Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sulten dag?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-02-05, 22:32   #1
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill
Question

Sulten dag?

Ok, jeg har hatt det helt ok de siste dagene, ikke vært noe særlig sulten. Men i dag... Jeg skjønner ingenting. Jeg spiste mye kylling til middag, men alikevel så er jeg sulten nå i kveld. Får dere også slike dager?

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-05, 22:45   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

du trenger 3 måltid per dag

Men spørsmålet er: Hva spiste du igår kveld, idag morges? Er du fortsatt i ketose?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 26-02-05, 23:38   #3
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Jeg er fortsatt i ketose, og jeg hadde en liten bit lokolade i går kveld. I morges hadde jeg bacon og egg. (resten kan du se i dagboken)

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-05, 23:55   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Ser i journalen din nå.

Du var ute av ketose på tirsdag, det vil si at du nok var skikkelig tilbake igjen igår.

Lurer på hvor mye vann du drikker?

Også bruker du veldig mye søtstoff da

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 00:25   #5
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Jeg drikker mye vann. Sutler hele dagen, og fyller på når det går tomt, så der er jeg 100% sikker på at jeg gjør det bra.

Om jeg bruker mye søtningstoff, det forbauser meg. Jeg har mellom 0 - 2 kopper te for dagen, som oftest 1... Vil du si at max 8 suketter er mye? Ellers så spiser jeg ikke produkter (bortsett fra litt 7up light) med søtningsstoffer.

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 01:22   #6
lillemy
Medlem
 
lillemy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 98
lillemy er ny på veien

Ja jeg har helt klart noen dager som er værre enn andre. Jeg prøvde jo noen atkins bar's for noen dager siden. Etter det sluttet vekten å gå nedover og jeg var mye mer sulten enn tidligere. To dager etter at jeg sluttet med de var jeg tilbake til det vante.

Jeg kan ikke drikke for mye kaffe eller te med koffein, kan heller ikke ha i meg formye søtningsmiddel. Jeg tror dette er veldig individuelt og du må bare prøve deg fram.

Ta noen dager der du kutter ut alt du tror kan ødelegge for deg, så vil du jo merke om du har det bedre da.
La oss få høre hvordan det utvikler seg. Veldig fint å høre om andres erfaringer

__________________
lillemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 12:59   #7
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Enig

Jeg har også et sånt rart sug hele tiden. Føler meg lissom ikke helt mett - enda jeg spiser masse. Egg,bacon,skinke, grønnsaker, kylling osv. Også drikker jeg rundt 3-4 liter vann om dagen. Begynner å bli mektig lei det suget. Åssen blir jeg kvitt det? Prøvde meg også med en Atkinsbar, men det hjalp ikke. Jeg drikker ikke kaffe/te eller noe med søtstoff (gikk på en minismell i går da med litt mørk sjokolade) Men det suget har vart i en uke nå. Har det nå også...(har nettopp spist egg,bacon,ost) Dette suget opplevde jeg aldri i mitt gamle liv. Da ble jeg lissom skikkelig mett og happy. Nå er jeg ofte i dårlig humør og har det kjipe suget. Please help

Ellers syntes jeg folk her er utrolig flinke.

Josef

Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 17:32   #8
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

skal ikke påstå noe som helst, men har dere tenkt på candida??

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 17:40   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

har dere tenkt på å spise? Er en sulten så skal en spise riktig mat til en er behagelig mett.

Opprinnelig lagt inn av LilNoor

Vil du si at max 8 suketter er mye? .... (bortsett fra litt 7up light)

Ja, jeg vil si det er mye

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 20:39   #10
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Er det noe i lufta?

Jeg har følt meg vel med kostholdet mitt i flere år, men av og til er jeg bare SULTEN. De siste dagene har det vært ekstra sterkt. Og nei, det hjelper faktisk ikke å spise. Jeg spiste akkurat middag, hjemmelagde kjøttkaker (uten mel), avocado, sopp, tomat, løk, salat, spiste til jeg ikke orket stappe i meg mer, og er fremdeles sulten. Jeg stopper å spise fordi jeg rett og slett ikke gidder mer, det er dager når jeg kjenner at ingenting kommer til å virke.

Hmmm - hadde det av og til slik når jeg var plaget av magekatarr. Jeg undres på om det er noen av kosttilskuddene jeg ikke tåler. Er i ferd med å bli kvitt candida for tiden, og kanskje jeg tar litt for sterke midler mot det?

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 27-02-05, 20:59   #11
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Nok proteiner og fett?

Proteiner: 100g ++ per dag
Fett: 50-70% av energiinntaket

På hvilken måte er dere sultne? Sulten i magen? Eller sulten i hodet?

Når jeg begynnte på Induksjon første gang opplevde jeg opptil flere ganger at jeg kunne sitte mitt i et måltid og bare ikke klare å spise mer. Hvorfor? Kroppen var mett. Jeg var frustrert fordi jeg hadde et mentalt behov for å spise mer....

Men uansett: Sulten i magen - spis mer og oftere. Fokuser på nok proteiner og rikelig med godt fett.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no