Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Ostechips?

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-09-09, 13:46   #1
ehegge
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1
ehegge er på en erverdig vei

Ostechips?

Hei, har lest litt her i forumet, og sett at det er mange som bruker ostechips istedenforr tackoskjell, tortilla chips osv.
MEN, er det noen som kan si hva det egenlig er.
Er det bare vanlig ost som er blitt stekt sprø??

ehegge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse / lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 14:05   #2
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: Ostechips??

Hei! Jada, det er bare å ta ost, jeg bruker Norvegia, og skjære opp i feks firkanter, legge dem på bakepapir på stekeplata og sette de i ovnen på 200 grader til de blir gylne og begynner å boble....noen minutter. Krydre også de gjerne med det du liker. Jeg syns det er kjempegodt med dip til!;-)

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 14:09   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ostechips??

Du tar skivet ost, legger på en tallerken som tåler mikro, med bakepapir, og steker på høyeste effekt i ca 3 min.

MMMM, ostechips!

Jeg bruker helst Kavli sine ferdigskivete oster, men du kan bruke nesten alt av ost.
Jeg spiser dem som knekkebrød med smør og pålegg, eller de med jalapenjo eller pepper bruker jeg som potetgull til rømmedip!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 17:16   #4
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Ostechips??

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du tar skivet ost, legger på en tallerken som tåler mikro, med bakepapir, og steker på høyeste effekt i ca 3 min.

MMMM, ostechips!

Jeg bruker helst Kavli sine ferdigskivete oster, men du kan bruke nesten alt av ost.
Jeg spiser dem som knekkebrød med smør og pålegg, eller de med jalapenjo eller pepper bruker jeg som potetgull til rømmedip!

eller i mikroen til de SLUTTER og bobble. ( de småbobbler pga fettet)

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 20:03   #5
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Ostechips??

Fantastisk oppfinning! Veldig enkelt og greit å lage i mikroen. Men pass på at dei ikkje blir brende! Synes det er veldig greit med ferdigskiva ost, og gjerne litt store skiver, så knekk eg det i mindre bitar når dei er ferdig "nuka" og kalde. Må oppbevarast i lukka pose, då held dei seg sprø.
Fleire her har visst eksperimentert med ost "benda" i former, slik at det blir sjåandes ut som tacoskjell med godt resultat. Det har eg ikkje prøvd sjølv.
Gøy å teste ut forskjellige sortar ost, har på kvitløk frå kvitløkskverna, pepar, paprikakrydder, eventuelt oregano, basilikum what ever you prefer

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 20:11   #6
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Ostechips??

Jeg har fått tak i noe hickorysalt uten karb her borte - vips var ostechipsen smakende akkurat som chips!

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar

Emneord
ostechips, tortilla chips tacko


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ostechips Skippy Kake/dessert og snacks 0 01-09-08 22:06
Ostechips, en megalur vri! Kanutten Annen mat 7 21-01-08 19:17
Oppbevaring av ostechips ... cilemora Lavkarbo generelt 5 28-11-07 11:54
Ostechips Toots Ketolysekuren 15 20-11-07 15:59
Ostechips cilemora Ketolysekuren 3 02-09-07 12:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no