Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Bacon igjen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-09, 22:10   #1
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Bacon igjen

Jeg funderte sånn på hvorfor jeg plutselig gikk opp masse i vekt.. Så slo deg meg, kanskje det hadde noe å gjøre med det faktum at jeg har spist 1 kg bacon siden fredag kveld..

Og det er jo salt... Så kanskje saltet har fått vannet til å bli i kroppen min???

Var det en mulig løsning eller...??

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 22:12   #2
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Bacon igjen...

Det er godt mulig. Jeg har fått tips om å vanne ut baconet fordi jeg syns det er for salt, men jeg har ennå ikke prøvd.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 22:15   #3
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bacon igjen...

Det var lurt Safran, kanskje jeg må prøve det i morgen?

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 15:47   #4
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Bacon igjen

Det med saltinntak er også en interessant ting - det er nemlig karbohydrater som får nyrene til å holde på salt, så det med å ikke spise for mye salt gjelder først og fremst på et høykarbo kosthold Men det er jo andre ting som kan gjøre at du holder på vann (hormoner osv)

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 17:49   #5
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bacon igjen

Aha, se det var jeg ikke klar over!

Jeg går på medisin for å få kontroll over hormonene mine, så at det var noe galt der var jo ikke noe nytt

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 19:13   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Bacon igjen

Er mange som spiser mye bacon, ikkje jeg dessverre, er får dårlig på det, men messer igjen om at da er vann enda viktigere å få i seg

*koser seg med liter nr 4 for dagen *

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 19:22   #7
Fast-i-fisken
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 50
Fast-i-fisken er ny på veien

Sv: Bacon igjen

Jeg tror kanskje det er noe i det. Syns ofte at de dagene jeg spiser bacon så står vekta litt stille. Vet ikke om det er saltet eller om det er baconet?
Har ikke sjekket det ut, holder meg heller unna bacon jeg.

__________________
6.9.09: 81,1 kg
1.10.09: 76 kg
22.10.09: 74,1 kg
6.1.10: 77 kg full av julekarber
Mål: 72 kg i mai
Fast-i-fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 19:25   #8
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bacon igjen

Hehe, jeg som nettopp har fylt opp fryseren med 4 kg skivet bacon

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan drikke 4 liter vann, jeg er oppe i 1.5 l nå, og syns jeg er kjempeflink

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 13:32   #9
MaHa
Juniormedlem
 
MaHa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 11
MaHa er på en erverdig vei

Sv: Bacon igjen

Vet ikke hva jeg skulle gjort uten baconet. Går med til omeletter, kyllingretter, osv osv. First Price er kjekk å ha her, billig og helt grei.

MaHa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bli ferdig med slanking Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 14:15   #10
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Bacon igjen

Er det ikke også sånn at bacon blir tilsatt noe sukker under produksjonen. Dere som sier vekta står stille... kan dette kanskje være åsaken?
Nå er det vel ikke alle produsenter som gjør dette da...

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 14:28   #11
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Bacon igjen

Opprinnelig lagt inn av Hannehk, her.

Er det ikke også sånn at bacon blir tilsatt noe sukker under produksjonen. Dere som sier vekta står stille... kan dette kanskje være åsaken?
Nå er det vel ikke alle produsenter som gjør dette da...

Det er snakk om ekstremt små mengder sukker eller druesukker, som neppe vil hindre vektnedgang.

Salt får (såvidt jeg vet) kroppen til å binde mer vann. Ved å drikke mye vann forskyver du mineralbalansen i kroppen, og dermed binder du mindre vann. Vann har ingen justerende effekt på fettforbrenningen.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 14:56   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bacon igjen

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Vann har ingen justerende effekt på fettforbrenningen.

Utover å hjelpe til å skylle slaggstoffene ut av kroppen, noe jeg ser på som minst like viktig som selve forbrenninga.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 16:10   #13
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bacon igjen

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Det er snakk om ekstremt små mengder sukker eller druesukker, som neppe vil hindre vektnedgang.

Salt får (såvidt jeg vet) kroppen til å binde mer vann. Ved å drikke mye vann forskyver du mineralbalansen i kroppen, og dermed binder du mindre vann. Vann har ingen justerende effekt på fettforbrenningen.

Det er en interessant forklaring til hvorfor vann er relevant for fettforbrenning her, men jeg har ikke dobbeltsjekket informasjonen: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9104

  Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 16:21   #14
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Bacon igjen

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Det er en interessant forklaring til hvorfor vann er relevant for fettforbrenning her, men jeg har ikke dobbeltsjekket informasjonen: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9104

Ziggy presenterer elementær kjemi. Likevel er det svært små mengder vann som skal til. Triglyserider (fett) spaltes sjeldent komplett, og ofte ender du opp med et glyserol-molekyl med en eller to alkoholer. Dessuten dannes det endel vann under oksidasjonen av fett.

Det viktigste under fettforbrenningen, fremfor nedbrytningen, er faktisk oksygen.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 16:25   #15
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bacon igjen

Ja, det er godt mulig det ikke har så veldig stor betydning . Har som sagt ikke dobbeltsjekket det. Kom bare over denne tråden for noen dager siden. Skal kose meg litt med temaet i kveld

Til Carisma: Hadde du glemt denne da? Du var jo med å teppebombe diskusjonen

  Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 16:53   #16
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bacon igjen

Det ser faktisk ut som om du har rett, danish. Foreløpig har jeg bare sett på de linkene du postet, men forklaringen er ganske overbevisende. Hvis jeg tolker det riktig, produserer fettmetabolismen vann, heller enn å bruke det.

Bugger Jeg som endelig klarte å finne noe skikkelig motiverende for å dytte i meg litvervis med vann igjen. Men det er jo sunt, uansett da.

  Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 21:41   #17
Fast-i-fisken
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 50
Fast-i-fisken er ny på veien

Sv: Bacon igjen

Opprinnelig lagt inn av Hannehk, her.

Er det ikke også sånn at bacon blir tilsatt noe sukker under produksjonen. Dere som sier vekta står stille... kan dette kanskje være åsaken?
Nå er det vel ikke alle produsenter som gjør dette da...

Hadde bacon i kjøleskapet og laget ommelett til frokost lørdag.
Etter et par timer var jeg kjempesulten. Sjekket etiketten på baconet.
Og jo da! Sukker.... Sto ikke hvor mye og heller ikke karbohydrat innhold.
Sjekket om jeg fortsatt var i ketose....NEI! Sjekket på Prix og både Extra og coop baconet inneholdt sukker. Fysj. Ikke rart jeg syns ting ikke har fungert med bacon, siden jeg har trodd at bacon er bacon, men tydligvis ikke. Nå har jeg kjøpt Gildes bacon. Den skal det ikke være sukker i.
Spiste lite karber resten av dagen og på ettermiddagen var jeg i ketos igjen. Så det gikk for så vidt ganske greit. Ble ned 0,1 kg alikevel.

__________________
6.9.09: 81,1 kg
1.10.09: 76 kg
22.10.09: 74,1 kg
6.1.10: 77 kg full av julekarber
Mål: 72 kg i mai
Fast-i-fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
bacon, salt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bacon Lillegutten Ketolysekuren 14 21-10-08 19:56
For mye bacon? janine75 Ketolysekuren 12 12-11-07 09:33
Bacon gilbertine Generell ernæringsdebatt 7 15-04-07 20:46
Bacon? Sprudle Spørsmål og svar 4 21-02-07 17:54
Atkins igjen... Usunt igjen... donjuanwannabe Lavkarbo generelt 10 06-09-04 07:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no