Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-14, 21:09   #22276
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har bare vasket med vanlig vann til nå, så jeg kannkanskje prøve saltvann noen dager før jeg løper til legen.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 04-02-14, 21:09   #22277
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Apoteket er ikke enig med deg i at det ikke kan gå bort av seg selv, Carisma.

http://www.apotek1.no/oyne-og-orer/oyebetennelse

Da er opptil flere leger uenig med apoteket da. Jeg hadde det mye en periode, og hvertfall tre forskjellige leger har sagt at da må det øyesalve til (salve er mye mer effektiv enn dråper) ellers forsvinner det aldri.
Sambo ble sendt hjem med to tuber da han hadde det for å ha i bakhånd. En av grunnene til at man vil behandle er jo også at det smitter så lett, så å gå og håpe det går over kan føre til at man smitter andre og seg selv.
Selv fikk jeg helt skrekken da ei venninne fikk alvorlig øyebetennelse av å gå med det, og hadde syn nede i 20% en periode! Så den turen til legen er det vel verdt....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 04-02-14, 21:15   #22278
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hadde øyekatarr flere ganger for en del år siden. Gikk alltid over av seg selv etter noen dager. Bare vaske, skylle, unngå sminke, det. Og MIN lege sa første gangen jeg kom med det at det var akkurat det jeg skulle gjøre. Fikk forsåvidt resept på noe dråpergreier, men tok det aldri ut. Nå har jeg ikke hatt det på mange år.
Halvannen uke var litt lenge, dog. Tror kanskje jeg ville ha sjekka akkurat den ut.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-02-14, 21:17   #22279
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er som sagt nøye med hygienen og er ikke mer plaget enn at øyet kjennes litt tørt ut og er litt rødt, og siden det ikke har gått 2 uker enda venter jeg litt med å male fanden på veggen, og prøver saltvann først Det har i og for seg ikke blitt rødt og kløete før de siste dagene, først var det bare at det var litt klistrete på morningen, så jeg tenkte ikke øyekatarr før det ble rødt.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 04-02-14, 21:22   #22280
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

yet kjennes litt tørt ut og er litt rødt,

Tørt hørtes ikke ut som øyekatarr? Kan det bare være vinterværet? Jeg får alltid masse verk som må pilles av før jeg får åpnet øyet, og en geleaktig hinne på øyet som forstyrrer synet når det er åpent. (I følge kollegaer ser jeg ut som jeg har gått på århundrets fyllekule )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 04-02-14, 21:28   #22281
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja altså, jeg vet jo ikke helt da, har aldri hatt det før. Det kjennes ut som jeg har noe på øyet som irriterer, men det er ikke noe der. Og så er det verk på morningen (det er begge øynene), og litt rødt, renner litt utover dagen men ikke direkte verk, mer sånn tårer man får når det blåser mye. Sønnen min har jo nettopp hatt det, så jeg bare antar jeg har fått smitte derfra. Mannen min tror ikke det er det fordi det ikke ser så ille ut.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 04-02-14, 21:30   #22282
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg er som sagt nøye med hygienen og er ikke mer plaget enn at øyet kjennes litt tørt ut og er litt rødt, og siden det ikke har gått 2 uker enda venter jeg litt med å male fanden på veggen, og prøver saltvann først Det har i og for seg ikke blitt rødt og kløete før de siste dagene, først var det bare at det var litt klistrete på morningen, så jeg tenkte ikke øyekatarr før det ble rødt.

Prøv med kunstig tårevæske i tillegg. Hvis dere har hatt tørt vær kan det som Carisma sier fort påvirke øynene og hvis du da tilsetter saltvann vil det bare tørke ut enda mer. Ekte tårevæske er mer enn saltvann. Kjøp kunstig tårevæske på apoteket i påvente av ev legetime.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 04-02-14, 21:34   #22283
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, vi lærer feil på sykepleien også. Sånn kan det gå.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 04-02-14, 23:49   #22284
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Ja altså, jeg vet jo ikke helt da, har aldri hatt det før. Det kjennes ut som jeg har noe på øyet som irriterer, men det er ikke noe der. Og så er det verk på morningen (det er begge øynene), og litt rødt, renner litt utover dagen men ikke direkte verk, mer sånn tårer man får når det blåser mye. Sønnen min har jo nettopp hatt det, så jeg bare antar jeg har fått smitte derfra. Mannen min tror ikke det er det fordi det ikke ser så ille ut.

Husker jeg feil eller har Trym nettopp hatt øyekatar? Veldig smittsomt.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 05-02-14, 00:56   #22285
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva er forskjellen på hvitkål og hodekål?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-02-14, 05:52   #22286
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Husker jeg feil eller har Trym nettopp hatt øyekatar? Veldig smittsomt.

Ja, han har nettopp hatt det, derfor jeg antok at det er det. Og når jeg våknetvi dag var det så ille at det ikke er noe tvil lengre

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 05-02-14, 06:33   #22287
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Ja, han har nettopp hatt det, derfor jeg antok at det er det. Og når jeg våknetvi dag var det så ille at det ikke er noe tvil lengre

Kom deg til lege og bli ferdig med det... Går ihvertfall Fortere over med øyekrem/-dråper

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 05-02-14, 08:26   #22288
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hva er forskjellen på hvitkål og hodekål?

Ingenting
http://www.frukt.no/leksikon/gronnsa...dekal-hvitkal/

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 05-02-14, 09:39   #22289
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Ingenting
http://www.frukt.no/leksikon/gronnsa...dekal-hvitkal/

Men i Eurodiet-lista over tillate grønnsaker står det at man kan spise så mye hvitkål man vil, men at hodekål skal regnes med i max 250g om dagen?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-02-14, 10:11   #22290
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvilken liste ser du på Carisma? I listen på eurodiett sin hjemmeside står hodekål på listen du kan ha ubegrenset av. Jeg sjekket i eurodiettboken til Lindberg. Der står både hodekål og hvitkål på liste 1, ubegrenset. Har du fått listen på klinikken?
Hvis det er uenighet i de forskjellige listene, bør vi kontakte eurodiett og spørre.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 05-02-14, 10:27   #22291
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Hvilken liste ser du på Carisma? I listen på eurodiett sin hjemmeside står hodekål på listen du kan ha ubegrenset av. Jeg sjekket i eurodiettboken til Lindberg. Der står både hodekål og hvitkål på liste 1, ubegrenset. Har du fått listen på klinikken?
Hvis det er uenighet i de forskjellige listene, bør vi kontakte eurodiett og spørre.

jeg ser på lista i det heftet jeg fikk utlevert på første konsultasjonen. Men om den er ubegrenset er det jo en kjempenyhet Tenkte uansett at jeg kunne velge spisskål på ubegrenset siden den har veldig lite karbo.
Skal på første kurssamling neste uke så da tar jeg det opp da

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-02-14, 11:04   #22292
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Ja, han har nettopp hatt det, derfor jeg antok at det er det. Og når jeg våknetvi dag var det så ille at det ikke er noe tvil lengre

Smittsom øyekatarr går over av seg selv ja, må ikke bruke antibiotika for å få det bort, men det går fortere over dersom man bruker antibiotika, så det er jo opp til hver enkelt om man gidder å gå til legen for salve/ dråper. God bedring!

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 05-02-14, 11:45   #22293
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

jeg ser på lista i det heftet jeg fikk utlevert på første konsultasjonen. Men om den er ubegrenset er det jo en kjempenyhet Tenkte uansett at jeg kunne velge spisskål på ubegrenset siden den har veldig lite karbo.
Skal på første kurssamling neste uke så da tar jeg det opp da

Gi en tilbakemelding da er du snill.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 06-02-14, 04:18   #22294
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Etter jeg begynte på lavkarbo blir jeg fortere frisk av sykdommer. Pleier bare å være forkjølet en dag. Og lungebetennelse varte bare en dag.

Da jeg våknet på lørdag gjorde det vondt å svelge og jeg regnet med at det bare var en halsbetennelse siden jeg ikke hadde feber. Men jeg ble ca frisk i løpet av noen timer og så holdt det seg der til i dag da jeg våknet i dag. Da var jeg kortpustet og hvesende på innpust. Hostet masse og hostet opp gult slim. Jeg tror ikke jeg hadde feber. Etter som jeg kunne lese meg til virket det som at det var bronkitt. Har vært småforkjølet disse dagene (hostet litt, tørr hals og bittelitt snørr) og leste at man kunne få bronkitt på slutten av en forkjølelse.

Men noen timer senere er jeg helt fin, bortsett fra nesa som er pottetett. Huh? Kan bronkitt gå over på noen timer? Det høres så usannsynlig ut. Noen annen idé om hva det kan ha vært? Ingen allergier som jeg vet om (og ingen i familien heller), har ikke astma (og vi har ikke astma i familien heller).

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 06-02-14, 07:59   #22295
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tror ikke det er mulig å ha lungebetennelse én dag, det tar tid å bli kvitt det. Jeg har de samme symptomene du nevner på morgenen; vanskeligheter med å puste, hoster opp gult slim mm, men midt på dagen er jeg ok igjen, før jeg blir tettere når jeg skal legge meg. Dette er etterslep etter lungebetennelse jeg fikk for ca to måneder siden.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet
Gammel 06-02-14, 10:08   #22296
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

For en god stund tilbake (kanskje så mye som et par år) kom jeg over et bilde av en tegneserierute på facebook som illustrerer noen barn som bygger lego. Alle har hjelm utenom en og en av de med hjelm roper " Pappa ! Odin bygger lego uten hjelm!". Prøver desperat å finne denne igjen men klarer det ikke. Har fått såpass med meg at det er en tegneserierute som var i en avis. Hadde satt pris på om noen som har dett bildet deler med meg eller vet hvor jeg kan finne det.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 06-02-14, 10:28   #22297
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Etter jeg begynte på lavkarbo blir jeg fortere frisk av sykdommer. Pleier bare å være forkjølet en dag. Og lungebetennelse varte bare en dag.

Da jeg våknet på lørdag gjorde det vondt å svelge og jeg regnet med at det bare var en halsbetennelse siden jeg ikke hadde feber. Men jeg ble ca frisk i løpet av noen timer og så holdt det seg der til i dag da jeg våknet i dag. Da var jeg kortpustet og hvesende på innpust. Hostet masse og hostet opp gult slim. Jeg tror ikke jeg hadde feber. Etter som jeg kunne lese meg til virket det som at det var bronkitt. Har vært småforkjølet disse dagene (hostet litt, tørr hals og bittelitt snørr) og leste at man kunne få bronkitt på slutten av en forkjølelse.

Men noen timer senere er jeg helt fin, bortsett fra nesa som er pottetett. Huh? Kan bronkitt gå over på noen timer? Det høres så usannsynlig ut. Noen annen idé om hva det kan ha vært? Ingen allergier som jeg vet om (og ingen i familien heller), har ikke astma (og vi har ikke astma i familien heller).

Jeg ville tatt en tur og sjekket for mykoplasma-lungebetennelse. (hilsen hun som tydeligvis har gått med det siden i sommer)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-02-14, 11:46   #22298
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lurer på hva som kan være grunnen til at jeg plutselig svetter som en gris på hendene. Har ikke hatt dette problemet siden tenårene utenom kanskje når jeg er veldig nervøs. Nå har jeg gått rundt i to dager med konstant våte (ikke fuktige) hender.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet
Gammel 06-02-14, 12:49   #22299
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vi har hatt omstruktureringer på jobben, og I den forbindelse har vår avd. fått spørsmål om vi kan hjelpe en annen avd som er underbemannet. Jeg tok litt mailer for disse i sommer, og vet at det er mye jobb og det er en del å sette seg inn ang avtaler og kunder osv. Derfor har vi, siden vi også er mer enn overarbeidet fra før, vært skeptiske. Nå fra 1. februar har sjefen min tydeligvis koblet meg inn på telefonsløyfa til den avdelingen uten å gi meg beskjed, og det gjelder også bare meg og ikke de andre på avdelingen. Er dette ok, ekller bør jeg spørre hva som skjer her? Burde jeg ikke fått beskjed? Og bør jeg i så fall ta det på mail eller ansikt til ansikt?


(Kan ta med at stillingen min i utgangspunktet skulle være en backoffice stilling med minimalt med telefonforstyrrelser, noe som var en stor grunn til at jeg takket ja....)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-02-14, 12:50   #22300
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Vi har hatt omstruktureringer på jobben, og I den forbindelse har vår avd. fått spørsmål om vi kan hjelpe en annen avd som er underbemannet. Jeg tok litt mailer for disse i sommer, og vet at det er mye jobb og det er en del å sette seg inn ang avtaler og kunder osv. Derfor har vi, siden vi også er mer enn overarbeidet fra før, vært skeptiske. Nå fra 1. februar har sjefen min tydeligvis koblet meg inn på telefonsløyfa til den avdelingen uten å gi meg beskjed, og det gjelder også bare meg og ikke de andre på avdelingen. Er dette ok, ekller bør jeg spørre hva som skjer her? Burde jeg ikke fått beskjed? Og bør jeg i så fall ta det på mail eller ansikt til ansikt?

(Kan ta med at stillingen min i utgangspunktet skulle være en backoffice stilling med minimalt med telefonforstyrrelser, noe som var en stor grunn til at jeg takket ja....)

Ta det ansikt til ansikt og få også med at stillingen din skulle være en stilling med minst mulig telefoner.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no