Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketose når BMI nærmer seg nornalverdi

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-10, 11:34   #1
SuperMamma
Medlem
 
SuperMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 59
SuperMamma er på en erverdig vei

Ketose når BMI nærmer seg nornalverdi

Jeg lurer på hvor lenge man kan gå på ketose når BMI begynner å nærme seg normalvekt verdier?
Leste at dietten var for de som hadde BMI over 25. Og det hadde jeg med god margin da jeg startet. Nå er min BMI +0,7, men fortsatt har jeg ca 6 kg før jeg når matchvekt. Det er forstatt ok å fortsette på dietten, er det ikke?
Og hva skjer når jeg kommer lenger ned. Vil det stoppe opp av seg selv, eller kan man i terioen slanke bort seg selv?

__________________



Sist redigert av SuperMamma : 09-02-10 kl 12:14.
SuperMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolyse, nå generelt vedlikehold og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 11:40   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketose når BMI nærmer seg nornalverdi

Lavkarbo er vektregulerende, så så lenge du får i deg det du skal kommer du ikke til å bli undervektig.
Vær i ketose så lenge du vil, om du trives med det. Det er ingenting som tilsier at man må ha en bmi lavere enn tjuefem for å være i ketose.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 11:41   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose når BMI nærmer seg nornalverdi

Ketogen kost er vektstabiliserende/regulerende så du klarer nok ikke slanke bort deg selv!

Mange lever jo ketogent år etter år, så hvor lenge du vil holde på er nok mest opp til deg selv!
Det anbefales å gå et par kilo under ønsket vekt, for så fort du begynner å spise karbohydrater, vil det komme på et par vannkilo!

Så lenge du er frisk og føler deg bra, kan du bare fortsette på ketogen kost så lenge du måtte ønske!

Det finnes forrestene en bok som heter " Etter slankekuren" av Torkil P. Andersen, mannen som har skrevet "Slank med ketolysekuren".
Om man virkelig vil gjøre dette "etter boka"!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 11:48   #4
SuperMamma
Medlem
 
SuperMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 59
SuperMamma er på en erverdig vei

Sv: Ketose når BMI nærmer seg nornalverdi

Flott! Takk for svar. Den boken skal jeg skaffe meg. Men først skal jeg ned de planlagte 6 kg til. Det er litt deiligå være over halvveis til målet!
Men siden dette går så greit vurderer jeg på å justere målvekten enda et par kg. Målet var drøye 13 kg, men lurer litt på å flytte det til 15 nå. Turte liksom ikke håpe på det da jeg startet, men ser at dette går riktig vei så jeg klarer nok et par til håper jeg.

Hmm jeg beholder målvekten på drøyt 13 kg jeg, og så tar jeg de obligatoriske 2-3 til (vannkg) pluss 2 til. Så mål, og så 4 kg til. Dette skal jeg klare!

__________________


SuperMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolyse, nå generelt vedlikehold og lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 22:01
Nærmer meg målet (nye bilder i dag) LenaBeatrice Mer enn 30 kg overvekt 22 27-06-09 23:09
Når slankekuren nærmer seg slutten achillea Generell diskusjon 2 06-01-09 22:24
Ketose? leni Lavkarbo generelt 1 09-01-08 02:44
Noen som nærmer seg målet sitt? Chumpsy Lavkarbo generelt 19 28-08-05 18:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no