Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Den beste eggerøra (jeg har smakt)

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-13, 01:35   #1
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Den beste eggerøra (jeg har smakt)

Jeg har spist mange forskjellige eggerører i mitt liv, men har nå fått helt dilla på en jeg ved en tilfeldighet lagde meg her en dag... Vil gjerne dele denne, håper noen andre også digger denne

4 egg
10 skiver Taffelost
10 - 20 cm Baconost fra tube (Kavli)
salt/pepper
4 ss vann
smårettskinke etter ønske
smør (stekesmør)

Rør alt godt sammen i ei røre, utenom smøret. Taffeloste-skivene skjæres først opp i biter. Skinken tar jeg oppi til slutt. Jeg bruker ikke alltid skinke oppi, men det blir litt sunnere da, men den er like god uten.

Dette er en røre med mye fett fra ostene, så denne passer godt til LCHF tenker jeg. Om man ønsker en magrere røre, kutt ned på ostene. (Men den blir sikkert ikke like saftig da...)

Det som er viktig med denne røra, er å steke den så lite som mulig. Bare nok til at osten smelter. Rør og mos det sammen hele tiden, sånn at det ikke blir noen skorper eller harde egge-partier. Da blir det ikke så godt. Denne eggerøra skal være kremete, og deilig!

Jeg spier halve røren til frokost, og sparer resten til f.eks lunsj. Jeg spiser den med litt salat og avokado.

Jeg har ikke regnet på hvor mange kcal det er, men det er iallefall ikke noen karbohydrater i denne...

Håper du liker den, koselig med tilbakemeldinger om noen prøver!

NAM - NAM

Ps, det er også godt med rå løk i røra.


Sist redigert av Marella77 : 14-05-13 kl 14:01.
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 22:35   #2
jansen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: ålesund
Alder: 38
Innlegg: 25
jansen er på en erverdig vei

Sv: Den beste eggerøra (jeg har smakt)

Jeg lagde en lignende med Hot Taco Tubeost, å ja den ble nydelig den også, viktigste er å ikke steke for mye, men lav varme og lenge så den blir god og bløt, da blir den fantastisk

jansen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og mosjon. Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 00:22   #3
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Den beste eggerøra (jeg har smakt)

Så artig at du prøvde den!! Jeg så at du tittet på innlegget i gårkveld! (følger meg jeg, Hehe)

Og ja, viktig å steke lite! Jeg bruker full varme og rører hele tiden, bare noen minuttet, og så er den ferdig

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 09-06-13, 17:52   #4
frkmarita
Nytt Medlem
 
frkmarita sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: telemark :)
Innlegg: 5
frkmarita er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Den beste eggerøra (jeg har smakt)

denne må jeg prøve helt ny og surfer gjennom for tips og oppskrifter, hehe

__________________
frkmarita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse- lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-13, 17:57   #5
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Den beste eggerøra (jeg har smakt)

Denne skal jeg lage til junior til kvelds. Greit å få en variasjon på den vanlige eggerøra

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 00:44   #6
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Den beste eggerøra (jeg har smakt)

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Denne skal jeg lage til junior til kvelds. Greit å få en variasjon på den vanlige eggerøra

Supert! Gjordet du det? Likte han den? Ps, jeg har kuttet ut skinken nå, best uten

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 00:46   #7
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Den beste eggerøra (jeg har smakt)

Opprinnelig lagt inn av frkmarita, her.

denne må jeg prøve helt ny og surfer gjennom for tips og oppskrifter, hehe

Velkommen og lykke til! Noen tips (uten oppskrifter) finner du her. (trykk på "her")

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 31-01-14, 17:41   #8
TheBri
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 1
TheBri er på en erverdig vei

Sv: Den beste eggerøra (jeg har smakt)

Denne vil jeg gjerne prøve! Er helt ny på dette og er veldig glad jeg fant denne nettsida.

TheBri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-14, 01:33   #9
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Den beste eggerøra (jeg har smakt)

Velkommen skal si være! Jeg er også veldig glad for dette forumet

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mandelkake med vanilje- og sjokoladekrem - den beste jeg har smakt hittil! Yasi Kake/dessert og snacks 25 08-04-12 21:11
Noen som har smakt disse? (Sjokolade) Camz Spørsmål og svar 15 17-02-09 19:58
Jeg er sur fordi jeg har smakt på kakerøre og nå... mam Ketolysekuren 4 04-06-07 10:24
Har dere smakt Acai? Iset Generell ernæringsdebatt 2 10-09-06 09:37
Dette er absolutt det beste lavkarbobrødet jeg har smakt i hele mitt liv! Iset Lavkarbo generelt 59 28-06-06 00:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no