Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Fire år gammel hamburger

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-17, 19:26   #26
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Fire år gammel hamburger

Dette er ganske villedende informasjon. Det er ikke noe konserveringsmidler i McDonalds mat som gjør at det varer evig, men heller at det tørker fort ut på grunn av fysisk form og miljø. Det har ingenting med hvor (u)sunt det måtte være å spise.
Vi gjør det samme med fisk. Det heter tørrfisk. Noen spiser det faktisk som mat flere år etterpå og de syns ikke engang det er ekkelt.

Fritering fjerner vann og microorganismer. Steking fjerner microorgansimer. Grunnen tynne strimler av både kjøtt, brød og fries så tørker akkurat den McDonaldsmaten ut før det rekker å mugne. Holder du noe av det i en pose derimot slik at et ikke er så tørt lengre mugner det ganske kjappt. Hvis du prøver det med Big Tasty vil det heller ike fungere siden der er kjøttstykket tykkere.

Det er derimot andre grunnen til å ikke spise p[ macern, men de tror jeg du vet allerede. Jeg har ikke noe imot at min datter spiser der en gang i uka.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar

Emneord
hamburger


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg Ramah Spis deg ned i vekt med Skaldeman 31 02-05-09 12:44
Fire dagers fråtsing momsi Mer enn 30 kg overvekt 18 27-02-09 21:07
Min Hamburger Linn H Middag 7 31-08-07 23:33
Hjelp!! Sydenferie i fire uker Kanari Spørsmål og svar 3 20-07-06 23:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no