Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

sjokolade

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-08-08, 15:39   #1
Nila
Medlem
 
Nila sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 181
Nila er på en erverdig vei

sjokolade

Hva heter den sukkerfrie og karbfrie sjokoladen som brukes til sjokoladekaka black sunday? Fant en sukkerfri type på meny, men det er jo karber i den...

__________________







Nila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 16:12   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Nila, her.

Hva heter den sukkerfrie og karbfrie sjokoladen som brukes til sjokoladekaka black sunday? Fant en sukkerfri type på meny, men det er jo karber i den...

hvis karbene er sukkeralkoholer kan de trekkes fra. du bør allike vel ikke spise ubegrenset av sukkeralkoholer. Det kan gi ekstrem mage onde og hemme vektnedgang.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 17:09   #3
Nila
Medlem
 
Nila sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 181
Nila er på en erverdig vei

Sv: sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

hvis karbene er sukkeralkoholer kan de trekkes fra. du bør allike vel ikke spise ubegrenset av sukkeralkoholer. Det kan gi ekstrem mage onde og hemme vektnedgang.


Tenkte bare jeg skulle prøvde denne til i kveld skal vi se....på denne sjokoladen står det: karbs 35 g hvorav sukkerarter 1 g og sukkeralkoholder 25 g. Vil det da si at det er 1 g karbs? hva er de resterende 9 karbene?

__________________







Nila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 17:19   #4
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Nila, her.

Tenkte bare jeg skulle prøvde denne til i kveld skal vi se....på denne sjokoladen står det: karbs 35 g hvorav sukkerarter 1 g og sukkeralkoholder 25 g. Vil det da si at det er 1 g karbs? hva er de resterende 9 karbene?

Nei, da er det 10 gram effektive karbohydrater per 100 gram (35 minus 25). 1 av disse kommer fra sukkerarter, mens de resterende 9 kommer fra andre deler av produktet.

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 17:20   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Nila, her.

Tenkte bare jeg skulle prøvde denne til i kveld skal vi se....på denne sjokoladen står det: karbs 35 g hvorav sukkerarter 1 g og sukkeralkoholder 25 g. Vil det da si at det er 1 g karbs? hva er de resterende 9 karbene?

Nei, det betyr at det er (35-25=) 10 g karber (pr 100 gram sjokolade, går jeg ut i fra).
1 gram kommer fra sukkerarter, 9 gram kommer fra andre ingredienser

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 17:21   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: sjokolade

Ha, ha, nattfruen var litt kjappere enn meg

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 17:21   #7
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Ha, ha, nattfruen var litt kjappere enn meg

Hehe, tror vi postet omtrent så samtidig som det går an

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 17:43   #8
Nila
Medlem
 
Nila sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 181
Nila er på en erverdig vei

Sv: sjokolade

Opprinnelig lagt inn av nattfrue, her.

Hehe, tror vi postet omtrent så samtidig som det går an


Kjekt med kjappe svartakk til begge!! Ja...skal vi se da blir det altså 22,5 g karbs av sjokoladen. Og jeg kommer ikke inn på matvaretabellen...så hvor mye karbs er det i egg?(er æresmedlem av korttidsminneforeningen, om noen lurer...for dette skal jeg da vite...)

__________________







Nila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 17:46   #9
Nila
Medlem
 
Nila sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 181
Nila er på en erverdig vei

Sv: sjokolade

Og da ser jeg jo samtidig at denne kaka ikke er noe for meg enda
Bra jeg er gift med en kakemons

Fikk nå ihvertfall prøvd noe nytt, og det er jo fremskritt for denne dama

__________________







Nila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 18:17   #10
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade

ett lite stykke en gang i blandt er ikke så ille vil jeg tro.
kaka er veldig dessertkake nesten som konfekt å regne syns jeg. Skal ikke så mye til å bli fornøyd, selv for meg veldig god da!

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 18:30   #11
Nila
Medlem
 
Nila sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 181
Nila er på en erverdig vei

Sv: sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

ett lite stykke en gang i blandt er ikke så ille vil jeg tro.
kaka er veldig dessertkake nesten som konfekt å regne syns jeg. Skal ikke så mye til å bli fornøyd, selv for meg veldig god da!


Blir nok et knøttlite stykke med litt krem på til megbare for å smake liksom. Blir den god blir den helt sikkert bakt til bursdager o.l.

13 minutter igjen til den er ferdig, og jeg må si at det er ingenting å utsette på lukta

__________________







Nila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokolade! Tootsi Ketolysekuren 3 25-04-08 20:43
Sjokolade ninniaasen Lavkarbo generelt 13 17-03-08 02:09
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 01:11
70 % sjokolade kontra 85 % sjokolade donjuanwannabe Lavkarbo generelt 1 28-11-04 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no