Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-13, 16:53   #19901
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Kløøøøøør ! Hva er det som gjør at man får soleksem?? Virker jo utrolig rart og upraktisk å ikke tåle noe så naturlig som solen ???

Jeg har soleksem og det er noe av det verste som finnes. Jeg fikk det plutselig en sommer og etter det har det bare blitt verre. Siden jeg seiler mye har jeg bare måttet innfinne meg i å gå rundt med en tynn hvit skjorte når fra 11 til 17. Og så passer jeg på å bruke mineral-solkrem. Og så spiser jeg allergitabletter. Sånn er det bare!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet
Gammel 22-05-13, 17:55   #19902
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg lurer på noe... Dekkene på vår bil er festet med 5 bolter. 2 har knekt. Vi skal på service i morra med den, hadde dere turt å kjørt med den i dag? I 90 km/t? Og i morra må vi jo kjøre ned til verkstedet også ... Er det noen som vet?

Det er mulig jeg er pinglete, men jeg hadde aldri i verden kjørt så fort med en bil hvor 2 av 5 hjulbolter var brukket! Den eneste kjøringen som hadde vært aktuelt hadde vært en meget rolig tur bort til verkstedet. Oom noe skjer når du kjører slik så gjetter jeg på at du ikke vil få igjen stort på forsikringen, men derimot kunne bli sittende med en real regning om noe stygt skjer...! Jeg hadde ikke tatt sjansen.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 22-05-13, 18:02   #19903
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Jeg har soleksem og det er noe av det verste som finnes. Jeg fikk det plutselig en sommer og etter det har det bare blitt verre. Siden jeg seiler mye har jeg bare måttet innfinne meg i å gå rundt med en tynn hvit skjorte når fra 11 til 17. Og så passer jeg på å bruke mineral-solkrem. Og så spiser jeg allergitabletter. Sånn er det bare!

Det dukket opp her også bare sånn plutselig et år. Fryktelig irriterende. Og det kommer ikke alltid med en gang, det kan gå et par dager etter soling og så begynner jeg å klø

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 22-05-13, 19:01   #19904
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Takk for svar Nellie! Vi har også visstnok kjørt med 4/5 lenge, men i går røyk den 4.
Er så i tvil... Trenger å bruke bilen i kveld

Ps, kjør forsiktig!

Kan dere flytte over en av boltene fra et av de andre hjulene slik at det i hvert fall er fire bolter på hvert hjul? Og kanskje ta det litt mere forsiktig enn 90km/t?

__________________
akas journal
akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 22-05-13, 19:46   #19905
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Flere enn meg som er så glad i ruccola at man spiser den rett fra pakken?
Gjerne to pakker hver dag. Jeg elsker den stramme, sterke smaken.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-05-13, 19:51   #19906
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ikke jeg. vil ha "orntli" salat, ikke gress

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 22-05-13, 19:57   #19907
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

Ikke jeg. vil ha "orntli" salat, ikke gress

I smak ligner den litt på blomkarse.
Flott fargeklatt i alle salater!!

Blomkarsen altså....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-05-13, 19:58   #19908
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Flere enn meg som er så glad i ruccola at man spiser den rett fra pakken?
Gjerne to pakker hver dag. Jeg elsker den stramme, sterke smaken.

Jeg ELSKER ruccola! Men jeg har ikke prøvd å spise det rent fra posen. Men det høres slett ikke dumt ut.
Kanskje det er et stoff i det du trenger?

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 22-05-13, 20:01   #19909
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Jeg ELSKER ruccola! Men jeg har ikke prøvd å spise det rent fra posen. Men det høres slett ikke dumt ut.
Kanskje det er et stoff i det du trenger?

Jeg tror det, men vet ikke hva. Jeg har mange ganger tidligere fått dilla på ting og så viser det seg at de inneholder akkurat det blodprøven sier at jeg mangler.
Skrotten er lur, den sier ifra!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-05-13, 20:02   #19910
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Flere enn meg som er så glad i ruccola at man spiser den rett fra pakken?
Gjerne to pakker hver dag. Jeg elsker den stramme, sterke smaken.

Jeg OG akkurat pga den sterke, bitre smaken Nam

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 22-05-13, 20:04   #19911
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Jeg OG akkurat pga den sterke, bitre smaken Nam

Har nettopp spist min første pose/pakke, men har mange flere i kjølerommet!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-05-13, 20:26   #19912
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nå takler jeg ikke bitre og sure smaker, foretrekker endel ting også ganske mildt, som ost. takler ikke gouda eller jarlsberg f eks, vil helst ha typ norvegia eller mild cheddar. skal det brukes i mat som ingrediens kan det være litt mer futt i.
for mye løk kan også ødelegge maten for meg. noe som er synd, for det er løk i absolutt ALT! hvorfor må det være løk i alt mulig... og gjerne står det ikke utenpå med mindre man nistirrer på ingredienslista med liten skrift..

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 22-05-13, 20:38   #19913
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

Nå takler jeg ikke bitre og sure smaker, foretrekker endel ting også ganske mildt, som ost. takler ikke gouda eller jarlsberg f eks, vil helst ha typ norvegia eller mild cheddar. skal det brukes i mat som ingrediens kan det være litt mer futt i.
for mye løk kan også ødelegge maten for meg. noe som er synd, for det er løk i absolutt ALT! hvorfor må det være løk i alt mulig... og gjerne står det ikke utenpå med mindre man nistirrer på ingredienslista med liten skrift..

Lag maten selv.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 22-05-13, 20:40   #19914
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

SMGJ??

Eller andre med visdom og fornuft; kan dere forklare hva det er sønnen min har begitt seg ut på??

Han er blitt med i dette. Er det seriøst eller bare humbug??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-05-13, 20:43   #19915
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Lag maten selv.

vanskelig på restaurant eller ute på farten gitt

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 22-05-13, 20:53   #19916
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg lurer på noe... Dekkene på vår bil er festet med 5 bolter. 2 har knekt. Vi skal på service i morra med den, hadde dere turt å kjørt med den i dag? I 90 km/t? Og i morra må vi jo kjøre ned til verkstedet også ... Er det noen som vet?

Jeg hadde nok holdt med litt under 90... Rundt 60 heller. Jeg lurer på hva som har fått de til å knekke i utgangspunktet? For det er ikke noe som bare skjer. Så det høres ut som det er en feil en annen plass som gir feil belastning eller noe.
Uansett, om du blir stoppet uten bolter (selv uten bare 1) får du kjøreforbud og må la bilen stå der de stopper deg. (i følge min bilmekanikere-bror som har vært og hentet inn flere biler til rep som eieren har måttet gå fra der politiet stoppet dem).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-05-13, 21:11   #19917
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

SMGJ??

Eller andre med visdom og fornuft; kan dere forklare hva det er sønnen min har begitt seg ut på??

Han er blitt med i dette. Er det seriøst eller bare humbug??

Folding er prosessen med å kalkulere ulike typer proteiner og deres egenskaper.

Det vil i praksis si at han låner ut litt av kapasiteten til pc-en sin (som ikke brukes ellers) for å hjelpe til med å kalkulere proteinene og egenskapene til forskning på sykdommer som f.eks Alzheimer. Og siden det er Stanford som står bak vil jeg påstå at det er brukbart seriøst. Korriger meg gjerne om jeg tar feil, dette er ikke mitt sterkeste felt.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 22-05-13, 21:22   #19918
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg hadde nok holdt med litt under 90... Rundt 60 heller. Jeg lurer på hva som har fått de til å knekke i utgangspunktet? For det er ikke noe som bare skjer. Så det høres ut som det er en feil en annen plass som gir feil belastning eller noe.

De kan knekke dersom man drar til for hardt ved hjulskift faktisk, jeg vet tilfeller der det har skjedd (ved manuell tiltrekking!). Og siden bolt nr. 2 tydeligvis har brukket en stund etter den første så står vel også de resterende tre i stor fare for å brekke, de har sikkert også like store slitasjeskader. Og som du sier - nå er det i alle fall feil belastning på de tre som gjenstår! Jeg hadde ikke kjørt bilen annet enn meget sakte til nærmeste verksted.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 22-05-13, 21:26   #19919
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Folding er prosessen med å kalkulere ulike typer proteiner og deres egenskaper.

Det vil i praksis si at han låner ut litt av kapasiteten til pc-en sin (som ikke brukes ellers) for å hjelpe til med å kalkulere proteinene og egenskapene til forskning på sykdommer som f.eks Alzheimer. Og siden det er Stanford som står bak vil jeg påstå at det er brukbart seriøst. Korriger meg gjerne om jeg tar feil, dette er ikke mitt sterkeste felt.

Hvordan i all verden kan de kalkulere sønnens protein via et skjermkort? For jeg mener det var skjermkortet de brukte for han har fire i sin maskin og ble overlykkelig for da kunne han tjene firedobbelt....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-05-13, 21:28   #19920
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvordan i all verden kan de kalkulere sønnens protein via et skjermkort? For jeg mener det var skjermkortet de brukte for han har fire i sin maskin og ble overlykkelig for da kunne han tjene firedobbelt....

Åhh, leser litt mer, betyr det at han gir bort litt av kapasiteten på hans maskin for å regne ut etc?

Ala torrent ;0)

Bare at de bruker det på andre ting seff...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-05-13, 21:29   #19921
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

for mye løk kan også ødelegge maten for meg. noe som er synd, for det er løk i absolutt ALT! hvorfor må det være løk i alt mulig... og gjerne står det ikke utenpå med mindre man nistirrer på ingredienslista med liten skrift..

Jeg er ellers glad i smakssterk mat, men det med løken kjenner jeg meg godt igjen i, gitt. Det er en vanvittig ubeleilig smak å reagere så negativt på - så jeg har etter flere års innsats jobbet meg frem til et punkt hvor jeg i alle fall tolererer små stekte biter inkorporert i gryteretter og sånt (men IKKE rå løk, eller store biter) - bare for å oppdage at jeg faktisk ikke tåler dusteløken. Ikke allergi altså, men selv små mengder gir meg ganske smertefullt magebesvær resten av dagen. Grr!


(Og poenget var egentlig bare at jeg tror at i mange tilfeller handler "liker ikke" om mer enn bare kresenhet - litt på samme måte som det som ble nevnt oppover i tråden om at det er ganske vanlig å få "dilla" på mat som inneholder næringsstoffer man har underskudd av?)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 22-05-13, 21:32   #19922
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Åhh, leser litt mer, betyr det at han gir bort litt av kapasiteten på hans maskin for å regne ut etc?

Ala torrent ;0)

Bare at de bruker det på andre ting seff...

ja, det er ikke HANS proteiner de regner på

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 22-05-13, 21:36   #19923
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg tror det, men vet ikke hva. Jeg har mange ganger tidligere fått dilla på ting og så viser det seg at de inneholder akkurat det blodprøven sier at jeg mangler.
Skrotten er lur, den sier ifra!!

Jeg fikk helt dilla på rustne spikere (altså godteriet!) da jeg var gravid andre gangen. Det begynte etterhvert å ane meg at det var noe kroppen prøvde å fortelle meg (jeg spiste glatt 2 poser om dagen!) og sjekket i matvaretabellen hva lakris inneholdt mye av. Svaret var kalk. Jeg begynte med kalktilskudd og lakrissuget forsvant i løpet av et par dager. Det var helt sprøtt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 22-05-13, 21:49   #19924
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

ja, det er ikke HANS proteiner de regner på

Han har flere maskiner i nett og ypperste yppe av kort og regner med ca 5000 kr pr måned i godtgjørelse.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-05-13, 21:53   #19925
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg er ellers glad i smakssterk mat, men det med løken kjenner jeg meg godt igjen i, gitt. Det er en vanvittig ubeleilig smak å reagere så negativt på - så jeg har etter flere års innsats jobbet meg frem til et punkt hvor jeg i alle fall tolererer små stekte biter inkorporert i gryteretter og sånt (men IKKE rå løk, eller store biter) - bare for å oppdage at jeg faktisk ikke tåler dusteløken. Ikke allergi altså, men selv små mengder gir meg ganske smertefullt magebesvær resten av dagen. Grr!

Såvidt jeg vet reagerer jeg ikke på løk sånn sett, men jeg liker bare ikke smaken. spesielt rå løk, gul eller rød spiller ingen rolle. sånn sprøstekt løk eller potetgull med ost og løksmak er derimot helt greit... litt små biter/most løk i maten går også.
Men det er tragisk da når man går på indisk og skal spise og halve porsjonen er digre løkbiter... ser jo litt dumt ut å legge igjen halve maten lissom. Og er ikke alltid det står i menyen at det er mye løk i.
Men det er det samme med tomat. Hæler ikke frisk tomat eller tomat i store biter. Most og puree i saus går derimot helt fint o_O.
Jeg er kresen, jeg innrømmer det glatt, men skulle ønske det ikke var sånne elementære grønnsaker jeg ikke liker.. Kunne det ikke vært no mer uvanlig

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no