Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Speilegg vs ostekake

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-11, 21:11   #1
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Speilegg vs ostekake

Min frokost hver dag er 2 stekte egg med massevis av smør, kjempegodt og jeg blir aldri lei.
Spiser jeg denne frokosten blir jeg sulten igjen i 1 -tida og da er det på tide med lunch....

Men i dag skulle vi rime av kjøleskapet og jeg hadde en liten bit ostekake igjen som jeg da spiste til frokost i stedet for eggene....kan tenke meg at det var ca 100 - 150 gr
Og først når klokka var 3 begynte jeg å kjenne antydning til sult....
Ostekaka bestod av mandler, smør, seterrømme, kremost, vaniljesukker og SukrinMelis....

Dette er å sette det litt på spissen....men jeg ble litt overrasket over at jeg holdt meg mett så lenge på kake.....er ostekake et like greit alt. som egg til frokost???

Og da tenker jeg ikke nødvendigvis på ketolyse - men på generell lavkarbo... (må endre i filosofiboksen min ser jeg...)

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 21:28   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Speilegg vs Ostekake

Jeg har spist ostekake til frokost, jeg! I den tro at det kun er søtstoffet som skiller den fra annen froksot sånn ernæringsmessig. Mandler, smør, ost og rømme! Er ikke alt det matvarer som er helt greit, da?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 21:39   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Speilegg vs Ostekake

Jo, det var det jeg tenkte.....ikke sikkert jeg trenger å kalle det ostekake en gang...bare mixe denne blandingen og bare kalle det "frokost"....
Kanskje kutte ned litt på søtstoffet....det er jo i grunnen denne litt "sure" oste/rømme blandingen jeg liker så godt....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 00:18   #4
aras
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 26
aras er på en erverdig vei

Sv: Speilegg vs Ostekake

En gang iblant vil det nok ikke være feil nei. Men ernæringsmessig så vil jeg tro kroppen har bedre av et egg fremfor mandler, rømme osv.
Alt hva du ramset opp er jo lavkarbomatvarer, men som man etterhvert skjønner vil alltid kroppen ha best av naturlige og rene produkter, slik som f.eks egg
Kos deg med maten, så tror jeg det vil være bra for kropp & sinn og ha små avbrekk med litt ekstra kos i matveien (så lenge det ikke innebærer sukker)

aras er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 00:23   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Speilegg vs Ostekake

Lurer på om jeg skal teste dette, lage meg ei ny ostekake og ha det til frokost hver dag i ei uke....se om jeg går opp i vekt eller ei....
Tror jeg vil bli befridd for suget etter ostekake iallefall - blir sikkert så lei etter dag 3 at jeg ikke spiser ostekake på flere år.... he, he....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 00:53   #6
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Speilegg vs Ostekake

Hva med å blande eggeplommen i kremen og evt hviten i bunnen, så slår du to fluer i én smekk?
Men fra spøk til "alvor": ernæringsmessig er det jo ikke noe voldsomt galt med ostekake så lenge man tåler ingrediensene greit. Det som kanskje kan være det største problemet for noen er vel det at søtbehovet opprettholdes/man får lyst på mer søtt enn man ellers ville, men det vet du jo best selv om gjelder deg eller ikke

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 23:52   #7
MoaMoa
Medlem
 
MoaMoa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 87
MoaMoa er på en erverdig vei

Sv: Speilegg vs Ostekake

Hmmm.... Sliter veldig med frokosten..., kanskje jeg skal lage en ostekake... Har forresten lurt på dette jeg også.

__________________
Min blogg: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=6773




MoaMoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 19:54   #8
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Speilegg vs Ostekake

Opprinnelig lagt inn av MoaMoa, her.

Hmmm.... Sliter veldig med frokosten..., kanskje jeg skal lage en ostekake... Har forresten lurt på dette jeg også.

Kan anbefales....bedre frokost får en jo ikke...... he, he.-...

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ostekake moinx Kake/dessert og snacks 16 17-01-10 21:22
Sjokolade-ostekake Iset Kake/dessert og snacks 11 25-05-09 17:36
Ostekake Nevrotica Ketolysekuren 1 09-05-09 21:47
Ostekake Marthe Spørsmål og svar 2 15-07-08 17:07
Ostekake? Bathory Spis deg ned i vekt med Skaldeman 1 30-05-08 12:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no