Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

South Beach fase 1

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-12, 20:34   #1
kaffekari
Juniormedlem
 
kaffekari sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 28
kaffekari er på en erverdig vei

South Beach fase 1

3.dag på fase 1 av south beach nå, så langt går det greit. Prøver å unngå ketose da jeg får skikkelig hodepine når jeg kommer i ketose (har prøvd ketolysekuren før). har lånt boka på biblioteket, og den forvirrer meg litt. det er utgaven fra 2004, der er det matvarer som ikke står i ja-lista som er brukt i oppskriftene fra fase1, bla. avokado, sitron, sesamfrø, paprika... ser at lista som er limt inn her ikke heller er lik den i boka, er det andre matvarer som er tillatt som står i nyere bøker enn den jeg har fått tak i?
Dere andre southbeachere, hvor strenge er dere på fettet? bruker bare raps og extra virgin olivenolje til vanlig, prøver kutte på mengden nå, men er usikker om det er meningen å ikke steke mat fordi det trenger litt olje..?

kaffekari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach... Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 13:14   #2
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: South Beach fase 1

Hei! Det er flere tillatte matvarer i de nyere bøkene, ja. Har South Beach Supercharged selv, og det er visst en god del flere matvarer der enn i de første utgavene.
Fett som er fra f eks oliven- eller rapsolje, avocado og nøtter er jeg ikke så streng på. Steker alltid i olje, og spiser gjerne noen flere nøtter enn anbefalt også. Men bruker ikke smør, fløte, seterrømme osv nå. Jeg er glad i bønner og linser, og kjører ekstra på med sånt, og da kutter jeg heller på fete meieriprodukter og annet animalsk fett.

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 13:29   #3
kaffekari
Juniormedlem
 
kaffekari sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 28
kaffekari er på en erverdig vei

Sv: South Beach fase 1

Takk for svar! Vet du hvilke matvarer som er tillatt på fase 1 i nyere bøker men som ikke står i min ugave? Kan jeg spise sellerirot på fase1?
Jeg har hittil stekt egg og kyllingfilet i stekepanne, med litt rapsolje, og hatt olivenolje på salater, på kokte kikerter osv, men siden oppskriftene i boka jeg har alltid griller biff i ovnen, ble jeg litt usikker på om man bør unngå å steke i panna. vet jo at det er bra med ekstra virgin olivenolje, og litt fett må man jo ha, men det står ingenting om maksmengde per dag. får vel prøve meg fram.
Hvor lenge har du prøvd south beach?

kaffekari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach... Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 15:32   #4
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: South Beach fase 1

Hm, kålrot er i allefall tillatt i fase 1, så da kan jeg ikke se at sellerirot ikke er det. Husker ikke om det er nevnt i boka, men jeg mener absolutt at det kan spises med god samvittighet
Jeg er på jobb nå, men kan sjekke boka i løpet av kvelden tenker jeg.

Eh, jeg er ikke så flink for tiden, dvs, jeg startet på South Beach for, tja, en mnds tid siden?, gikk ned 2-3 kg første uka, og etter det har jeg juksa altfor mye. Så kiloene er kommet på igjen. Ikke kommet ordentlig i gang ennå, med andre ord. Men har planer om å starte på ny frisk nå veldig snart Jeg liker maten på South Beach veldig godt, liker at det ikke må svømme i fett, for det blir jeg bare kvalm av. Elsker også at en kan fråtse i masse deilige grønnsaker. Problemet mitt er at jeg er en gærning etter smågodt, og spiser det litt for ofte....

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 20:16   #5
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: South Beach fase 1

Jepp, selleri er tillatt på fase 1, både rot og stilk
Litt vanskelig å si hvilke matvarer som har blitt lagt til i de seneste utgavene, for jeg har ikke lest de tidligste, men det er det sikkert flere her inne som har.

I morgen skal jeg til Sverige på harrytur, da blir det litt hamstring av mat tenker jeg, og så skal jeg være alene hjemme i starten av neste uke, så da har jeg planer om å komme ordentlig i gang igjen!

Hvordan går det med deg, kaffekari?

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 15:29   #6
kaffekari
Juniormedlem
 
kaffekari sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 28
kaffekari er på en erverdig vei

Sv: South Beach fase 1

Jeg passet også på å fylle frysen i sverige før jeg starta, mye lettere med proteiner i hus..
Synes det går bra så langt, kan jo ikke klage over 3kg ned de første 5 dagene, eller..?!
Føler det hjelper godt med fase1 for å kutte søtsuget, får se nå når det månedtlige nærmer seg om jeg må ty til mye kunstig søning eller ei. Tror jeg holder meg i fase 1 litt mer enn to uker, kanskje 3-4, får se det an litt, har mye ta av og det går bra så langt. lykke til med å starte på ny frisk til uka!

kaffekari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach... Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 15:33   #7
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: South Beach fase 1

Hei dere!!

Jeg prøver også (så godt jeg kan) og holde meg til South Beach maten.
Blir en pause fra det hele nå i påsken, også tenker jeg en skikkelig ny start med fase 1 etter boka neste uke.

Jeg har forresten lasta ned South Beach diet appen til telefonen min. Den har jeg brukt endel, feks til og sjekke fett innhold på ost når jeg handler..

Lykke til og god påske!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 15:38   #8
kaffekari
Juniormedlem
 
kaffekari sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 28
kaffekari er på en erverdig vei

Sv: South Beach fase 1

Heisann!
Skal sjekke ut den appen jeg også, tror jeg, greit med hjelpemidler...
synes ikke det var så mange oppskrifter i boka som frista veldig, så jeg er litt faantasiløs på menyen enda, har tidligere gått på ketolysekuren, så det er uvant å tenke lavfett, lettoster, ikke fløte osv...
lykke til selv!

kaffekari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach... Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 17:15   #9
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: South Beach fase 1

Oooo, South Beach app, den må testes! Takk for tips!

God påske, vi får henge litt sammen her framover, så blir det lettere å motivere seg

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 18:52   #10
kaffekari
Juniormedlem
 
kaffekari sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 28
kaffekari er på en erverdig vei

Sv: South Beach fase 1

Hvordan går det? Er ferdig med de to første ukene nå, veldig fornøyd med minus 5kg! Holder meg litt lenger i fase1, det går veldig greit, og har myye å ta av.
Merker forskjell på klærne, skal prøve å ikke veie meg hver dag...

kaffekari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach... Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 20:43   #11
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: South Beach fase 1

Så flott, kaffekari! Selv tar jeg litt lett på alle reglene, må jeg innrømme, prøver bare å spise fornuftig lavkarbo uten å være i ketose...

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:02   #12
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: South Beach fase 1

Så flink du er! Og så deilig å merke resultater. Off, jeg er IKKE flink. Jeg klarer liksom ikke å starte opp igjen for fullt. Dvs, jeg spiser greit south beach-ish til de vanlige måltidene, men i tillegg så døtter jeg i meg godteri som aldri før. Jeg skjønner bare ikke hva jeg skal gjøre for å klare å la være. Jeg vet at suget stort sett forsvinner etter noen dager, men bare noen dager føles som et langt år synes jeg...
Det er jo en spiseforstyrrelse som ligger bak for min del, så det er vel ikke gjort på 1-2-3 å endre uvanene sine. Men jeg er fast bestemt på at jeg SKAL klare det! Jeg vil gå i bikini uten å være flau i sommer...

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen her på South Beach fase 2? Victory South Beach 2 19-01-12 22:59
Oppskrifter til South Beach dietten fase 1 lise85 Oppskrifter 4 13-09-11 21:00
Vin i fase II på South Beach? Monroe Fase II 1 19-06-11 15:07
Er kikerter tillatt i South Beach fase 1? Victory South Beach 2 21-06-10 13:21
South Beach fase II Vekt 76 Lavkarbo generelt 0 06-04-06 11:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no