Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Blodtypedietten > Type O

Nybegynner på O'hoi ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-07-08, 12:13   #1
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Nybegynner på blodtypedietten

Nå er ett år med ketolyse ferdig, og jeg synes ikke det har vært den største aha-opplevelsen. Friheten til å spise frukt har vært en tung belastning, jeg bare ELSKER frukt og bær. Men det har jo gått greit. Men nå tenkte jeg det kanskje kunne være på tide å prøve noe nytt, nemmelig blodtype dietten.

Siden jeg poster på type-O, er jeg selvfølgelig det Har lest boken inn og ut og har et lite håp om at dette kan være en flott ting for kroppen min.

Har snakket med en gammel kjenning og hun fortalte meg at hun har fått et nytt liv ved å spise mat etter hva kroppen tåler. I tillegg til at hun gikk ned i vekt\holdt vekten, oppførte kroppen seg helt annerledes enn før.
Men hun er gammel da

Uansett..... Skal gi blodtype dietten en sjangs til å overbevise meg i noen måneder.
Men har jo seff noen spørsmål:
- For å gå ned i vekt, er det da lurt å kutte ut så myesom mulig av den NØYTRALE maten og bare holde seg til den MEDISINSKE, eller har ikke det noe å si???
- Selv om blodtypen min tilsier at jeg kan spise stivelse, kan jeg umulig tro at stivelse er bra for noen?!
- Hvordan er det med ferdige kjøttprodukter, som middagpølse og vanlig pølser med kylling og kalkun???
- Blodtype-diet og graviditet???
- Det står i boka at sjokolade er en nøytral matvare. Hvordan sjokolade mener de da???


__________________
Mamma til verdens hærligste William


Sist redigert av Lindabtn : 15-07-08 kl 10:44.
Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 10:35   #2
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Nybegynner på O'hoi ...

Anyone ????

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 10:50   #3
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner på O'hoi ...

Lindapinda! Sååå koselig å se deg igjen

Jeg er ingen blodtypeekspert, men har lest begge (kanskje det er enda fler?) blodtypebøkene flere ganger. Så jeg svarer utifra det inntrykket jeg sitter med

Du skal IKKE kutte så mye som mulig av nøytrale matvarer. Fint å spise mye medisinsk, men nøytralt er også veldig bra

Blodtypediett og graviditet skulle gå utmerket

Med sjokolade menes nok ren kakao/ren sjokolade. Mørk sjokolade og sjokolade uten melk skulle derfor være greit.

Når det gjelder ferdige kjøttprodukter må du se på innholdsfortegnelsen, om det inneholder noe du ikke skal ha.

Stivelse ... Det kommer vel an på hvordan stivelse tenker jeg. Har lest at resistent stivelse skal være bra, himaize feks. For å kunne si noe mer om det, må jeg nesten finne tilbake til det jeg leste om det. Det er i alle fall en type stivelse som ikke påvirker blodsukkeret negativt.
Generelt tror jeg vel ikke verken sukker eller vanlig stivelse er bra for noen.

Ønsker deg masse lykke til!

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 11:13   #4
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Nybegynner på O'hoi ...

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Lindapinda! Sååå koselig å se deg igjen
Jeg er ingen blodtypeekspert, men har lest begge (kanskje det er enda fler?) blodtypebøkene flere ganger. Så jeg svarer utifra det inntrykket jeg sitter med

Du skal IKKE kutte så mye som mulig av nøytrale matvarer. Fint å spise mye medisinsk, men nøytralt er også veldig bra

Blodtypediett og graviditet skulle gå utmerket

Med sjokolade menes nok ren kakao/ren sjokolade. Mørk sjokolade og sjokolade uten melk skulle derfor være greit.

Når det gjelder ferdige kjøttprodukter må du se på innholdsfortegnelsen, om det inneholder noe du ikke skal ha.

Stivelse ... Det kommer vel an på hvordan stivelse tenker jeg. Har lest at resistent stivelse skal være bra, himaize feks. For å kunne si noe mer om det, må jeg nesten finne tilbake til det jeg leste om det. Det er i alle fall en type stivelse som ikke påvirker blodsukkeret negativt.
Generelt tror jeg vel ikke verken sukker eller vanlig stivelse er bra for noen.

Ønsker deg masse lykke til!

Såååå kos å høre fra deg også har jo bare vært såååå treg her i det siste!!
Med stivelse mener jeg altså f.eks gulrøtter. Og søtpoteter er det vel også kanskje en del stivelse i???
Hva er egentlig søtpoteter?????

Men jeg er bare glad jeg kan spise "under bakken" grønnsaker for da kan jeg endelig lage grønnsakssuppe igjen. men tror du søtpoteter passer i suppa???

Tror jeg kanskje kan trives med dette kostholdet. må bare prøve å venne meg av alle ketolysetankene, for de sitter godt printet på hjernen min

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 11:21   #5
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner på O'hoi ...

Er nok en del stivelse i søtpoteter vil jeg tro. De smaker søtt, blir fort ihjelkokt/bløte, kan tenke meg de passer fint til å ha i en grønnsaksmos iallfall. Ellers er det jo bare å prøve seg fram

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 11:26   #6
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner på O'hoi ...

Søtpotet kommer opprinnelig fra Sør-Amerika, men dyrkes nå i alle tropiske områder. Som navnet tilsier, er denne poteten søtere enn vanlig potet og inneholder 5 % sukker mot vanlig 0,5 %. Til tross for navnet er søtpoteten ikke i slekt med vanlig potet selv om bruksområdene kan være like. Smaken er som nevnt søtaktig og kan minne om gulrot.





Søtpotet kan både stekes i skiver, kokes eller bakes. Den er en velsmakende grønnsak til kjøttretter eller til bruk i wok. Ved koking av søtpotet bør den skrelles etter at den er kokt. Koketiden er den samme som hos vanlig potet. Søtpotet er veldig godt egnet som bakt potet med salt, pepper og en klatt med smør og kan også kuttes i biter og stekes i panne eller i wok. Søtpotet blir brukt til kaker og desserter som f.eks sweetpotatoe pie.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 11:30   #7
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Nybegynner på O'hoi ...

SØtpotet er jo medisinsk for meg, så det bør jo være noe jeg kan spise
Skal sanneli prøve det i dag, steke dem som båtpoteter i ovnen med masse godt krydder på. Kanskje jeg ENDELIG kan spise "poteter" igjen

Takk for fine svar

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner trenger råd! aggie Ketolysekuren 4 11-02-08 19:24
Nybegynner ... lotte-potte Spørsmål og svar 6 08-11-07 18:59
Nybegynner med spørsmål:) nanban Induksjonen 2 13-10-05 00:25
Nybegynner Beat for Beat Marianne Livets lyse side 51 15-12-04 02:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no