Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

En noe uncharming nødmat

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-10, 22:57   #51
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.451
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Syns det var et sjarmerende tips jeg!


Selv hender det jeg drikker litt kremfløte hvis jeg føler for det.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 08:49   #52
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: En noe uncharming nødmat

Finnes det noengang et æsj som er ment hyggelig...?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 22:57   #53
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

Jeg smelter ca 20-30g meierismør og drikker det før hvert måltid. Kroppen min har det helt suverent på da ca 100g smør til sammen daglig, og protesterer ikke i avsky i det hele tatt

Bivirkningene er jo da at jag har fått glattere hud, knuppene på overarmene blir borte, og jeg har mer energi

Jøss. 100 gram smør høres mye ut. Men jeg hører deg si at det funker. Spennende! Vet ikke om du vil anbefale det samme til andre som sliter med overvekt? Opptil 100 gram smør er jo opptil 900 kcal - i tillegg til annen kost - så må det da nødvendigvis resultere i et stort daglig energioverskudd for en normalt aktiv person? Jeg kan tenke meg at du har et aktivt liv og høy forbrenning (det siste er muligens en følge av et gjennomført og godt innarbeidet lavkarbo-kosthold)?

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 01:10   #54
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av smosje, her.

Jøss. 100 gram smør høres mye ut. Men jeg hører deg si at det funker. Spennende! Vet ikke om du vil anbefale det samme til andre som sliter med overvekt? Opptil 100 gram smør er jo opptil 900 kcal - i tillegg til annen kost - så må det da nødvendigvis resultere i et stort daglig energioverskudd for en normalt aktiv person? Jeg kan tenke meg at du har et aktivt liv og høy forbrenning (det siste er muligens en følge av et gjennomført og godt innarbeidet lavkarbo-kosthold)?

Som tickeren min viser har jeg gått ned på dette kostholdet. Og min hensikt med å spise såpass mye fett er at jeg ikke skal spise for store posjoner mat om gangen, men bli fornøyd med mindre posjoner. (jeg har hatt en tendens til å forpise meg ved det fleste måltider før, derfor min overvekt) Jeg spiser ikke som en mus akkurat, jeg spiser til jeg er fornøyd, og jeg måler ikke posjonene, så jeg vet ikke hvor mange kalorier jeg får i meg daglig. Nå har jeg gått ned ca 19 kg, og pr i dag har jeg holdt vekten siden påsken i fjor, med pluss/minus to kg som går opp og ned.

Jeg har ikke høy forbrenning. Jeg bare passer på å gi kroppen fett, så den kan trigge forbrenningen av mitt eget kroppsfett. Jeg er heller ikke overdrevet aktiv. Når man spiser såpass mye fett, skal man være innstilt på å ikke skeie ut med mye karber...det er ikke så heldig, sånn for vektnedgangen og ikke minst for helsas skyld.

Jeg er ingen ekspert, jeg har bare erfart at dette er velykket for å slippe å fyse på mat hele tiden, og for å holde magen rolig og fornøyd.

Får jeg i meg for lite fett, får jeg lyst til å snoke i skapene etter noe "godt", og det vil jeg jo unngå. Har planer om å gå ned ca 10 kg til, så jeg regner med at dette skal funke bra for meg for de kiloene også.

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 05:08   #55
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Greit, noen synes det ikke hørtes så godt ut..

Men er det VIRKELIG noe å æsje og fysj'e for...???

Ja, virkelig. Helt greit at andre klarer det, men jeg kan egentlig ikke fordra fet mat, og smør er bare helt jævlig. Jeg får brekninger av smør med mindre det er tilberedt som del av en middag. Du får ikke smør på min lavkarbobrødskive for å si det slik.

Hadde jeg sett det ville jeg nok kastet opp, faktisk. Er det noe jeg virkelig ikke kan fordra, som gir meg brekningsfølelse utover det normale så er det smør. Fysj!

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg skjønner at vi har forskjellig oppfatning av høflighet. Du syns at jeg er uhøflig fordi jeg påpeker uhøflig opptreden.

Ditt utsagn om min hovmodighet og selvgodhet tar jeg dermed som et kompliment.


-

Jeez. Trådstarter spør hva folk mener, da må man jo for pokker få skrive akkurat det, nemlig at enkelte synes det er ekkelt. Betyr det at man synes personen er ekkel? Nei. Betyr det at man synes mennesket i seg selv er æsj? Nei.

Spør man, så får man svar. Det får man bare tåle. Og nei, jeg sier ikke æsj til andre, men ja, jeg sier det jeg mener her inne. Enkelt og greit. Om du synes det er så fryktelig uhøflig så får det bare være. Jeg står for min mening uansett. Du påpeker ufølig opptreden ja? Mhm. Ja, huff. Det er fælt med ytringsfrihet. Jeg tviler på at smørspisere forøvrig blir så veldig støtt av oss som ikke hadde klart å spise smør rett fra pakka. Og jeg skal si deg en ting til: du vet ikke hvorfor jeg sier æsj, men da jeg var liten ble jeg faktisk tvunget i store mengder smør, rett fra boksen, som faktisk ble en ganske traumatisk opplevelse for meg. Jo for pokker om jeg sier æsj. Smør bringer tilbake de minnene, om du synes det er uhøflig så får du bare ha det så godt. Enkelt og greit. Jeg har mine gode grunner for nettopp å mene det jeg mener.

Du må skille mellom her mellom innhold og person, at det er selve smøret vi ikke kan fordra, og ikke lavkarbere som spiser smør. Og vet du? Hadde jeg klart å spise smør rett fra pakka, sa hadde jeg blitt veldig glad, for jeg sliter med å få i meg nok fett. Så med andre ord: smør er noe av det mest ekle jeg vet om i sin naturlige tilstand når den ikke er tilberedt, men jeg misunner faktisk mennesker som klarer å spise det.


Sist redigert av Sweet Pink Kitty : 27-05-10 kl 05:23.
Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 10:32   #56
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Oj, jeg skjønner at noen virkelig har et traumatisk forhold til en helt vanlig matvare.

Jeg har ikke forsøkt å påvirke hva folk liker og ikke liker. Om noen spyr ved tanken på å spise en bestemt matvare er meg revnende likegyldig. Jeg hadde kun et budskap:

Det er uhøflig å si "æsj" til mat.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 10:36   #57
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: En noe uncharming nødmat

Ja, jeg har et traumatisk forhold til en helt vanlig matvare. Er det et problem for deg?

Jaja, da regner jeg med at du heller aldri sier æsj til andre ting siden du er så mye bedre enn oss andre.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 10:39   #58
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: En noe uncharming nødmat

Ja, jeg er helt enig med Kula.
Det er selvfølgelig helt greit å ikke like noe, men jeg lærte allerede i niende klasse på ungdomskolen, under heimkunnskapen, at selv om det er noe du selv ikke liker, behøver du ikke uttrykke dette høylytt foran andre som faktisk liker det. og ja, selv om dette er et forum anser jeg det som like respektløs som om at du skulle ha stått rett foran meg.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 10:42   #59
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Sweet Pink Kitty, her.

Ja, jeg har et traumatisk forhold til en helt vanlig matvare. Er det et problem for deg?

Jaja, da regner jeg med at du heller aldri sier æsj til andre ting siden du er så mye bedre enn oss andre.


Hvis du leser innlegget mitt en gang til vil du sikkert se at jeg skriver at det er meg revnende likegyldig. Så nei, det er ikke et problem for meg.

Så hyggelig at du syns jeg er bedre enn alle andre!



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 10:42   #60
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: En noe uncharming nødmat

Vel vel, da må man bare akseptere at vi har ulike grenser. Jeg synes ikke det er spesielt uhøflig å uttrykke dette på et forum, men det er meg. Du synes det er uhøflig, og det er deg. Man må bare akseptere at vi alle er forskjellige.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 10:43   #61
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hvis du leser innlegget mitt en gang til vil du sikkert se at jeg skriver at det er meg revnende likegyldig. Så nei, det er ikke et problem for meg.

Så hyggelig at du syns jeg er bedre enn alle andre!



-

Vennen. Sarkasme er en fin bil.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 10:45   #62
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: En noe uncharming nødmat

Selvfølgelig sier man ikke æsj til mat hvis den personen som spiser det hører på! Uansett om man liker maten eller ikke, uansett traumer eller ikke - man sier ikke æsj til ting andre spiser hvis man er sammen med dem når de spiser det.
Men - det er lov å si at man ikke liker mat, - ikke alltid -- men i en del situasjoner, som f.eks. i diskusjonstråder her inne og sammen med folk man kjenner godt. Jeg ville aldri sagt at jeg ikke likte maten hvis jeg fikk noe servert hjemme hos noen, med mindre jeg kjenner dem særdeles godt.

Hvis noen drikker matolje rett fra flasken f.eks., så kan jeg godt si "AT h*n orker --- ææææsj" hvis jeg gjenforteller historien til noen andre, men rett til vedkommende ville jeg ikke sagt noe, eller om det var naturlig - sagt, hvordan klarer du å drikke ren matolje -- det klarer ikke jeg.

Nå har veldig mange sagt til meg tidligere: Hvordan klarer du å spise 2 liter iskrem i et måltid, det ville jeg aldri klart!! Det byr meg imot, det er kvalmt osv.
Og jeg svarer at det er intet problem, for iskrem er jo så godt - og man blir aldri mett av det.
Men ingen sier ordet æsj....!

Tror det er mange nyanser rundt dette, og de aller aller fleste er høflige og sier ikke æsj rett opp i ansiktet på noen!

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 10:46   #63
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Selvfølgelig sier man ikke æsj til mat hvis den personen som spiser det hører på! Uansett om man liker maten eller ikke, uansett traumer eller ikke - man sier ikke æsj til ting andre spiser hvis man er sammen med dem når de spiser det.
Men - det er lov å si at man ikke liker mat, - ikke alltid -- men i en del situasjoner, som f.eks. i diskusjonstråder her inne og sammen med folk man kjenner godt. Jeg ville aldri sagt at jeg ikke likte maten hvis jeg fikk noe servert hjemme hos noen, med mindre jeg kjenner dem særdeles godt.

Hvis noen drikker matolje rett fra flasken f.eks., så kan jeg godt si "AT h*n orker --- ææææsj" hvis jeg gjenforteller historien til noen andre, men rett til vedkommende ville jeg ikke sagt noe, eller om det var naturlig - sagt, hvordan klarer du å drikke ren matolje -- det klarer ikke jeg.

Nå har veldig mange sagt til meg tidligere: Hvordan klarer du å spise 2 liter iskrem i et måltid, det ville jeg aldri klart!! Det byr meg imot, det er kvalmt osv.
Og jeg svarer at det er intet problem, for iskrem er jo så godt - og man blir aldri mett av det.
Men ingen sier ordet æsj....!

Tror det er mange nyanser rundt dette, og de aller aller fleste er høflige og sier ikke æsj rett opp i ansiktet på noen!

Nettopp, du skriver akkurat det jeg føler. Akkurat som da jeg fikk servert majones og roast beef, som forøvrig er noe av det jeg virkelig ikke kan fordra, så tenkte jeg jo for meg selv at "fy faen, så jævlig ekkelt", men jeg spiste det til og med opp av høflighet og uttrykte jo ikke at det var ekkelt. Herrelighet, kunne ikke falle meg inn.

Man må lære seg at det er stor forskjell på forum og i det virkelige liv. Det fine med forum er at man kan si akkurat hva man mener og være ærlige.


Sist redigert av Sweet Pink Kitty : 27-05-10 kl 10:55.
Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 10:47   #64
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Sweet Pink Kitty, her.

Ja, jeg har et traumatisk forhold til en helt vanlig matvare. Er det et problem for deg?

Kula sier jo akkurat det motsatte!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 10:49   #65
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Kula sier jo akkurat det motsatte!

Det er vel ikke akkurat slik det virker eller oppfattes når man skriver slik hun gjør.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 13:05   #66
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Kula sier jo akkurat det motsatte!


Ja, han misforsto visst vist den.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 14:45   #67
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Ja, han misforsto visst vist den.


-

Eh, han?

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 15:19   #68
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: En noe uncharming nødmat

Herremin, jeg er visst et skrekkelig uhøflig menneske fordi jeg sier æsj til mat.

Er're så fali da?

(Og... smør er en ingrediens, ikke en matting i seg selv)

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 15:45   #69
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Og hva definerer du som matting?
Hvis smør er en ingrediens, er vel all annen mat det også, rene matvarer som grønnsaker, kjøtt, fløte osv. Du mener kanskje måltid, og jeg kan være enig i at man gjerne ikke spiser bare smør til middag, akkurat som man ikke spiser bare grønnsaker eller bare rømme feks.

Personlig mener jeg smør er noe av det naturligste og sunneste vi kan spise.
Og jeg skjønner ikke for mitt bare liv hvorfor kroppen ikke skulle være fornøyd med å få en god dose smør om dagen. Sånn Karbosara gjør det, høres helt utmerket ut syns jeg, flott måte å få i seg mer fett på, hvilket vi jo helst skal ha mye av på lavkarbo.

Angående dette usj, æsj, fysj - greiene ... Så er jeg veldig enig med Kula og Aerola, det er ikke særlig hyggelig, uansett forum eller face to face, det blir ikke store forskjellen syns jeg. At ikke alle liker smør, er helt greit, og at mange ikke kunne tenkt seg å spise smør rett fra pakka, skjønner jeg veldig godt. Men det fins vel høfligere måter å si det på, som ikke inkluderer å sidestille mat med søppel.

Når det er sagt, skjønner jeg ikke hva som skal være så galt med å spise litt smør rett fra pakka, det er jo mange som spiser cocosa rett fra boksen og drikker olje rett fra flaska for å få i seg mer fett. Så hvorfor ikke smør? Er vel like sunt og bra det, og smaker etter min mening bedre enn de fleste andre fettyper.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 16:18   #70
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: En noe uncharming nødmat

Nå har ikke vi skrevet at det er en gal handling, bare at vi ikke kunne tenkt oss å gjøre det selv. Jeg kunne verken spist cocosa rett fra boksen, drukket olje fra flaksa eller spist smør fra pakka fordi jeg synes det virker vanvittig ekkelt. Det betyr jo ikke at vi dermed fordømmer de som gjør det og synes de som gjør det er ekle. Man må klare å se forskjell på person og handling, skille hva man personlig mener ift seg selv og hva man mener ift andre.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 17:44   #71
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Sweet Pink Kitty, her.

Nå har ikke vi skrevet at det er en gal handling, bare at vi ikke kunne tenkt oss å gjøre det selv. Jeg kunne verken spist cocosa rett fra boksen, drukket olje fra flaksa eller spist smør fra pakka fordi jeg synes det virker vanvittig ekkelt. Det betyr jo ikke at vi dermed fordømmer de som gjør det og synes de som gjør det er ekle. Man må klare å se forskjell på person og handling, skille hva man personlig mener ift seg selv og hva man mener ift andre.

Signerer denne!
Når jeg sa fysj til dette så sa jeg fysj med tanke på at jeg hypotetisk sett skulle gjøre det, ikke med tanke på at andre gjør det. Bryr meg lite om hva andre gjør egentlig..

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 17:56   #72
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Ser fortsatt ikke hvor noen har sagt "æsj" til denne personen når han spiste, jeg da....
Er vel forskjell på å si "ÆÆÆÆÆSJ spiser du det der???" og å si at man synes noe er ekkelt eller da bruker ordet æsj for å oppsummere det hele?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 18:22   #73
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Sweet Pink Kitty, her.

Det er vel ikke akkurat slik det virker eller oppfattes når man skriver slik hun gjør.


Eh, hun?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 18:28   #74
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Eh, hun?


-

Med tanke på at du ikke oppgir kjønn, mens jeg gjør det via f.eks avataren, så er det lett å misforstå Jeg derimot har en avatar som viser hvem jeg er, så med mindre du er blind, så ser du lett at jeg er kvinne. Du snakker om at jeg og andre her inne er uhøflige, du er ikke rent lite uhøflig selv.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 18:34   #75
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Jeg syns egentlig den replikkvekslingen vår der ble veldig morsom jeg...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nødmat? Vaffel Ketolysekuren 19 29-07-09 09:57
Tips til "nødmat" Jellyfish Ketolysekuren 3 10-07-08 17:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no