Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Stor forskjell i karboinnhold i paranøtter?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-11, 09:10   #1
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Stor forskjell i karboinnhold i paranøtter?

Skjønner ingenting! Paranøtter skal jo ha lavt karboinnhold? Står 3.1 gr i matvaretabellen.
Bor på Gran Canaria om vinteren. Her er ikke alltid like lett å få tak i alt jeg trenger ved lavkarbo-kosthold. Venninen min fant endelig paranøtter til meg og jeg ble veldig glad! Helt til oppdaget at det står 12.2 gr karbohydrater, hvorav sukker 2.3 gr!!! Fett, protein, fiber og kalorier omtrent det samme som på matvaretabellen. Disse er ubehandlet, smaker og ser ut som de jeg kjøper i Norge. Hva er sannheten? Kan vel ikke være 4 ganger så mye karber i noen paranøtter i forhold til andre?
Dere som kan dette, vær snill og gi meg et "vettug" svar

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 09:29   #2
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Stor forskjell i karboinnhold i paranøtter?

I Norge så skal fiber trekkes fra før karbohydratinnhold oppgis, mens det ofte ikke trekkes fra i andre land.
Det kan virke som om de nøttene du har fått har fiberinnholdet med i totalt karbohydratmengde (matvareguiden oppgir 3,1 + 8,1(fiber) = 11,2g - det er jo veldig nær 12)

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 09:50   #3
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Stor forskjell i karboinnhold i paranøtter?

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

I Norge så skal fiber trekkes fra før karbohydratinnhold oppgis, mens det ofte ikke trekkes fra i andre land.
Det kan virke som om de nøttene du har fått har fiberinnholdet med i totalt karbohydratmengde (matvareguiden oppgir 3,1 + 8,1(fiber) = 11,2g - det er jo veldig nær 12)

Det er denne forklaringen jeg håper på. Likevel, er på den måten, helt sikkert...?

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor så stor forskjell fra første til andre gang på ketolyse slankogsmekkersnart Generell diskusjon 7 16-03-11 16:04
Valnøtter, stor forskjell fra merke til merke elian Lavkarbo generelt 4 02-12-08 20:18
Paranøtter CHESS Ketolysekuren 30 02-06-08 22:43
Stor forskjell på karber i 86 % sjokolade Pearl Kake/dessert og snacks 20 09-04-08 10:26
En utrolig stor forskjell! tullann Ketolysekuren 9 09-09-07 00:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no