Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Oopsie-roll

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-09-10, 14:04   #351
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Jorkla, her.

sånn de skal se ut??

De ser penerere ut enn noen av oopsiene jeg har laget.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 14:48   #352
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

De ser penerere ut enn noen av oopsiene jeg har laget.

*fornøyd*

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 15:06   #353
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Høh - hvordan får du de til å se så pene ut? Mine ser ut som takras når de kommer utav ovnen - GODE men lite pene og se på

*applaus*

Kult skilt på veggen forresten hehe

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:10   #354
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oopsie-roll

Har nå eksprimentert litt.. har laget sjokoladeoopsie mufins.. *venter på at de skal bli litt kaldere* Noen som har ett tips til hva jeg f.eks kan ha oppå????

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:28   #355
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Jorkla, her.

Har nå eksprimentert litt.. har laget sjokoladeoopsie mufins.. *venter på at de skal bli litt kaldere* Noen som har ett tips til hva jeg f.eks kan ha oppå????

Hmm... prøve å lage en søt ostekrem, kanskje? Naturell kremost med litt søtemiddel (eller kakao), eller rett og slett pisket kremfløte? Høres helt ulovlig søtt ut.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 19:57   #356
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Sitter og koser meg med litt pisket krem med kaffepulver og sjokoladeproteinfavoritten min - smaker som tja, innsiden av spesial-småsjokoladen man får kjøpt i løsvekt på butikken. Pisk til ordentlig stiv og ha på toppen - eller ha i litt gele om du vil ha det helt fast. GODT er det ihvertfall!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 20:01   #357
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

smaker som tja, innsiden av spesial-småsjokoladen

Duu, hvilket proteinpulver er det? Jeg har aldri investert i sånn pulver, kjekt å vite hva jeg skal se etter i tilfelle...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 12:34   #358
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

http://www.proteinfabrikken.no/Avdel...ion-10429.aspx

det er små sjokoladebiter i den, og også kunstig søtningsstoff -dette til opplysning Den er bare KNALLGOD

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 13:12   #359
Catsy
Juniormedlem
 
Catsy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 10
Catsy er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Da er mitt første brett ferdig også
Lagde naturelle og hadde de ved siden av omelett.
Helt greie, smakte ikke så veldig mye. Skal prøve med litt krydder i neste gang, og de søte hørtes gode ut.

__________________


Catsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 13:57   #360
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

http://www.proteinfabrikken.no/Avdel...ion-10429.aspx

det er små sjokoladebiter i den, og også kunstig søtningsstoff -dette til opplysning Den er bare KNALLGOD

Det er 16,6 karber per 100 - det er da ganske mye?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 16:18   #361
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Det er 16,6 karber per 100 - det er da ganske mye?

Ublandet ja - men du trenger ikke bruke så mye - og siden fløte og kaffe ikke har særlig med karber så utgjør det ikke så mye i den store sammenhengen.

I smoothiesen jeg lager bruker jeg 60 gram men det er jo delt på 5 porsjoner, og da får jeg regne-regne-regne ca 2 g karbo pr porsjon Og DET er greit for meg og mitt kosthold - som inneholder ca 20g karbo pr dag - ofte mindre

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 00:01   #362
Ellerish
Juniormedlem
 
Ellerish sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 40
Ellerish er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Jeg har nå testet ut Oopsie-roll med Philadelphia naturell som pizzabunn, og med kanel, stevia og vaniljepulver som dessert/kake (servert med pisket krem). Helt ypperlig!

"Pizzabunnen" stekte jeg på forhånd i ca 30 minutter, og lot den stå og avkjøle seg litt på rist på benken, mens jeg lagde fyllet. Hadde deretter på kjøttdeig i krossade-tomater-på-boks-hjemmelagd-saus og ost på toppen, og så inn i ovnen i ca 10 minutter på 200*C (på bakepapir på stekeplate). Kjempegodt ble det! Og den var god noen timer senere også, kald. Skal prøve å steke på rist neste gang, for den ble kanskje litt i våteste laget..

Sambo syntes riktignok at "vanlig" pizza smaker bedre, men DET var jo ikke poenget her!

Dessertvarianten ble også kjempegod! Varmet de litt på stekepanna og hadde på pisket krem. mmm.. Kan tenke meg å lage en slags bløtkake av dette når anledningen (bursdag lr lignende) byr seg.

Er det forresten noen som har prøvd å lage uten bakepulver eller kremortartari? Jeg dropper søtningsmiddel når jeg lager de "vanlig", men har i piiittelitt stevia når jeg lager desserten.

Ellerish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 19:17   #363
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Ellerish, her.

Jeg har nå testet ut Oopsie-roll med Philadelphia naturell som pizzabunn, og med kanel, stevia og vaniljepulver som dessert/kake (servert med pisket krem). Helt ypperlig!

"Pizzabunnen" stekte jeg på forhånd i ca 30 minutter, og lot den stå og avkjøle seg litt på rist på benken, mens jeg lagde fyllet. Hadde deretter på kjøttdeig i krossade-tomater-på-boks-hjemmelagd-saus og ost på toppen, og så inn i ovnen i ca 10 minutter på 200*C (på bakepapir på stekeplate). Kjempegodt ble det! Og den var god noen timer senere også, kald. Skal prøve å steke på rist neste gang, for den ble kanskje litt i våteste laget..

Sambo syntes riktignok at "vanlig" pizza smaker bedre, men DET var jo ikke poenget her!

Dessertvarianten ble også kjempegod! Varmet de litt på stekepanna og hadde på pisket krem. mmm.. Kan tenke meg å lage en slags bløtkake av dette når anledningen (bursdag lr lignende) byr seg.

Er det forresten noen som har prøvd å lage uten bakepulver eller kremortartari? Jeg dropper søtningsmiddel når jeg lager de "vanlig", men har i piiittelitt stevia når jeg lager desserten.

Jeg har laget opsie-roll med bare litt natreen, stekt hel på plate og avkjølt litt før jeg blander på krem med enten jordbær eller jordbærsyltetøy med lite sukker i (lager selv uten sukker). Rull med plastikk og voila - rullekake! Bruker ikke bakepulver eller kremortartari (som jeg ikke vet hva er en gang...). Dette blir nok knall som bløtkake!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 23:28   #364
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oopsie-roll

da har jeg prøvd disse for første gang! pluss for at de var enkle å lage, men minus for at de var seige/råe inni (selv etter 30 minutter) og at de detter fra hverandre med en gang. har jeg gjort noe feil kanskje? syns ikke jeg kunne røre mindre enn jeg gjorde heller. rørte forsiktig!

de satt fast i bakepapiret. har noen noen råd om det? når jeg skulle ta de av plata så satt halve bunnen igjen på plata. kjente at det inni var klissete. kanskje jeg skal lage toast i morra av disse, så blir de helt stekt. god smak, utrolig nok med så enkle ingredienser!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg

Sist redigert av Idarull : 14-09-10 kl 23:44.
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 23:35   #365
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Ellerish, her.

"Pizzabunnen" stekte jeg på forhånd i ca 30 minutter, og lot den stå og avkjøle seg litt på rist på benken, mens jeg lagde fyllet. Hadde deretter på kjøttdeig i krossade-tomater-på-boks-hjemmelagd-saus og ost på toppen, og så inn i ovnen i ca 10 minutter på 200*C (på bakepapir på stekeplate). Kjempegodt ble det! Og den var god noen timer senere også, kald. Skal prøve å steke på rist neste gang, for den ble kanskje litt i våteste laget..

Jeg har noen oopsies liggende i fryseren og tok opp et par som lå på kjøkkenbenken i 5-10 min. Hadde så på litt pizzasaus og ferdig stekt kjøttdeig med krydder og ost og inn i ovnen på 220 grader i noen min til osten var smeltet. Nydelig! Ikke det minste vått og ekkelt, men de oopsiene metter ikke noe særlig da.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 19:34   #366
bumblebee83
Nytt Medlem
 
bumblebee83 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 9
bumblebee83 er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Hvor mye blir det av en oppskrift? Tror jeg må prøve disse!

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Jeg har sett denne på utenlandske forum og blogger, og orginalen troor jeg kommer herfra: http://cleochatra.blogspot.com/2008/...ol-oopsie.html

Lagde de i dag, og det var lett, billig, og godt! Og det beste av alt: Hovedingrediensen er egg, OG DET SMAKER IKKE EGG!!!


5 Karber i hele oppskriften

"Oopsie-roll"

3 store egg
1/8 Ts bakepulver (eller Kremotartari)
100 gram Kremost (jeg brukte Philadelphia

Separer eggene. Bland sammen kremost og eggeplommene i en bolle. Visp eggehvitene og bakepulver stivt. (Miks hvitene først, så plommene om du bruker samme mikser) Vende plommene og osten forsiktig i hvitene, vær forsiktig så det ikke faller sammen.
Lag topper på bakepapir, og flat de ut bittelitt.
Avhengig av størrelse blir det 6-10 "rolls"

Stekes på 150 grader i 25-30 minutter.

Kan fryses, og tiner raskt.

De blir veldig "lette", og uten mye smak.
Jeg skal prøve både søt og krydret utgave neste gang, det må jo bli bra

Her er en kjempeinspirerende tråd med bilder!
http://www.apinchofhealth.com/forum/...ead.php?t=5230

bumblebee83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 19:36   #367
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av bumblebee83, her.

Hvor mye blir det av en oppskrift? Tror jeg må prøve disse!

Det står i det du siterer


Sitat:

Avhengig av størrelse blir det 6-10 "rolls"

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 23:29   #368
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oopsie-roll

noen som har noen tips til åssen jeg kan få de til å IKKE sette seg fast i bakepapiret? smøre papiret med smør??

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 09:57   #369
Catsy
Juniormedlem
 
Catsy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 10
Catsy er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

jeg har ingen problemer med at de setter seg fast. Smører ikke heller... Bruker helt vanlig bakepapir.

__________________


Catsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 19:32   #370
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oopsie-roll

merkelig! jeg får prøve en gang til da kanskje...

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:14   #371
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Jeg sleit veldig med det da jeg brukte billig-bakepapir (Biltema sitt).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:19   #372
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

noen som har noen tips til åssen jeg kan få de til å IKKE sette seg fast i bakepapiret? smøre papiret med smør??

Jeg venter i noen minutter før jeg forsiktig løsner oopsiene fra papiret, da går det fint. Men litt smør eller olje under går nok også helt fint.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:54   #373
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oopsie-roll

okei! tror dere jeg kan bruke muffinsformer? har kjøpt meg ett brett jeg vil prøve men da må de vel steke endel lenger, siden de ble råe da de var flate.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:54   #374
Mighty
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 41
Innlegg: 23
Mighty er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

Mine henger litt fast, men jeg dytter bare en stekespade under dem så er de løse Men det ER stor forskjell på bakepapir. Hadde en type som var helt jævlig.

Mighty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo enkelt og greit. Keep it simple! Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 11:45   #375
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

da har jeg prøvd disse for første gang! pluss for at de var enkle å lage, men minus for at de var seige/råe inni (selv etter 30 minutter) og at de detter fra hverandre med en gang. har jeg gjort noe feil kanskje? syns ikke jeg kunne røre mindre enn jeg gjorde heller. rørte forsiktig!

de satt fast i bakepapiret. har noen noen råd om det? når jeg skulle ta de av plata så satt halve bunnen igjen på plata. kjente at det inni var klissete. kanskje jeg skal lage toast i morra av disse, så blir de helt stekt. god smak, utrolig nok med så enkle ingredienser!

Brukte du varmluft? Kan hende de trenger mer tid om du ikke bruker det.

Burde kanskje skrive det i første innlegg.

Jeg tror kanskje de sitter fast om de ikke er godt nok stekt, muligens..

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar

Emneord
brøderstatning, oopsie


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no