Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Vekt som ikke viser vekt ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-12, 12:37   #1
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Vekt som ikke viser vekt ...

Jeg bare lurer på noe.. butikken jeg jobber i, har tatt inn det som kalles motivasjonsvekt. Den viser ikke vekten din i tall, men bare evnt nedgang\oppgang etter du går på vekten første gang. Altså fks -2, +1 etc. Jeg syns jo kanskje hele ideen var litt snodig, men samtidig er det jo mange som ikke trives med å se sin vekt i tall. Hva tror dere, er dette en komplett fjollete ide`, eller noe som kan være lett å selge? Eller la meg omfomulere, er dette noe som dere hadde kjøpt om dere hadde hatt det tilgjengelig?

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 13:09   #2
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Vekt som ikke viser vekt...

Jeg hadde ikke kjøpt det

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 15:02   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vekt som ikke viser vekt ...

Om det hadde vært en av flere moduser på en vekt, så kanskje det hadde vært greit.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 15:17   #4
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Vekt som ikke viser vekt ...

Nei, jeg hadde ikke kjøpt den. Jeg står på vekta for å vite vekta. Motivasjonen får jeg når buksa er løsere og ringene ikke sitter som støpt....

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 15:26   #5
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Vekt som ikke viser vekt ...

Kjekt å se nedgang og evt økning i vekt og slippe å se det tallet hver gang, men om vekten ikke også kan stilles til å vise det faktiske tallet, så syns jeg ikke den er så praktisk og hadde ikke kjøpt den.. det hender jo man må vite hva man veier.

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 15:34   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekt som ikke viser vekt ...

Ok om den viser den reelle vekta første gangen, da kan man bare huske det tallet, men jeg ville ikke kjøpt den.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 19:16   #7
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Vekt som ikke viser vekt ...

Høres ut som noe man fort kan lure seg selv med, nullstille etter hver sprekk og sånt, og miste oversikten.

Funker i max 1 måned, nei takk. Folk har alt for mange duppeditter og dingsebomser som det er.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 19:17   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vekt som ikke viser vekt ...

Motivasjonsvekt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 19:24   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekt som ikke viser vekt ...

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Høres ut som noe man fort kan lure seg selv med, nullstille etter hver sprekk og sånt, og miste oversikten.

Funker i max 1 måned, nei takk. Folk har alt for mange duppeditter og dingsebomser som det er.

enig, og å telle klarer vi selv.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 19:34   #10
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Vekt som ikke viser vekt ...

Nei. Jeg vil vite hva jeg veier.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 19:51   #11
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Vekt som ikke viser vekt ...

Om man er redd for å se hva man veier, så anbefaler jeg å leve sunt i 3-4 uker, drite i vekta og følge litt med i speilet og på hvordan klær ser ut på en.

En sånn motivasjonsvekt kan jo fort være demotiverende om man plutselig har smelt på noen liter vann i kroppen. Når man bare har midlertidige tall å forholde seg til, tror jeg at sånne utslag ser enda verre ut på motivasjonsvekta, enn om man kjenner sin egentlige vekt. Tenk å gå på en såkalt "motivasjonsvekt", og se +5 kg? :S

Har man angst for tallet, så ville jeg altså brukt vanlig vekt veldig sjeldent, sånn at ikke tilfeldigheter får lov til å påvirke humøret, eller droppet vekta helt til man har begynt å bytte ut klærne med mindre størrelser.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 21:06   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vekt som ikke viser vekt ...

Jeg vil ha en sånn! Rett og slett for å holde styr på vannvekt o.l i kroppen min, uten å måtte se de grusomme tallene hver dag.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 21:27   #13
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vekt som ikke viser vekt ...

Kjipt om man ikke går ned men opp
Men skjønner ikke helt poenget? Er det vanskelig å bli motivert om man går ned og ser at vekta viser 2 kg mindre enn forrige måned f eks?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 21:32   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vekt som ikke viser vekt ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg vil ha en sånn! Rett og slett for å holde styr på vannvekt o.l i kroppen min, uten å måtte se de grusomme tallene hver dag.

Må si meg litt enig der altså!
Vet jo hva jeg veier, men det er slett ikke hyggelige tall å bli møtt med, for å si det sånn!
Vil nok takle bedre å bare se litt opp eller ned enn å virkelig stirre den stygge sannheten i øynene hele tiden!

Skal jo vektopereres i løpet av våren/året, og vil vite hvor mye av overvekten jeg går ned. Hva jeg veier, er jo da egentlig ikke interessant!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 21:33   #15
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Vekt som ikke viser vekt ...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Motivasjonsvekt!

Den ja!

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 21:34   #16
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Vekt som ikke viser vekt ...

Enig med Vibeke-67. To kilo ned, er jo to kilo ned.

Og selv om vekta ikke viser det du veier, så veier du jo det samme likevel. Sånn er det jo bare.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 21:46   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vekt som ikke viser vekt ...

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Enig med Vibeke-67. To kilo ned, er jo to kilo ned.

Og selv om vekta ikke viser det du veier, så veier du jo det samme likevel. Sånn er det jo bare.

Ja, men hva når man går to kilo ned, tre kilo opp igjen, halvannen ned, og en halv opp samme uka da? Jeg har veldig store variasjoner i vekta i løpet av en uke, og skulle gjerne tracket de nærmere. Men jeg orker ikke se det forferdelige tallet mange ganger i uka, eller enda verre, om dagen!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 21:49   #18
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Vekt som ikke viser vekt ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, men hva når man går to kilo ned, tre kilo opp igjen, halvannen ned, og en halv opp samme uka da? Jeg har veldig store variasjoner i vekta i løpet av en uke, og skulle gjerne tracket de nærmere. Men jeg orker ikke se det forferdelige tallet mange ganger i uka, eller enda verre, om dagen!

Hver gang jeg har gått på vekta det siste året har den vist det samme. 137-141. Det går jo aldri ned! Men jeg vil uansett se tallet. Jeg er visst veldig realistisk, har jeg fått høre...

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 22:07   #19
Rebeldama
Medlem
 
Rebeldama sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 67
Rebeldama er ny på veien

Sv: Vekt som ikke viser vekt ...

Den forrige vekta mi var slik at den viste kg også viste den hva det var opp eller ned i forhold til veiingen før det.. Den syntes jeg var kjekk
Helt til batteriet desverre ikke ville sitte på plass lenger

Men en "motivasjonsvekt" med kun opp eller ned? Naaajj.. tror ikke det...
Blir for forvirrende og mister nok oversikten "i det lange løp"..

__________________

Min Journal:
Rebeldama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Går ikke ned i vekt? Stinemoor Spørsmål og svar 23 04-05-11 02:21
Går ikke ned i vekt SnellaB Spørsmål og svar 5 02-02-11 14:51
Går ikke ned i vekt Splitterpine Lavkarbo generelt 2 16-08-10 15:18
Jeg går ikke ned i vekt "minsten" Ketolysekuren 37 01-09-09 21:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no