Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Ketolyse og trening

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-11, 09:30   #1
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Ketolyse og trening

Jeg er en fornøyd "bruker" av ketolyse kuren. Jeg lurte på om det er andre der ute som kan dele hvordan dere trener, hvor mye dere trener, eller om dere ikke trener i det hele tatt. Generelt hva slags erfaring dere har med trening i forhold til ketolyse.

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 11:41   #2
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og trening

Jeg har null erfaring med trening og ketolyse men startet på å trene spinning i går så erfaringen kommer nok Har hatt flott vektnedgang uten trening men har begynt å trene for å stramme opp litt her å der

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 12:21   #3
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og trening

Opprinnelig lagt inn av Sol-Angelica, her.

Jeg har null erfaring med trening og ketolyse men startet på å trene spinning i går så erfaringen kommer nok Har hatt flott vektnedgang uten trening men har begynt å trene for å stramme opp litt her å der

Jeg har en litt spesiell erfaring. Jeg har trent stepp og styrke 5 dager i uken de siste tre ukene, å gikk ned langt mer uten trening.... Jeg syns faktisk at klærne ble løsere før jeg begynte å trene. Noe jeg finner VELDIG merkelig!

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 12:25   #4
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og trening

Jeg gikk ned 10 kilo på 3 måneder uten å trene i det hele tatt, bare en gåtur innimellom.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 12:45   #5
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og trening

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Jeg gikk ned 10 kilo på 3 måneder uten å trene i det hele tatt, bare en gåtur innimellom.

Dette har jeg hørt SVÆRT mange har sagt! Lurer på hvorfor det er sånn.. Jeg også gikk den utrolig masse den første tiden. Jeg vet jo at muskler veier mer enn fett, men det forklarer ikke hvorfor ikke jeg går ned cm....

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 19:22   #6
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Ketolyse og trening

Etter at jeg begynte å intensivere treningen min de siste ukene har jeg gått mer ned i vekt. Det viktigste er imidlertid at jeg "føler" kroppen min.. Kjenner styrken og føler meg strammere. Så, uansett om vekta stopper opp vil jeg fortsette å trene. På sikt MÅ det lønne seg, også vektmessig. Jeg trener kondis (intervalltrening på tredemølle) og styrke (apparater/vekter, situps, planke). Har holdt på siden 3. uken på ketolyse.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 19:29   #7
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og trening

jeg trener ikke, og foreløpig har jeg ikke planer om det heller...

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 19:59   #8
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og trening

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Dette har jeg hørt SVÆRT mange har sagt! Lurer på hvorfor det er sånn.. Jeg også gikk den utrolig masse den første tiden. Jeg vet jo at muskler veier mer enn fett, men det forklarer ikke hvorfor ikke jeg går ned cm....

Det er merkelige greier. Jeg gikk masse ned i mageområdet, den litt stramme jakka ble skikkelig løs rundt bulken på magen.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 20:56   #9
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og trening

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Jeg har en litt spesiell erfaring. Jeg har trent stepp og styrke 5 dager i uken de siste tre ukene, å gikk ned langt mer uten trening.... Jeg syns faktisk at klærne ble løsere før jeg begynte å trene. Noe jeg finner VELDIG merkelig!

Dersom man trener kroppen sin hardt - i forhold til hva den er vant til - kan treninga stoppe vektnedgangen. Husker dessverre ikke kilden, men det var et studie ved toppidrettsskolen i Oslo..

MEN; La det ikke stoppe deg , Når du får opp kondis og styrke "tar du igjen" alt det tapte og oppnår bedre forbrenning og en langt strammere og finere kropp Vel verdt ventetida eller?

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 21:32   #10
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og trening

Jeg trener Zumba to ganger i uka og slyngetrening to ganger i uka.

Nå går jeg forholdsvis tregt ned i vekt, men det går nedover og kroppen blir strammere.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 21:16   #11
plast
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 31
plast er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og trening

Siden forrige runde med ketolyse (høsten 2008) har jeg blitt litt mer aktiv på treningsfronten, dvs. at jeg forsøker å komme meg på Sats et par-tre ganger i uka og at jeg bruker sykkel som fremkomstmiddel, og også til turer, når det ikke er for kaldt og/eller glatt. Nå har jeg nettopp begynt igjen, og jeg akter ikke å slutte med det. Uavhengig av om det hjelper meg fortere ned i vekt eller ikke - det er ikke noe som er så deilig som å sitte i badstua på Sats etter å ha presset musklene sine litt...

plast er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent - prøver igjen... Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 21:40   #12
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Ketolyse og trening

Opprinnelig lagt inn av plast, her.

Siden forrige runde med ketolyse (høsten 2008) har jeg blitt litt mer aktiv på treningsfronten, dvs. at jeg forsøker å komme meg på Sats et par-tre ganger i uka og at jeg bruker sykkel som fremkomstmiddel, og også til turer, når det ikke er for kaldt og/eller glatt. Nå har jeg nettopp begynt igjen, og jeg akter ikke å slutte med det. Uavhengig av om det hjelper meg fortere ned i vekt eller ikke - det er ikke noe som er så deilig som å sitte i badstua på Sats etter å ha presset musklene sine litt...

Helt enig. Jeg skal ikke henge meg opp i vekta fremover, det verste er borte nå, selv om jeg har noen kilo ogjen. Og helsefordelene med trening er mer udiskutable enn bmi. Jeg sitter her nå, trøtt og litt støl etter ettermiddagens trening og gruer meg IKKE til veiedag i morra.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 14:23   #13
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Ketolyse og trening

Jeg trente 2-3 ganger i uka (litt kondis og mest styrke) fra andre uka på kuren. Nå hadde jeg et ganske greit grunnlag (i forhold til muskler) fra før, så jeg gikk nok ikke spesielt opp i muskelmasse... poenget mitt var jo at jeg ikke ville gå ned i muskelmasse. Tviler sterkt på at treninga gjorde at jeg gikk ned saktere, da jeg gikk ned 15 kilo på 3 måneder (dvs. stort sett helt i mål, vektmessig).

Det viktigste med trening i forhold til kuren er å lytte til kroppen. Man vil som oftest være litt mer sliten i starten, før kroppen venner seg til å bruke ketoner i stedet for karbohydrater. Ikke push deg sjøl alt for hardt før du har kontroll på hva kroppen tåler.

Selv om man kanskje finner at man har større nedgang (i kilo) uten å trene, så er treninga absolutt bra for kroppen. Økt muskelmasse betyr også økt forbrenning, så ikke vær redd for litt vekttrening. Dessuten hevder forskere at den største helsegevinsten vil man få av en kombinasjon av utholdenhetstrening og vekttrening. Så det er bare å kjøre på hvis kroppen takler det

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 09:52   #14
ruslepølsa
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 97
ruslepølsa er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og trening

Når du trenger går kroppens totale energi behov opp.
Om du går på på en eller annen lavkarbo kur og og har et fast spise mønster og ikke øker kcal. inntaket ditt når du trenger kan kroppen gå i sparemodus.
Dvs at kroppen trenger mere mat for å slanke seg.
Sært men det er sånn kroppen virker.
Du kan selv se det ved å tittet litt på de mange BMR kalkulatorene som finnes.
grei side er:
http://www.bmrcalculator.org/
også
http://www.exercise4weightloss.com/w...alculator.html
Selv om det bruker LBS og feet istenden for kg og cm men google kan konverter det for deg..

Mvh
Ruslepølsa

ruslepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins learner Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 18:33   #15
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Ketolyse og trening

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Jeg har en litt spesiell erfaring. Jeg har trent stepp og styrke 5 dager i uken de siste tre ukene, å gikk ned langt mer uten trening.... Jeg syns faktisk at klærne ble løsere før jeg begynte å trene. Noe jeg finner VELDIG merkelig!

Dette er fordi du har trent styrke. Man får en enorm effekt av å trene styrke på lavkarbo. I fjor vår trente jeg styrke på høykarbo i 2 måneder uten å klare noe særlig økning. Så tok jeg en lavkarborunde og kunne legge på 5-10 prosent mer vekt på hver eneste økt. Så kom sommeren og jeg sluttet med styrketreningen fordi det var mye mer fristende å trene utendørs på sykkelen.

Så du er nok offer for "muskler veier mer enn fett"-syndromet.

Det at klærne ble løsere før er kanskje at musklene strammer opp så mye at fettet blir løftet opp og dermed "stikker" mer ut. Men dette er en ukvalifisert gjetning. Har ingen fakta å komme med på akkurat den biten.

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse og trening LilleM0r Trening 35 20-03-10 22:31
Trening og ketolyse? anneca Ketolysekuren 6 29-12-09 18:45
Trening og ketolyse anneca Ketolysekuren 1 23-06-09 21:16
Ketolyse og trening ungeandersen Spørsmål og svar 1 19-06-09 20:19
Ketolyse og trening Sanko Trening 3 12-06-08 13:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no