Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Sjokolade man ikke blir fet av?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-10, 10:40   #26
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Opprinnelig lagt inn av Alt med måte:), her.

Det er en sjokolade som heter sukkerfritt, den har enda mindre carb enn coletta. Der den mørke har 50 carb og 48 sukkeralkohyler dcs 2 carb i heeeeele plata. Den lyse har syv kjempe gode alternativ og lite carb

Får man kjøpt den i dagligvarebutikk?

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 11:18   #27
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Opprinnelig lagt inn av sunnereliv, her.

Hva heter den?

Den heter Guylian

Og Sukkerfrittsjokoladene får du på Meny..

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 21:02   #28
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Jeg var på meny på oslo city i dag, men fant ingen sukkerfrie sjokolader, men på kiwi på byporten fant jeg cloettasjokoladen. Synes den er god, men den inneholder 12 g. sukkermolekyler, så den er jo ikke sukkerfri, men ikke tilsatt sukker. Den inneholder 20 g. mettet fett. og 32 g. totalt, men den er jo bedre en vanlig melkesjokolade.

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 21:04   #29
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Opprinnelig lagt inn av Sisteinnsats, her.

Den heter Guylian

Og Sukkerfrittsjokoladene får du på Meny..

Har du bilder av dem? Lettere å finne dem da.

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 21:26   #30
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Tror ikke de på ketolysekur skal spise andre søtstoffer enn de som er oppført i boka: acesulfam, aspartam, cyklamat, sakkarin og maltodextrin. Sjokolade har høy andel av fett og er skummelt å spise sammen med sukkeralkoholer som kan føre til blodsukkerstigning. Sikkert lurt å lage sjokolade selv og velge egen søtning, men det er fortsatt en del karbohydrater i selve kakaoen. I boka skriver han:ketolysekuren bygger på et minimalt inntak av sukker/karbohydrater. Du må derfor velge søtningsstoffer fra den første gruppen. (Det er de som jeg allerede har skrevet ned.)

"Fra den første gruppen" betyr ikke at han har listet opp alle. F.eks. erythritol (sukrin) og stevia er safe. De skal ikke påvirke blodsukkeret i det hele tatt. Og dessuten har sunnereliv skrevet at h*n følger Fedon og ikke ketolyse.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 13:55   #31
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Ja, nå har jeg prøvd cloetta, men den var ikke god og heller ikke bra for magen. Blir nesten dårlig av den. Jeg ble så dårlig av cloetta at jeg måtte kaste den, holdt nesten på å kaste opp og jeg hadde ikke spist mye. Bedre å unne seg ekte saker av og til.


Sist redigert av sunnereliv : 01-05-10 kl 22:30.
sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 17:36   #32
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Ja, det kan nok hende, Aeryth de er bare ikke nevnt i boka hans. Og da kan jeg ikke si at Torkel går god for dem.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 12:49   #33
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Opprinnelig lagt inn av sunnereliv, her.

Jeg vil helst greie meg uten sjokolade, men det er jo en glede i livet. Det er jo bare det at det blir for mye av det. Mørk sjokolade liker jeg ikke så godt, og jeg tror jeg får hodepine av den. Frukt er jo en god erstatning.

Dersom du får hodepine av mørk sjokolade, så er det ikke sjokolade du skal ha. Sjokoladen er jo i essens mørk. Høres ut som det er sukker og melk du lengter etter? (Prøv å reflektere litt over hvorfor du sier at sjokolade er en glede i livet.)
Du nevner frukt, og den tanken tor jeg du skal følge videre.

Glem sjokoladen, og glem helt sikkert de horrible maltitol-søtete liksomutgavene av sjokolade. De er laget mest for de som bare MÅ ha sjokolade fordi hjernen deres forteller dem at de må ha det. Men hjernen din får jo hodepine av det, så hvorfor tvinge i seg noe så vondt og usunt som maltitol-produkter som gir deg masse ubehag i maven i tillegg...

Frukt, vaniljekesam med bær, en rå gulrot? Prøv en brainstorming

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 18:29   #34
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Ser det er mange som skriver om vaniljekesam her, men vanilje yoghurt er vel sunnere siden den har mindre fett for oss som går på Lindberg mener jeg.

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 19:54   #35
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Ja, jeg har også registrert at vaniljekesam er populært, derfor nevnte jeg det i grunn. Det er vel litt hipt å spise kesam kanskje? Jeg bor i København og her har vi ikke kesam, så jeg har ikke så mye erfaring med det.

Tine mager vanilje kesam og Tine Ja yoghurt med vanilje har begge 0.6 % fett og like mye karbohydrat/sukker 8.6/9 gram. Men kesam har mere proteiner, derfor er den kanskje bedre for de som tenker kakestykke-tenkning. Den har også litt mer kcal. For Lindberg er begge typer gode alternativer. Jeg synes vanilje blir for søtt og bruker stort sett bare naturell yoghurt. Det er dessuten relativt mye sukker i smaksatte yoghurter sammenlignet med naturell-variantene. Men dette er en smakssak og nesten flisespikkeri, alle alternativer er gode. Og sammenlignet med sjokolade er det jo en verden av forskjell!!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 22:04   #36
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Ja, det finnes mye god yoghurt. Tenkte jeg skulle prøver biolayoghurtene. De er jo bra for magen også. To fluer i en smekk. Ellers så er jeg ikke så glad i den sure smaken. Lindberg anbefaler yoplait yoghurtene med 0,1 % fett. De er gode de altså. Nå finnes de også med null fett.

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 23:30   #37
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Opprinnelig lagt inn av sunnereliv, her.

Ja, det finnes mye god yoghurt. Tenkte jeg skulle prøver biolayoghurtene. De er jo bra for magen også. To fluer i en smekk. Ellers så er jeg ikke så glad i den sure smaken. Lindberg anbefaler yoplait yoghurtene med 0,1 % fett. De er gode de altså. Nå finnes de også med null fett.

Han anbefaler de IKKE pga lavt fettinnhold, han anbefaler de til de som vil ha yoghurt med smak! Ellers anbefaler Fedon yoghurt naturell! Fedon er ikke så redd for fett, han sier man SKAL ha fett.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 07:22   #38
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Fant en veldig god sjokolade på Meny forleden: Sjokoladeprinsen.

www.sjokoladeprinsen.no

Den var søtet med maltiol, om jeg ikke tar helt feil.

Obs: de har to ulike sjokolader, les på pakningen da en av dem har rørsukker i seg.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 11:04   #39
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Han anbefaler de IKKE pga lavt fettinnhold, han anbefaler de til de som vil ha yoghurt med smak! Ellers anbefaler Fedon yoghurt naturell! Fedon er ikke så redd for fett, han sier man SKAL ha fett.

Jeg vil ha yoghurt med smak! Liker ikke den sure smaken av yoghurt naturell. Han er tilhenger av sunt fett ja, men jeg har ikke lest at han mener vi kan spise mettet fett i større mengder. Han anbefaler yoplait 0,1 % fett. Vaniljekesam inneholder med protein da som er bra. I boken Naturlig slank med kost i balanse oppfordrer han folk til å velge magre meieriprodukter, så skjønner ikke helt dette argumentet med at lav fettinnhold og at man derfor ikke skal spise dem.

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 17:31   #40
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Men nå sitter jeg her med en GuyLian, no sugar addes. 54 % kakao

Den er god den, men innholdsfortegnelsen er "mystisk".
Det står at den er søtet med maltitiol, men ellers skorter det på opplysninger.

Næringsinnholdet "ser" slik ut (pr 100 gram):
-energi: 465 kcal
- protein: 5 gran
- karbohydrater: 46 gram
hvorav sukkerarter: 1 gram
- fett: 36 gram
hvorav mettet fett: 23 gram
- kostfiber: 7 gram
- natrium: 0 gram

Det jeg lurer på er: Når jeg har trekt fra sukkerartene fra 46 gram karbohydrater, skal jeg så betrakte resten som sukkeralkoholen maltitol

Ellers vil jeg bare si at den smaker godt

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 18:04   #41
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Opprinnelig lagt inn av sunnereliv, her.

Jeg vil ha yoghurt med smak! Liker ikke den sure smaken av yoghurt naturell. Han er tilhenger av sunt fett ja, men jeg har ikke lest at han mener vi kan spise mettet fett i større mengder. Han anbefaler yoplait 0,1 % fett. Vaniljekesam inneholder med protein da som er bra. I boken Naturlig slank med kost i balanse oppfordrer han folk til å velge magre meieriprodukter, så skjønner ikke helt dette argumentet med at lav fettinnhold og at man derfor ikke skal spise dem.

Nå er vel ikke et par ruter med 70% sjokolade noe som gir STØRRE MENGDER fett. For du har vel ikke planer om å spise ei hel plate med sjokolade når du skal "kose" deg?

Hvis "Naturlig slank med kost i balanse" fra 2001 er det eneste Fedonstoffet du har lest, så anbefaler jeg å lese noe nyere stoff. Sier vel segselv at endel har forandret seg på 9 år?

Er virkelig det at man skal spise ting som ikke har veldig lavt fettinnhold så vanskelig å få noe grep på? Du skal jo ikke spise så himla mye karbohydrater...(HVERTFALL ikke matvarer som inneholder masse sukker. Hvor skriver Fedon at han vil at du skal velge sukker fremfor fett??) Og ikke sååå mye proteiner heller. Hvor skal næringen komme fra da? Er ikke så mye annet enn fett igjen da. Holder du på og gjemmer deg når du ser at noe inneholder fett så er det IKKE Fedon du holder på med.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 18:34   #42
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Opprinnelig lagt inn av Donkea, her.

Men nå sitter jeg her med en GuyLian, no sugar addes. 54 % kakao

Den er god den, men innholdsfortegnelsen er "mystisk".
Det står at den er søtet med maltitiol, men ellers skorter det på opplysninger.

Næringsinnholdet "ser" slik ut (pr 100 gram):
-energi: 465 kcal
- protein: 5 gran
- karbohydrater: 46 gram
hvorav sukkerarter: 1 gram
- fett: 36 gram
hvorav mettet fett: 23 gram
- kostfiber: 7 gram
- natrium: 0 gram

Det jeg lurer på er: Når jeg har trekt fra sukkerartene fra 46 gram karbohydrater, skal jeg så betrakte resten som sukkeralkoholen maltitol

Ellers vil jeg bare si at den smaker godt

På denne siden:
http://www.chocolat.com/browseproduc...r-Added--.html
sier de at det er ca 3 gram Net Effective Carbs (pr 100 g), altså ville jeg ha gått ut fra at det er det samme i din sjokolade. Søtningen er maltiol.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 21:50   #43
Tiili
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 34
Innlegg: 6
Tiili er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Litt dumt spørsmål kanskje, men slik jeg forstår det kan jeg altså spise Guylian sjokoladen?

Tiili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 23:07   #44
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Opprinnelig lagt inn av Tiili, her.

Litt dumt spørsmål kanskje, men slik jeg forstår det kan jeg altså spise Guylian sjokoladen?

Du kan, den er sukkerfri. Det er ikke det samme som at du MÅ spise den

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 18:06   #45
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Etter at jeg begynte å spise sukkerfri sjokolade, så har jeg oppdaget at det er utrolig lett å venne seg av med sjokolade, hehe.
At det skal ta så lang tid å få startet disse moblie gasskraftverkene våre kan jeg da ikke skjønne, for jeg starter mitt på bare noen minutter


Det blir ikke mye og ikke ofte, nei

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 18:21   #46
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Sukkerfrie godterier er som regel søtet med aspartam, sorbitol, xyltiol osv. Alle disse er svært kjente partystoppere nettopp fordi de virker inn på blodsukkeret.

Xylitol = Bjørkesøt og det skal da ikke virke noe videre inn på blodsukkeret? Kjernesunn - Ninka-Bernadette Mauritson sverger til Bjørkesøt og jeg har lest mange steder på nettet at det har veldig, veldig liten påvirkning på blodsukkeret. Det har en glykemisk indeks på 7 i forhold til sukker som ligger på 100.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 18:40   #47
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Opprinnelig lagt inn av gracella, her.

etter at jeg begynte å spise sukkerfri sjokolade, så har jeg oppdaget at det er utrolig lett å venne seg av med sjokolade, hehe.
At det skal ta så lang tid å få startet disse moblie gasskraftverkene våre kan jeg da ikke skjønne, for jeg starter mitt på bare noen minutter


Det blir ikke mye og ikke ofte, nei


Hahahaha samma her, LOL

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 19:14   #48
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

For meg tar det dessverre alt for lang tid

(Jeg rekker å spise altfor mye før jeg innser at det er alt for sent å gi seg )

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 00:44   #49
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Før var jeg hekta på sånne teite sjokolader kalt måltidserstattere. Nå blir jeg kvalm ved tanken på å spise dem fordi de er ikke mat. Sammenlignet med kjøtt er det bare som gørr i munn. Jeg synes det er forkastelig av Atkins å foreslå flere slike sjokoladebarerer o.l. i løpet av dagen som et eget måltid. Det er ikke sunt og dermed forkastelige som kostråd. Det kan ikke kalles kostråd, men dårlige slankeråd siden de faktisk hever blodsukkeret høyere enn om vi spiser kjøtt og grønnsaker. De inneholder karbohydratene vi burde få i oss gjennom grønnsaker istedet. Og spiser man slike blir man minst like ille i magen som på høykarbokosthold. Jeg merker at blodsukkeret stiger om jeg tar en atkinsbar. Jeg liker ikke blodsukkersvingningene mer.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 09:45   #50
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade man ikke blir fet av?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg synes det er forkastelig av Atkins å foreslå flere slike sjokoladebarerer o.l. i løpet av dagen som et eget måltid.

Selveste Atkins har vel aldri foreslått disse, og jeg har ikke sett dem nevnt med et ord i den siste boka han skrev før han døde.
Men han er jo solgt ut som en merkevare nå, og da kommer alle disse spin off-produktene. Men greit å vite at de har lite å gjøre med den dietten han selv komponerte og behandlet en mengde pasienter med, der ligger hovedfokuset på hel ren mat.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp ... Jeg blir IKKE mett! anonymen Spørsmål og svar 11 23-08-11 14:05
Kjenner ikke at jeg blir mett ... somaya Lavkarbo generelt 0 13-03-10 12:39
Ned i vekt, men blir ikke mindre minien Lavkarbo generelt 9 04-03-10 18:11
Blir ikke mett Bindi Ketolysekuren 14 05-01-10 09:01
Matlei, blir ikke mett, spiser ikke nok Mellon Lavkarbo generelt 1 27-04-09 10:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no