Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Alkohol og lavkarbo, nok en gang!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-08-05, 06:04   #1
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Alkohol og lavkarbo, nok en gang!

Nå har jeg søkt og lest omtrent alle postene om alkohol som er blitt skrevet på dette forumet.. Og det gjorde meg egentlig bare enda mer forvirret. En skrev at siden kroppen stopper produksjonen av ketoner for en stund når man drikker, er det "som å få en klubbe i hodet". Torkil advarer jo også i boka om at alkoholtoleransen kan være nedsatt med så mye som 50% var det vel..

Jeg var ute i helga, men drakk veeeldig lite, fordi jeg var livredd for å bli overstadig beruset eller noe..Men knne jo godt tenkt meg å kunne drikke litt mer enn et glass vin når jeg er ute på byen. Ikke drikke til jeg stuper da, men nok til å komme i skikkelig godt humør.

Dere som har vært i ketose og drukket samtidig, har dere blitt helt steinalderkvinne (eller mann) i hodet? Praktisk talt hjernedøde? Eller rett og slett bare dritings?

Vil jo nødig risikere å skjemme meg totalt ut..

Hvor mye tåler dere? Og bør jeg for sikkerhets skyld spise mer karber (ut av ketose) før jeg drikker, for å unngå "klubbe i hodet- effekten"?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 22-08-05, 09:08   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zen

Eller rett og slett bare dritings?

retten og sletten bare dritings !

Opprinnelig lagt inn av Zen

Hvor mye tåler dere? Og bør jeg for sikkerhets skyld spise mer karber (ut av ketose) før jeg drikker, for å unngå "klubbe i hodet- effekten"?

Det er veldig individuelt da, helt umulig å gi et sikkert/presist svar på. Jeg tåler ca halvparten av hva jeg tålte før og da passer jeg på å ikke drikke mer enn det. Og så drikker jeg alltid 1 stort glass vann pr glass med vin jeg tar. Det hjelper ikke å spise masse karber før du drikker, da blir du bare sjuk eller tung & trøtt i kroppen og får iallefall klubbe i hodet følelse ..... etterpå .

Det kan hjelpe å spise noe fett. Ei jeg kjenner hiver innpå et par spiseskjeer olivenolje før hu går på by'n. Jeg syns det høres ille ut og skjønner ikke helt vitsen, men hun påstår det hjelper. Ville heller satse på nøtter og et moderat inntak av vinen !

Du må nesten bare prøve deg frem. Alle har forskjellig toleransegrense !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-08-05, 09:39   #3
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

retten og sletten bare dritings !



Det er veldig individuelt da, helt umulig å gi et sikkert/presist svar på. Jeg tåler ca halvparten av hva jeg tålte før og da passer jeg på å ikke drikke mer enn det. Og så drikker jeg alltid 1 stort glass vann pr glass med vin jeg tar. Det hjelper ikke å spise masse karber før du drikker, da blir du bare sjuk eller tung & trøtt i kroppen og får iallefall klubbe i hodet følelse ..... etterpå .

Det kan hjelpe å spise noe fett. Ei jeg kjenner hiver innpå et par spiseskjeer olivenolje før hu går på by'n. Jeg syns det høres ille ut og skjønner ikke helt vitsen, men hun påstår det hjelper. Ville heller satse på nøtter og et moderat inntak av vinen !

Du må nesten bare prøve deg frem. Alle har forskjellig toleransegrense !

Hmm..ok. Beklager at jeg maser nå, men jeg trenger å få det inn med teskje: Du sier at det ikke hjelper å spise masse karber, men bør jeg spise litt flere enn vanlig, slik at jeg går ut av ketose?

Jeg har ikke lyst til det, nemlig..for mer karber enn vanlig kan utløse en orgie. Vil helst våkne opp i ketose dagen etter også, jeg. Og har ikke spesielt lyst til å bli oppblåst av karber før jeg skal ut og sjekke mannfolk..

Men etter det jeg leste om at kroppen slutter å produsere ketoner, og dermed ikke har brennstoff til hjernen..så er jeg jo redd for at det skal stoppe helt opp oppi hjernen.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 22-08-05, 11:42   #4
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Jeg blir rett og slett dritings! Ikke så gøy, så jeg gjør som Nille og er flink å drikke vann samtidig. Klarer ikke alltid å kontrollere det likevel, men de fleste rundt meg vet hva jeg driver med og skjønner hva som foregår når jeg surrer etter 1/2 flaske vin

Synes likevel at jeg klarer å kontrollere det best med hvitvin. Rødvin tåler jeg veldig lite av, vet ikke hvorfor.

Spiser ikke mye karber før jeg drikker, bare som vanlig. Men prøver å spise litt nøtter mens jeg drikker... Ikke vet jeg om det hjelper men jeg innbiller meg det

Du må nesten prøve deg fram... Og dessuten kommer det litt an på dagsformen erfarer jeg

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 22-08-05, 15:13   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zen

Hmm..ok. Beklager at jeg maser nå, men jeg trenger å få det inn med teskje: Du sier at det ikke hjelper å spise masse karber, men bør jeg spise litt flere enn vanlig, slik at jeg går ut av ketose?

Tror ikke det går så raskt at det hjelper noe særlig (sånn samme dag mener jeg). Fordi om du er ute av ketose (ikke har målbar mengde av ketoner i urinen) mener jeg å ha hørt at kroppen trenger litt lenger tid, -iallefall et par tre dager før den er tilbake i karbeforbrenningsmodus. Det krever litt mer en bare litt mere karber en dag liksom. Og da er det ikke verdt det - bare for å drikke 1/2 flaske mer. Da koster det bokstavlig talt mer enn det smaker, - om du skjønner hva jeg mener.

Bare vær glad for at du er billig i drift - be om vann med sitronskive, det går greitt igjennom som voda/tonic eller gin/tonic ! .... om du ikke ønsker kommentarer...
Jeg har drukket farris/vann med sitron i mange år jeg - uten kommentarer fra noen !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-08-05, 09:04   #6
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Takk, damer.


Jeg er kjempeglad for at jeg er billig i drift, jeg, bare så redd for å bli dritings..

Jeg har jo mest lyst til å utsette turen på byen litt, jeg. La kroppen få noen uker til med skikkelig lavkarbo kosthold før jeg blander inn alkohol. Fokusere på å gå ned i vekt litt. Men det sosiale presset er så sterkt, og venninnene mine er allerede drittlei av at jeg har avlyst bytur etter bytur.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 23-08-05, 10:22   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zen

Men det sosiale presset er så sterkt, og venninnene mine er allerede drittlei av at jeg har avlyst bytur etter bytur.

Du kan jo gå på byen uten å drikke masse vel ?? Syns det er synd at du skal miste det sosiale fordi du slanker deg. Gå på by'n og kos deg du. Det er ingen som legger merke til (andre enn du selv) om du bruker lenger tid på glasset ditt enn andre (vet du hvor mange glass vennindenen dine har drukket når dere er ute sammen ?)
Og det vanntipset (vann eller farris med sitronskive i ) funker ! Har brukt det i mange år jeg.... Også kan det jo godt hende at du tåler en del drikke allikevel. Er det gode venner du skal ut med kan du jo spøke med at du er innnmari billig i drift om dagen fordi du blir så fort full. og si at de må passe på deg litt

Kos deg med venninnene dine ! Det er det viktigste. Hvis det blir for store restriksjoner på hva man kan gjøre er det mye lettere å sprekke. Du finner nok din grense (det tar bare en gang det ) og din måte å gjøre det på !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alkohol, lavkarbo og ketose Aline Lavkarbo generelt 198 21-03-13 11:40
Matallergi av lavkarbo ??? Nille Lavkarbo generelt 1 12-12-04 22:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no