Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Easylife

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-09, 17:54   #101
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste


Vil bare komme med en opplysning. Når man har BMI på 40 eller mer...eller 35 og følgesykdommer har man krav på medisinsk oppfølging hos spesialist.

Det betyr at man kan velge på øverste hylle når det gjelder "slankefarmer" her i landet. Ei venninne er på Evje klinikken. Der var de ei uke til å begynne med, så hjemme i 12 uker ..så der i 4 uker..og hjem igjen osv. Mot en liten egenandel dekker staten et slik opphold. Der oppe bor man på eget rom i hytte, med stue kjøkken og bad som man deler med flere. Så er det fells måltider på dagtid hvor man får oppmålte posjoner..trening og oppfølging.

Det er mange forskjellige løsninger ute og går. Alt fra helgesamlinger til at man er et sted i flere måneder.

Poenge er at dette er et billig tilbud til de som virkelig må ta av seg noen kilo for helsas skyld. Da skal man slippe å blakke seg på forskjellige kurs opplegg osv...

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 18:16   #102
Thlian
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 43
Innlegg: 5
Thlian er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Her inne sto det mye rart!
Det er tydeligvis veldig mange her som har satt seg inn i hvordan Easylife fungerer fra A-Å! Og det er bra, at vi har noen lektorer her inne som virkelig kan leksjonere oss andre godtfolk!

Klart Easylife er dyrt, ikke til å stikke under en stol i det hele tatt! Men det er nå pokkern meg ikke noen som blir torturert og tvingt til det her heller! Man får en infotime, man blir forklart fort igjennom gangen på det og hva det koster.

Om en selv har lyst til å skrive under på papirene er nå ene og alene ens eget valg
Om man føler at man trenger oppfølging, trening underveis og litt gruppepress (), så hvorfor ikke?

Thlian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Kur eller Livstil? Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 18:20   #103
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste


Det kan hende det er mange der ute som ikke har råd til dette, men som allikevel har krav på hjelp... var derfor jeg sa deg jeg sa da.

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 01:22   #104
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Så, Thlian, vi skal ikke være skeptiske og stille spørsmål til ting? Er det dét du mener?
Da blir vi jammen meg stående stille.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 11:27   #105
Thlian
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 43
Innlegg: 5
Thlian er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Så, Thlian, vi skal ikke være skeptiske og stille spørsmål til ting? Er det dét du mener?
Da blir vi jammen meg stående stille.

Det er fullt lovlig å stille spørsmål og å vise en viss skepsis, men det blir ofte for mye synsing til tider syns jeg fra folk som ikke har satt seg inn i hvordan det fungerer.

Thlian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Kur eller Livstil? Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 19:35   #106
MyJuly
Juniormedlem
 
MyJuly sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oppland
Alder: 46
Innlegg: 28
MyJuly er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Fikk litt lyst til å skrive om mine erfaringer med EL i denne tråden. Er snart ferdig med min 4. uke på kurs og er veldig fornøyd så langt. Er nå inne i min 3. uke i ketose uten å bruke pulver.
Her hvor jeg går på kurs er det opp til hver enkelt om vi vil bruke pulver eller ikke. Jeg var selv veldig klar på at jeg ikke ville bruke pulver.
Men for noen er det kanskje den rette måten å gjøre det på. Vi fikk beskjed på første møtet at de ville fokusere på mat og de ville ikke ha noen for lenge på pulver, men at pulver kunne være en fin måte for de som var vant til å bruke mye halvfabrikata og ferdigmat til å gradvis opparbeide seg nye matvaner. Slik at man kunne få en kick start for så å bytte ut ett og ett måltid til vanlig mat og venne seg til å lage maten fra bunnen.
Men uansett jeg har holdt meg til vanlig mat hele tiden, og syns dette har gått veldig greit. Har fått mange tips fra kursleder og de andre deltagerne om hva vi kan spise osv. Vi får oppskrifter osv...
Syns heller ikke at det er så dyrt da vi betaler 630kr i mnd og da er trening og innmeldingsavgift inkl i prisen. Vi trener så mye vi vil på senteret i tillegg til at vi har en time i uken hvor det er trening kun for oss som går på EL, hvor vi får prøve forskjellige ting hver gang for å se hva som kan passe for oss. Vi får oppfølging ett år.
Selvsagt hadde det vært billigere hvis jeg hadde klart dette på egen hånd,men det har jeg prøvd og klarte ikke...
Leste boken til Lindberg og ble veldig inspirert, men klarte ikke gjennomføre. Ser virkelig opp til dere som klarer det, og er veldig glad for å ha funnet disse sidene. Her er det veldig mange gode tips og råd og mange gode diskusjoner. Dette forumet i tillegg til ett års oppfølging på EL kurs håper jeg skal gjøre at jeg får innført ny, sunn og varig livsstil.

PS. etter 3 uker på kurs hadde jeg gått ned 6,6 kg, veldig fornøyd :-)

MyJuly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 17:38   #107
m.f
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Rygge
Alder: 48
Innlegg: 65
m.f er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Jeg har og gitt opp jojoslanking og startet med Easylife den 09 sept 2010. Fungerer kjempebra, overskuddd til å trene i forhold til lavkarbo der jeg brant i musklene ved trening...
Er supergira når det funker !!

__________________
m.f


m.f er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Akkurat nå: Easylife Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 19:00   #108
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Jøss. Så flink du har vært. Jeg er imponert.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 15:29   #109
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Jeg er litt lei meg jeg nå. Syntes at det ble litt vel mange skrasse innlegg fra folk som åpenbart ikke vet hva Easylife er, men åpenbart vet mye om de menneskene som bruker easylife. Jeg har gått på easylife i 12 dager nå, og har gått ned 6 kg. (tickeren min er ikke oppdatert. venter til etter veiing på tirsdag)

Men jeg vil bare si til de flere her som har sterke synspunkter mot easylife, dette er ikke en easy-fix, det krever motivasjon, trening og mye arbeid, spesielt på det psykiske plan. Jeg trener 4-5 dager i uken nå, det hadde jeg aldri trodd jeg skulle noen gang gjøre i mitt liv. Men jeg elsker det, syntes det er kjempegøy, og det hadde jeg heller aldri trodd jeg skulle gjøre. Jeg får personlig oppfølging og treningsopplegg skreddersydd for meg, og det er akkurat det jeg trenger for å kunne legge om min livsstil. Jeg gikk ned 17 kg på egenkompinert lavkarbokur siste gang, men la på meg 7 av dem sakte men sikkert etter det. Syntes det var vanskelig å klare dette alene, og det var det som fikk meg til å begynne med Easylife, det at jeg får hjelp på veien igjennom og også lærer og forandre livsstilen.

Etter alt arbeidet jeg legger i dette, blir jeg derfor såret når noen herinne sitter og snakker om at dette er den lette veien, og gud vet hva. Jeg jobber hardt for megselv, fordi kiloene SKAL av og bli av, men hvis jeg er svak fordi jeg ber om hjelp, ja so be it then. Lavkarbo funker, men jeg trenger personlig oppfølging og hvis jeg ønsker og betale for det, ja så gjør jeg det, uansett hvor dyrt folk måtte mene om den saken.

Jeg syntes det er fantastisk mange herinne som har gjort en kjempejobb på de diettene de går på, og det er vel som er det poenget vel. Jeg mener ikke Easylife er det eneste riktige, for det er det ikke, men det var det riktige for meg, i den livssituasjonen jeg er i nå.

Lavkarbo er desidert livsstilen for meg, jeg må bare lære og kontrollere impulsene mine først, slik at jeg kan klare og holde meg der. Kunnskap er nøkkelen.

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 02:34   #110
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Hei jeg bare lurer på hvordan det gikk med dere som har skrevet innlegg her?

Opprinnelig lagt inn av CocoNut, her.

Jeg er litt lei meg jeg nå. Syntes at det ble litt vel mange skrasse innlegg fra folk som åpenbart ikke vet hva Easylife er, men åpenbart vet mye om de menneskene som bruker easylife. Jeg har gått på easylife i 12 dager nå, og har gått ned 6 kg. (tickeren min er ikke oppdatert. venter til etter veiing på tirsdag)

Men jeg vil bare si til de flere her som har sterke synspunkter mot easylife, dette er ikke en easy-fix, det krever motivasjon, trening og mye arbeid, spesielt på det psykiske plan. Jeg trener 4-5 dager i uken nå, det hadde jeg aldri trodd jeg skulle noen gang gjøre i mitt liv. Men jeg elsker det, syntes det er kjempegøy, og det hadde jeg heller aldri trodd jeg skulle gjøre. Jeg får personlig oppfølging og treningsopplegg skreddersydd for meg, og det er akkurat det jeg trenger for å kunne legge om min livsstil. Jeg gikk ned 17 kg på egenkompinert lavkarbokur siste gang, men la på meg 7 av dem sakte men sikkert etter det. Syntes det var vanskelig å klare dette alene, og det var det som fikk meg til å begynne med Easylife, det at jeg får hjelp på veien igjennom og også lærer og forandre livsstilen.

Etter alt arbeidet jeg legger i dette, blir jeg derfor såret når noen herinne sitter og snakker om at dette er den lette veien, og gud vet hva. Jeg jobber hardt for megselv, fordi kiloene SKAL av og bli av, men hvis jeg er svak fordi jeg ber om hjelp, ja so be it then. Lavkarbo funker, men jeg trenger personlig oppfølging og hvis jeg ønsker og betale for det, ja så gjør jeg det, uansett hvor dyrt folk måtte mene om den saken.

Jeg syntes det er fantastisk mange herinne som har gjort en kjempejobb på de diettene de går på, og det er vel som er det poenget vel. Jeg mener ikke Easylife er det eneste riktige, for det er det ikke, men det var det riktige for meg, i den livssituasjonen jeg er i nå.

Lavkarbo er desidert livsstilen for meg, jeg må bare lære og kontrollere impulsene mine først, slik at jeg kan klare og holde meg der. Kunnskap er nøkkelen.

Det coconut har skrevet er som om jeg skulle ha skrevet det selv tatt av meg 17 kilo på lavkarbo 7 av disse på spis deg slank kuren( som også for det meste var så å si flytende) Men etter en pause tok jeg på meg 4 kilo så prøvde jeg igjen og la på meg 5 kilo osv osv nå har jeg lagt på meg 7 kilo og er despo.. Jeg er et kaketroll og klarer ikke mer en max 1 mnd på lavkarbo før jeg sprekker.. Til og begynne med hadde jeg en fantastisk støttegjeng der vi alle begynte i februar i fjord men pluttselig har de andre så å si sluttet å skrive dermed jeg å. Har fått masse venner her inne og det hjelper selvsagt men er alikevel vanskelig da alle bor her og der.. Så nå sitter jeg her fulstendig umotivert og dritt lei mat. Prøvde til og med hypnose i dag som resulterte til å kjøpe meg en pakke boller så foreløpig ikke vellykka, annet en at jeg pluttselig veldig legger merke til fargen rød. Snakket med helsestudioet mitt i dag og de andbefalte for meg å prøve EL.. Så derfor veldig nyskjerig på hvordan det gikk med dere

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 00:16   #111
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Skal si dere var stille

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 10:15   #112
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

Skal si dere var stille


Husk på at hoveddelen av tråden er 2 år gammel...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 22:54   #113
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

jada husket det =) Hadde bare vært gøy å se om de fikk det til

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 22:46   #114
Millemini
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 13
Millemini er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Ser at det er en gammel tråd, men kan jo dele min erfaring med EasyLife så langt, har bare holdt på i halvannen uke.

Jeg var i utgangspunktet veldig motivert og klar for å gå ned masse i vekt - kiloene har sneket seg på de siste årene og da vekta stoppet på 140 kg i jula fant jeg ut at noe må gjøres. Jeg hadde hørt om EasyLife, hadde fått bladet deres i posten noen ganger, men siden jeg følte at nettsidene var litt lite informative (bortsett fra historier om folk som har gått ned masse og er sååååå fornøyde) valgte jeg å bestille en veiledningstime.

Jeg fikk et veldig godt inntrykk av opplegget, men ble nok litt overrasket over at de faktisk driver med kosterstattere - på nettsidene står det jo bare at man lærer om kosthold osv - og akkurat det med kosterstattere må jeg innrømme at jeg ble litt skeptisk til. Har jo hørt om mange som har gått på Nutrilett, Noka, Herbalife osv. og har gått ned en del, men gått opp igjen like fort. Opplegget i forhold til trening var jeg derimot svært positiv til, jeg er så heldig at jeg bor i Drammen og vi har et helt eget EasyLife senter, ikke i tilknytning til et vanlig treningssenter. Siden jeg generelt sett hater treningssentre (har vel "sponsa" både Elixia og Akropolis med noen tusenlapper opp gjennom årene) var tanken på å gå på et rent EasyLife senter langt mer oppløftende, der er vi jo alle i "samme båt" liksom. Jeg valgte å gi det en sjanse og meldte meg på.

Kurset begynnte onsdag i forrige uke og så langt er jeg vel ikke direkte imponert over selve kurset. Hun som er kursleder er visstnok ernæringsfysiolog, men hun er østeuropeer og snakker ikke spesielt godt norsk, så "leksjonene" blir liksom at hun stotreleser høyt fra et manus, noe som er litt slitsomt og småirriterende. Det meste står jo i permen vår uansett. At hun i tillegg alltid må "undersøke" før hun svarer på spørsmål er også en smule irriterende, hun tør ikke ta sjansen på å svare på noe på egenhånd.

Jeg fikk anbefalt å gå på kosterstattere i 9 uker, men etter å ha holdt på med 100% kosterstattere i noen dager fant jeg ut at DET er det ikke sjans i havet for at jeg klarer. Shakene smaker (etter min mening)e dritt, særlig sjokolade og mintsjokolade klarer jeg ikke, så litt jordbærshake + to supper (kyllingcurry og grønnsakssuppe) skulle utgjøre menyen i 9 uker, uholdbart. (I etterkant har jeg dessuten lagt merke til at det står på pakkene til kosterstatteren at man ikke skal bruke den i mer enn 3 uker uten oppfølging av lege - noe de ikke nevner på kurset, noe jeg synes er merkelig...)

Jeg har nå gått over til en kombinasjon av kosterstattere fra EasyLife (2 måltider) og ketolysekuren (2 måltider). Jeg er fortsatt i ketose, går fortsatt nedover i vekt, men ikke like mye som i begynnelsen, jeg får jo i meg flere kalorier pr. dag så det er jo ikke så rart. Dette er en kombinasjon jeg kan leve med og tror det er veien å gå for meg. Jeg skal følge kurset videre, gå på alle leksjonene og veie meg osv. Er greit å ha noen som "holder meg litt i øra" på veien.

Når det gjelder treningen hadde jeg første treningsveiledning på torsdag. Det var helt greit, men litt skuffende egentlig. Jeg er jo skikkelig utrent, har aldri vært glad i å trene og har 0 peiling på trening, så jeg hadde trodd det skulle være litt mer inngående enn det var. Jeg ble møtt av en av veilederne på senteret og hun stilte meg noen spørsmål om helsa mi, om jeg har problemer med rygg, knær osv og om jeg trener noe utenom EasyLife. Etterpå gikk vi fra apparat til apparat, ganske raskt. Hun viste meg hvordan de fungerer og vi fant sammen vektinnstillingene som passet for meg og hun skrev det inn på et skjema. I tillegg fikk jeg beskjed om at jeg enten skulle varme opp i 15-20 minutter på en "gåmaskin" eller ta en gruppetime som oppvarming før styrketrening. Hun forklarte også kort hva alle gruppetimene gikk ut på. Det var det, tok under en halvtime totalt. Jeg fikk ikke noe beskjed om videre oppfølging osv.

Alt i alt er jeg sånn "mellomfornøyd" med opplegget så langt. Jeg synes det er litt teit at de ikke er mer åpne om hva det VIRKELIG går ut på i markedsføringen sin (fasen med kosterstattere, kostholdet de lærer bort osv.), det er jo sentrale deler av opplegget så jeg forstår ikke hvorfor de ikke bare forteller det. I forhold til prisen jeg betaler (1090 kr/mnd + kosterstattere) synes jeg opplegget er litt "tynt", medlemsskap på et "vanlig" treningssenter koster 5-600 kr/mnd og de ekstra hundrelappene EasyLife koster skal jo dekke all "veiledningen og støtten" vi får (som hittil har vært en times kurs i uka + en kort treningsveiledning).

Uansett har jeg fått et spark bak og er i gang trening, og synes faktisk det er litt gøy, og jeg har lagt om på kostholdet mitt. Har ikke rørt Cola, potetgull, CheezeDoodles, sjokolade, fastfood eller andre "usunnheter" siden jeg begynnte og det er jo bra. Jeg synes faktisk vann er helt grei drikke og jeg kan like gjerne spise en salat som en burger. Det kaller jeg fremgang! Jeg kommer ikke til å slutte på EasyLife, men jeg kommer ikke til å følge matdelen slavisk, det er jeg ikke i stand til å gjennomføre og jeg vet med meg selv at jeg bare ville gått på en kjempesprekk etter en stund.

__________________
Millemini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: EasyLife/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:04   #115
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Opprinnelig lagt inn av Millemini, her.

Ser at det er en gammel tråd, men kan jo dele min erfaring med EasyLife så langt, har bare holdt på i halvannen uke.

Jeg var i utgangspunktet veldig motivert og klar for å gå ned masse i vekt - kiloene har sneket seg på de siste årene og da vekta stoppet på 140 kg i jula fant jeg ut at noe må gjøres. Jeg hadde hørt om EasyLife, hadde fått bladet deres i posten noen ganger, men siden jeg følte at nettsidene var litt lite informative (bortsett fra historier om folk som har gått ned masse og er sååååå fornøyde) valgte jeg å bestille en veiledningstime.

Jeg fikk et veldig godt inntrykk av opplegget, men ble nok litt overrasket over at de faktisk driver med kosterstattere - på nettsidene står det jo bare at man lærer om kosthold osv - og akkurat det med kosterstattere må jeg innrømme at jeg ble litt skeptisk til. Har jo hørt om mange som har gått på Nutrilett, Noka, Herbalife osv. og har gått ned en del, men gått opp igjen like fort. Opplegget i forhold til trening var jeg derimot svært positiv til, jeg er så heldig at jeg bor i Drammen og vi har et helt eget EasyLife senter, ikke i tilknytning til et vanlig treningssenter. Siden jeg generelt sett hater treningssentre (har vel "sponsa" både Elixia og Akropolis med noen tusenlapper opp gjennom årene) var tanken på å gå på et rent EasyLife senter langt mer oppløftende, der er vi jo alle i "samme båt" liksom. Jeg valgte å gi det en sjanse og meldte meg på.

Kurset begynnte onsdag i forrige uke og så langt er jeg vel ikke direkte imponert over selve kurset. Hun som er kursleder er visstnok ernæringsfysiolog, men hun er østeuropeer og snakker ikke spesielt godt norsk, så "leksjonene" blir liksom at hun stotreleser høyt fra et manus, noe som er litt slitsomt og småirriterende. Det meste står jo i permen vår uansett. At hun i tillegg alltid må "undersøke" før hun svarer på spørsmål er også en smule irriterende, hun tør ikke ta sjansen på å svare på noe på egenhånd.

Jeg fikk anbefalt å gå på kosterstattere i 9 uker, men etter å ha holdt på med 100% kosterstattere i noen dager fant jeg ut at DET er det ikke sjans i havet for at jeg klarer. Shakene smaker (etter min mening)e dritt, særlig sjokolade og mintsjokolade klarer jeg ikke, så litt jordbærshake + to supper (kyllingcurry og grønnsakssuppe) skulle utgjøre menyen i 9 uker, uholdbart. (I etterkant har jeg dessuten lagt merke til at det står på pakkene til kosterstatteren at man ikke skal bruke den i mer enn 3 uker uten oppfølging av lege - noe de ikke nevner på kurset, noe jeg synes er merkelig...)

Jeg har nå gått over til en kombinasjon av kosterstattere fra EasyLife (2 måltider) og ketolysekuren (2 måltider). Jeg er fortsatt i ketose, går fortsatt nedover i vekt, men ikke like mye som i begynnelsen, jeg får jo i meg flere kalorier pr. dag så det er jo ikke så rart. Dette er en kombinasjon jeg kan leve med og tror det er veien å gå for meg. Jeg skal følge kurset videre, gå på alle leksjonene og veie meg osv. Er greit å ha noen som "holder meg litt i øra" på veien.

Når det gjelder treningen hadde jeg første treningsveiledning på torsdag. Det var helt greit, men litt skuffende egentlig. Jeg er jo skikkelig utrent, har aldri vært glad i å trene og har 0 peiling på trening, så jeg hadde trodd det skulle være litt mer inngående enn det var. Jeg ble møtt av en av veilederne på senteret og hun stilte meg noen spørsmål om helsa mi, om jeg har problemer med rygg, knær osv og om jeg trener noe utenom EasyLife. Etterpå gikk vi fra apparat til apparat, ganske raskt. Hun viste meg hvordan de fungerer og vi fant sammen vektinnstillingene som passet for meg og hun skrev det inn på et skjema. I tillegg fikk jeg beskjed om at jeg enten skulle varme opp i 15-20 minutter på en "gåmaskin" eller ta en gruppetime som oppvarming før styrketrening. Hun forklarte også kort hva alle gruppetimene gikk ut på. Det var det, tok under en halvtime totalt. Jeg fikk ikke noe beskjed om videre oppfølging osv.

Alt i alt er jeg sånn "mellomfornøyd" med opplegget så langt. Jeg synes det er litt teit at de ikke er mer åpne om hva det VIRKELIG går ut på i markedsføringen sin (fasen med kosterstattere, kostholdet de lærer bort osv.), det er jo sentrale deler av opplegget så jeg forstår ikke hvorfor de ikke bare forteller det. I forhold til prisen jeg betaler (1090 kr/mnd + kosterstattere) synes jeg opplegget er litt "tynt", medlemsskap på et "vanlig" treningssenter koster 5-600 kr/mnd og de ekstra hundrelappene EasyLife koster skal jo dekke all "veiledningen og støtten" vi får (som hittil har vært en times kurs i uka + en kort treningsveiledning).

Uansett har jeg fått et spark bak og er i gang trening, og synes faktisk det er litt gøy, og jeg har lagt om på kostholdet mitt. Har ikke rørt Cola, potetgull, CheezeDoodles, sjokolade, fastfood eller andre "usunnheter" siden jeg begynnte og det er jo bra. Jeg synes faktisk vann er helt grei drikke og jeg kan like gjerne spise en salat som en burger. Det kaller jeg fremgang! Jeg kommer ikke til å slutte på EasyLife, men jeg kommer ikke til å følge matdelen slavisk, det er jeg ikke i stand til å gjennomføre og jeg vet med meg selv at jeg bare ville gått på en kjempesprekk etter en stund.

Jeg har meldt meg på og har vært med 1 uke nå. Men jeg begynner ikke på pulveret før1 mars (jeg skal til yorkshire på vikingmarked) Så har ikke lyst til å ødelege hele ferien min med å tenke slavisk på pulver.. Hun vi har er egentlig ganske flink på spørsmål men virker litt streng\sur? hehe
Tror faktisk de sa det til oss at man bare skal gå på det i ca 3 uker. Vis mer kontakte lege. Nå må jo jeg uansett ha legeerklæring for å få lov til å begynne da jeg ploppet ut med at jeg tidligere har hatt spiseforstyrelser.. jeg er vandt til å trene men ikke på mangen år så den delen kan jeg. Men instruktøren vår er kjekk så gleder meg til veiledning tror også at når jeg er ferdig med pulver uansett hvor lenge jeg måtte klare så går jeg over tilbake på lavkarbo for det er det jeg trives med i lengden. selv om de babler om stivelse og pasta osv .. Takk for svar =) Vis det er greit så legger jeg deg som venn så kan vi jo se hvordan det går med hverandre?

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 22:07   #116
Millemini
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 13
Millemini er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

Jeg har meldt meg på og har vært med 1 uke nå. Men jeg begynner ikke på pulveret før1 mars (jeg skal til yorkshire på vikingmarked) Så har ikke lyst til å ødelege hele ferien min med å tenke slavisk på pulver.. Hun vi har er egentlig ganske flink på spørsmål men virker litt streng\sur? hehe
Tror faktisk de sa det til oss at man bare skal gå på det i ca 3 uker. Vis mer kontakte lege. Nå må jo jeg uansett ha legeerklæring for å få lov til å begynne da jeg ploppet ut med at jeg tidligere har hatt spiseforstyrelser.. jeg er vandt til å trene men ikke på mangen år så den delen kan jeg. Men instruktøren vår er kjekk så gleder meg til veiledning tror også at når jeg er ferdig med pulver uansett hvor lenge jeg måtte klare så går jeg over tilbake på lavkarbo for det er det jeg trives med i lengden. selv om de babler om stivelse og pasta osv .. Takk for svar =) Vis det er greit så legger jeg deg som venn så kan vi jo se hvordan det går med hverandre?

Skjønner godt at du ikke vil ødelegge ferien din med å tenke på pulver hele tiden - hadde gjort det samme selv!

Her i Drammen fikk vi beskjed om at det er tre "varianter" av hvor lenge man skal bruke kosterstatter, avhengig av hvor mye man skal ned i vekt.
Det er 3 uker om man skal ned inntil 10 kg, 5 uker for de som skal ned inntil 20 kg og 9 uker for de som skal ned 30 kg eller mer (dette står det også om i permen). Vi fikk ikke noe beskjed om å gå til lege uansett hvor lenge vi skal gå på pulver. Jeg har gått mer eller mindre helt over til ketolysekuren nå, jeg går jo fortsatt ned i vekt, men kan spise MAT. Hender jeg tar en suppe til middag eller lunsj om jeg ikke gidder å lage annen mat.

Den siste uka har jeg faktisk gått opp en drøy kilo, men det er helt og holdent min egen feil, jeg hadde en skikkelig sprekk i helgen. Jeg var på "reunion" med noen tidligere kolleger og det endte med en skikkelig fyllekule, som ble avsluttet med en cheeseburger med pommes frites og Cola seint på natta og "dagen derpå" ble matinntaket pizza fra Dolly Dimples og mer Cola (må bare ha Cola når jeg er fyllesyk). Burde holdt meg på matta, hadde tenkt å være flink og bare ta et par glass hvitvin, men "gruppepresset" klarte jeg ikke å stå imot. Får bare skjerpe meg den neste uka og satse på at jeg tar det inn igjen fortest mulig.

I går var jeg på mine første gruppetreningstimer og fant en kombinasjon som passer meg veldig bra. Begynner med "Dansemix" (som er litt sånn aerobicaktig) som oppvarming, tar deretter 30 minutter med styrkeøvelsene mine og avslutter med "Zamba" (les: Zumba). Gruppetimene på Drammen EasyLife senter er bare på 30 minutter, så det er ikke uoverkommelig. Jeg planlegger å kjøre samme kombinasjon i morgen kveld, timeplanen mandag og onsdag er nemlig lik. Det passer meg langt bedre med gruppetrening som oppvarming enn "gåmaskin" - blir så utrolig sliten i beina etter kort tid av det.

Har godkjent venneforespørslen din:-)

__________________
Millemini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: EasyLife/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 13:51   #117
Pearle
Juniormedlem
 
Pearle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 13
Pearle er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Jeg har nå snart gått 1/2 år på EL og er kjempe fornøyd. Vektnedgangen har vært på snart 30 kg og jeg nærmer meg målet på 60 kg. Er litt halv redd for å begynne å spise skikkelig igjen (litt brød og mer karber), men gleder meg til å komme igang med resten av livet i en lettere versjon.

Tror at fokuset på trening er det essensielle her og selvfølgelig at en skal legge om til et sunnere kosthold som kan være bensin i maskineriet vårt på godt og vondt. Tallerken modellen er populær og de sier at det er viktig å kunne kose seg en sjelden gang (eller på lørdagskvelden), slik at man ser syn på å fortsette med det nye sunne livet leeeeenge.

Spesielt for de som trenger å ta av mange kilo, vil jeg anbefale dette, det er dyrt men verdt det (kanskje en kan sette opp et regnskap på hvor mye man har brukt ved siden av bilde av seg selv på det feteste i klesskapet etc, så blir det en motivasjonsfaktor som er med på å holde vekten etterpå??)

__________________
Pearle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 10:52   #118
Akori
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 6
Akori er ny på veien

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

nå har ikke jeg lest gjennom alle inleggene her, men jeg har selv prøvd Easylife - og jeg strøk med glans... For det første syns jeg smaken var helt grusom, og for det andre så syns jeg det var skrekkelig å gå sulten nesten hele tiden. De sa det ville gi seg, men det gjorde det ikke. Jeg klarte 3 uker og 9 kg, men så var det stopp.
I dag anbefaler jeg alle å spise vanlig mat, og da helst lavkarbo for DET funker for meg - og det er som jeg sier til et par venninner som er pulvertilhengere: hva skal dere leve av resten av livet da?? Jo, det er mat. Vanlig god sunn mat. Alt annet er bare svada og det fører ingen vei.

Etter å ha vært gjennom cambridgekuren, easylife, nutrilett og andre rare dietter og ikke gått ned et gram (dvs: gått ned, men gått oppx5 det jeg har gått ned....) så er det en befrielse å si at etter 6 uker på lavkarbo har jeg gått ned 5 kg. Trodde aldri jeg skulle gå ned en kg mer i mitt liv, men jommen sa jeg smør. Mye smør hehe
Så mat er alltid det beste alternativet tror jeg.

__________________
It's this simple: When you give your body the right fuel it will function effectively.”
— Gary Smalley
Akori er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 20:33   #119
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Jeg klarte det heller ikke =( Ble for vanskelig å gå å være sulten i 5 dager. Men jeg er tilbake på lavkarbo igjen så håper det går litt lettere denne gang er fortsatt veldig sukkeravhengi..

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 15:10   #120
Icandoit
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 8
Icandoit er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Jeg begynte på Easylife for snart ett år siden, og må si at jeg er veldig fornøyd med opplegget. Det som var motivasjonene for en pulverkur i oppstarten for min del, var dette med nullstilling i forhold til mat og dårlige spisevaner - og selvsagt for å få en kickstart på vektnedgangen. Når man skal gå ned 50-60 kg virka det for meg som en helt umulig jobb å starte på, så det at jeg fikk se resultater ganske fort var veldig motiverende for meg og gav meg troa på at jeg faktisk kunne klare dette. Jeg har slanka meg med Grete Roede tidligere, og det jeg syns Easylife-kurset er mye bedre på, er oppfølgingen. Det at kurset går over såpass lang tid og med møter både i gruppe og individuelt. Min veileder har vært veldig, veldig dyktig og har sett meg og mitt problem. Det faglige innholdet i leksjonene har vært veldig bra, og jeg har lært masse om hvordan kroppen fungerer og hvordan man gjør de rette mat-valgene. Easylife er jo et livsstilsendringsskurs med fokus på gode treningsvaner og et karbofattig kosthold, og jeg mener absolutt at man gjennom kurset får et godt grunnlag for å klare seg "på egenhånd" den dagen man skal det. Så er det selvsagt opp til hver enkelt om man lever som man lærer.

Icandoit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife - karbofattig kost Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 23:54   #121
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Opprinnelig lagt inn av Icandoit, her.

Jeg begynte på Easylife for snart ett år siden, og må si at jeg er veldig fornøyd med opplegget. Det som var motivasjonene for en pulverkur i oppstarten for min del, var dette med nullstilling i forhold til mat og dårlige spisevaner - og selvsagt for å få en kickstart på vektnedgangen. Når man skal gå ned 50-60 kg virka det for meg som en helt umulig jobb å starte på, så det at jeg fikk se resultater ganske fort var veldig motiverende for meg og gav meg troa på at jeg faktisk kunne klare dette. Jeg har slanka meg med Grete Roede tidligere, og det jeg syns Easylife-kurset er mye bedre på, er oppfølgingen. Det at kurset går over såpass lang tid og med møter både i gruppe og individuelt. Min veileder har vært veldig, veldig dyktig og har sett meg og mitt problem. Det faglige innholdet i leksjonene har vært veldig bra, og jeg har lært masse om hvordan kroppen fungerer og hvordan man gjør de rette mat-valgene. Easylife er jo et livsstilsendringsskurs med fokus på gode treningsvaner og et karbofattig kosthold, og jeg mener absolutt at man gjennom kurset får et godt grunnlag for å klare seg "på egenhånd" den dagen man skal det. Så er det selvsagt opp til hver enkelt om man lever som man lærer.

Tror definetivt på opplegget deres og det irriterrer meg at jeg ikke klarte det. Men ble bare for vanskelig å gå sulten. Og jeg har fra tidligere erfaring gått ned like mye på lavkarbo om ikke mer på de 5 dagene jeg jeg gikk på pulveret. Syns ikke instruktøren var no dyktig og at hun virket sur når jeg nevnte lavkarbo irriterte meg. Var tydelig at hun leste alt hun kunne om easy life og hun måtte lese seg til de fleste spørsmål. Men men .. vet ikke hva jeg skal tro om noe for tiden .. sliter med tanken på frukt.. klarer ikke helt å få meg til å tro at frukt er usunt.

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 06:38   #122
Rianna
Medlem
 
Rianna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 95
Rianna er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

Tror definetivt på opplegget deres og det irriterrer meg at jeg ikke klarte det. Men ble bare for vanskelig å gå sulten. Og jeg har fra tidligere erfaring gått ned like mye på lavkarbo om ikke mer på de 5 dagene jeg jeg gikk på pulveret. Syns ikke instruktøren var no dyktig og at hun virket sur når jeg nevnte lavkarbo irriterte meg. Var tydelig at hun leste alt hun kunne om easy life og hun måtte lese seg til de fleste spørsmål. Men men .. vet ikke hva jeg skal tro om noe for tiden .. sliter med tanken på frukt.. klarer ikke helt å få meg til å tro at frukt er usunt.

Kvaliteten på instruktørene varierer dessverre veldig....jeg var uheldig, vet om andre rundt om i landet som har vært heldige

__________________



~Min Dagbok~Min Blogg~iHerb kode: ESO978~
Rianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/LCHF'ish :) Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 10:24   #123
nilmor
Medlem
 
nilmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
Innlegg: 175
nilmor er ny på veien

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Gratulerer til alle som er i ferd med å endre livstil og vekt

Vil bare gi noen innspill i forhold til det som er grunnleggende uavhengig av diettform og slankeopplegg.
Kostholdserstattere må kun sees på som en kortvarig løsning i forhold til å oppnå motivasjon gjennom vektnedgang på kort sikt.
Det er LIVSTILSENDRINGER som gir varige resultater, her må man jobbe med seg selv mentalt. Ut av gamle vaner i forhold til kost, inaktivitet og et hav av personlige unnskyldninger for ikke å endre seg.

Kan Easylife og andre diettopplegg hjelpe til med dette så er det vel og bra, men husk det er snakk om personlig selvutvikling og endringsvillighet. Skal man lykkes over tid, bør man legge en langtidsplan, med overkommelige milepæler underveis. Husk at underbevistheten vil jobbe med å få kroppen tilbake til sin opprinnelige vekt i lang tid etter vektnedgangsperioden.

Når det gjelder kosthold og livstilsendring, har jo mange her på forumet funnet sin løsning i ett varig lavkarboinntak. Dette kan man leve med, for ikke å si leve godt med på uoverskuelig fremtid.
Altså en enkel tilnærming til en varig livstilsendring fri fra sukkerhelvete og andre rafinerte produkter.

Trening er også en viktig faktor. Hva er så trening? Løpe halvmaraton og delta i trippelen på Birken? Jeg er tilbake til langtidsplanen, fra total inaktivitet til en bedret form. Stort sett alle mennekser med førlighet i beina kan gå. Begynn i det små, med en daglig spasertur i byggefeltet på 10-15 min. Øk på i passe mengder og tempo. Dette vil utløse velvære i form av bedret almenntilstand, frigjøring av endorfiner, lettere pust osv osv.

For å konkludere Easylife er ikke saliggjørende om man ikke utnytter konseptet til endre seg mentalt. Jeg snakker av erfaring, hvor jeg har prøvd de fleste etablerte slankekonsepter i dette landet. Husk alle disse aktørene er ikke velgjørende helsemisjonærer, men deltakere i en komersiell bransje som ønsker å tjene penger på folks overvekt.

Jeg ender tilbake på de enkle små tingene. Endring av livsstil i form av varig sunt kosthold, daglig mosjon og oppfølging av seg selv.

__________________
STARTVEKT: 134,7 kg - 16.02.2011
MÅL: 90 kg. NÅ: 103,1 kg
MINUS: 31,6 kg

~ There is no easy way to heaven ~
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 18:59   #124
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

klarer ikke helt å få meg til å tro at frukt er usunt.

Hmm, er det så vanskelig å se at vann og sukker ikke er bra? Vitaminer inneholder frukt nesten ikke lenger Dessuten er det stor forskjell på de man plukker modne rett fra trærne i sola, og de som har ligget i uker og måneder og langtidsmodnet på et mørt lager elleri en lastebåt. Jeg syns ikke det er vanskelsi å fortså i det hele tatt jeg!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
easylife


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
EasyLife og ketolyse pepsimia Andre dietter 5 12-07-11 18:25
Easylife ROTTA Spørsmål og svar 2 27-05-10 09:33
EasyLife're - se her Fedonisten Andre dietter 17 25-05-10 00:35
Ketolyse vs easylife Baluba Spørsmål og svar 12 05-06-09 23:26
EasyLife Mdarling Generell diskusjon 2 09-06-08 22:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no