigvis _ned_ i vekt av å trene, det kommer an på hvilket treningsgrunnlag du har og hvordan kroppen din er sammensatt pr nå. Begynner du på scratch med trening, vil på sikt fettet erstattes med muskler, som jo veier mer enn fett. Du vil kanskje veie det samme lenge, men samtidig gå ned i cm på kroppen.

Også lurer jeg litt på hva som egentlig er "vanlig sunn mat" ?

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 02:26   #3
Myrg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 38
Innlegg: 10
Myrg er på en erverdig vei

Sv: Treningsspm.

I bunn og grunn kommer det vel ann på hvor mye man spiser. Får man i seg mer kalorier enn man bruker vil man gå opp, og spiser man mindre enn man bruker går man ned.

Fordelen med lavkarbo er jo her at vektnedgang vil hovedsakelig bestå av fett, og vektøkning hovedsakelig av muskler. I motsetning til et kosthold med mer karbohydrater. (Har hørt et kosthold der man blander mye karbohydrat og fett ofte vil en vektnedgang på 60% fett/40% muskler mens lavkarbo faktisk nærmer seg 90% fett/10% muskler. Dette er jeg på ingen måte sikker på, og siterer kun det jeg har lest.)

Er man utrent vil man ofte også gå ned i fett mens man går opp i muskler, men dette er vanskelig å holde etter hvert som man har trent en stund og fettprosenten går ned.

Det viktigste er vel likevel at man blir sprekere, får bedre helse, og ikke minst ser bedre ut. Så personlig mener jeg målbånd, fotokamera/speil og evt. fettmåler er bedre verktøy enn badevekta når det kommer til treningsresultater

Myrg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Di Pasquale Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 08:21   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Treningsspm.

Hei
Trening fungerer ikke som vektreduksjonsstrategi - alene.
(Jeg trenger ikke å høre om en som gikk ned 39 kilo bare ved trening - det finnes ikke, det skjedde andre ting i tillegg)

Når man skal slanke seg vil trening normalt kunne bidra med 10% av vekreduksjonen, mens diett tar hånd om de resterende 90%.
Skal man ned 30 kg vil økt mosjon ta bort 3 kilo, diett 27 kilo.

Når det er sagt er trening en viktig del av nesten alle treningsopplegg, fordi trening øker fettforbrenningen, reduserer matlysten litt og påvirker hormonbalansen.

Konklusjonen blir at man ikke trenger å trene vettet av seg, og heller ikke skal ha dårlig samvittighet om man ikke helt klarer mengden av mosjon som tenkt.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no