Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-07-07, 12:56   #1
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Vet ikke helt om dette er riktig sted å legge ut dette, men det er jo helserelatert...
Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med hva som skjer med meg?

Kommer til å stikke til legevakta i løpet av dagen, men drøyer det en stund enda...

Jeg opplevde også dette for ca to år siden, legen sa det var isjiaslignende smerter -altså en nerve i klem, og jeg fikk halvsterke piller, og så gikk det over etter en uke eller to...
Jeg har vanligvis stor tillit til legen min, men akkurat der ble jeg litt sånn paff, han kjente og klemte vel og lenge, men jeg vet ikke om jeg klarte å tro det var akkurat det...

For dette begynte igjen i går, først med bare litt sånn ondter i kroppen. Føltes mer som det ligger innenfor huden enn noe annet, og ganske ubehagelig.
Jeg kjente ikke igjen det da, trodde det var fordi jeg drakk øl dagen før (tuborg lite, dog), og at jeg reagerte på malten eller noe...
Men jeg tok et par paracet og det ble bedre. Jeg måtte fylle på med paracet tre ganger før jeg kom meg i seng utpå natta. Det var ikke så ille da.
Og så våkna jeg i morgest, da kjente jeg igjen det!
Jeg frøs så jeg trodde jeg skulle bli gal, jeg klarte ikke å ha beina stille, bare spinna dem fram og tilbake og hadde gåsehud og var superfølsom på huden overalt på kroppen, samt at hele kroppen min verka. Vondt vondt vondt!
Jeg visste jeg måtte ta smertestillende for å få det til å gi seg, for det var helt forferdelig. Men jeg syntes det var så kaldt at jeg holdt på å krepere, og klarte ikke å rikke meg. Så vet jeg ikke om jeg gikk i en døs, og drømte eller hallusinerte. Det var i alle fall sånn at jeg surra rundt i en av verdenene fra World of Warcraft, heh, og kom absolutt ingen vei...!!
Til slutt klarte jeg å dra meg ut av senga, med skikkelig fysisk angst, kom jeg meg opp, og tok en av disse helvettes-pillene; Pinex Forte (hadde dem liggende fra en operasjon), for jeg tror ikke en paracet hadde hjulpet ved det punktet..
Pakka meg inn i tjukk morgenkåpe og dyne og satt rett opp og ned inntil kroppen sluttet og riste og tennene klapre...
Så sovna/døsa jeg, og da drømte/hallusinerte jeg om at jeg var på kjøkkenet, og det var så varmt der at huden brente.. Så våkna jeg, følte meg relativt fin, bortsett fra en lett hodepine, stølhet i kroppen, og at jeg var brennende varm (lå under dyna med tjukk morgenkåpe så ikke så rart.)
Fortsatt er huden min litt overfølsom og varm.

Hva i alle dager er dette? Jeg har bursdag om to dager, jeg skal lese korrektur for et helt blad fra i kveld til i morgen formiddag, jeg kan ikke være dårlig!!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 13:35   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Det høres definitivt ut som legevakten er rette stedet for deg nå. Om du er allergisk mot noe og det er derfor du er slik så kan du få histaminer som vil hjelpe i løpet av kort tid.

Om du er sjuk utover det å være snydens eller en feberomgang så bør man sjekke med en lege og særlig når man hallusinerer.

God bedring

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 14:11   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Det høres definitivt ut som legevakten er rette stedet for deg nå. Om du er allergisk mot noe og det er derfor du er slik så kan du få histaminer som vil hjelpe i løpet av kort tid.

Om du er sjuk utover det å være snydens eller en feberomgang så bør man sjekke med en lege og særlig når man hallusinerer.

God bedring

Takk! Heh, snydens.. Jeg drakk liksom tre sånne øl da... Og har ikke reagert på det tidligere, selv om jeg ekstremt sjelden drikker øl...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 14:24   #4
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Dette høres absolutt ikke noe godt ut. Synes du skal ringe legen din jeg. God bedring!

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 14:30   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Takk! Heh, snydens.. Jeg drakk liksom tre sånne øl da... Og har ikke reagert på det tidligere, selv om jeg ekstremt sjelden drikker øl...

Nå tenkte jeg på snydens forkjølet jeg da

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 14:32   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Nå tenkte jeg på snydens forkjølet jeg da

Åja, hahahahah
Har ingen vanlige forkjølelsessymptomer... Tett i nesa, host, nys eller noe sånt...

Nei, håper de finner det ut på legevakta, og skriver ut en vidundermedisin til meg...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 16:15   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Kom deg til legevakta, jente! Og god bedring!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 17:16   #8
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Vet ikke helt om dette er riktig sted å legge ut dette, men det er jo helserelatert...
Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med hva som skjer med meg?

Kommer til å stikke til legevakta i løpet av dagen, men drøyer det en stund enda...

Jeg opplevde også dette for ca to år siden, legen sa det var isjiaslignende smerter -altså en nerve i klem, og jeg fikk halvsterke piller, og så gikk det over etter en uke eller to...
Jeg har vanligvis stor tillit til legen min, men akkurat der ble jeg litt sånn paff, han kjente og klemte vel og lenge, men jeg vet ikke om jeg klarte å tro det var akkurat det...

For dette begynte igjen i går, først med bare litt sånn ondter i kroppen. Føltes mer som det ligger innenfor huden enn noe annet, og ganske ubehagelig.
Jeg kjente ikke igjen det da, trodde det var fordi jeg drakk øl dagen før (tuborg lite, dog), og at jeg reagerte på malten eller noe...
Men jeg tok et par paracet og det ble bedre. Jeg måtte fylle på med paracet tre ganger før jeg kom meg i seng utpå natta. Det var ikke så ille da.
Og så våkna jeg i morgest, da kjente jeg igjen det!
Jeg frøs så jeg trodde jeg skulle bli gal, jeg klarte ikke å ha beina stille, bare spinna dem fram og tilbake og hadde gåsehud og var superfølsom på huden overalt på kroppen, samt at hele kroppen min verka. Vondt vondt vondt!
Jeg visste jeg måtte ta smertestillende for å få det til å gi seg, for det var helt forferdelig. Men jeg syntes det var så kaldt at jeg holdt på å krepere, og klarte ikke å rikke meg. Så vet jeg ikke om jeg gikk i en døs, og drømte eller hallusinerte. Det var i alle fall sånn at jeg surra rundt i en av verdenene fra World of Warcraft, heh, og kom absolutt ingen vei...!!
Til slutt klarte jeg å dra meg ut av senga, med skikkelig fysisk angst, kom jeg meg opp, og tok en av disse helvettes-pillene; Pinex Forte (hadde dem liggende fra en operasjon), for jeg tror ikke en paracet hadde hjulpet ved det punktet..
Pakka meg inn i tjukk morgenkåpe og dyne og satt rett opp og ned inntil kroppen sluttet og riste og tennene klapre...
Så sovna/døsa jeg, og da drømte/hallusinerte jeg om at jeg var på kjøkkenet, og det var så varmt der at huden brente.. Så våkna jeg, følte meg relativt fin, bortsett fra en lett hodepine, stølhet i kroppen, og at jeg var brennende varm (lå under dyna med tjukk morgenkåpe så ikke så rart.)
Fortsatt er huden min litt overfølsom og varm.

Hva i alle dager er dette? Jeg har bursdag om to dager, jeg skal lese korrektur for et helt blad fra i kveld til i morgen formiddag, jeg kan ikke være dårlig!!!

Ikke bli redd for at jeg kommer med forslaget her, men du ønsket litt innputt. Min første tanke når jeg leste dette var: Har du kuttet deg opp noe sted på kroppen i løpet av en periode på fra en uke til ti dager siden? Revet deg opp på en spiker eller et eller annet og deretter Vært i kontakt med jord? Evt Potteplanter eller lignende?
Noen av symptomene du har ligner dem man kan få når man blir smittet av en bakterie oppstår når sporer av bakterien clostridium tetani som finnes i jordsmonnet, trenger inn i huden gjennom sår som ikke blir renset rimelig raskt (ikke bare skylt av m vann, men renset). Bakterien kan forårsake stivkrampe.
Her er hva det står på nettet om det

Symptomer

Man kan få symptomer på stivkrampe fra noen dager til flere uker etter at man har blitt smittet. Første symptom er gjerne at tyggemusklene føles stadig stivere, og at det kan være vanskelig å åpne munnen. Kramper i ryggmusklene kan forårsake at ryggen krummes. Noen får feber og begynner å svette. Symptomene kan gå tilbake hvis man ikke er så hardt angrepet. Stivhet og store smerter eller skikkelig krampeanfall kan utløses i andre store muskelgrupper som nakke, rygg, magen, armer og ben. Det avhenger av hvor alvorlig tilfellet er. For å forebygge/avhjelpe kramper gis ofte muskelavslappende medikamenter.

Det er sikkert ikke stivkrampe du har, det var bare et forslag fra min side siden symptomene lignet noe og det faktisk opstår tilfeller av stivkrampe hvert år her i Norge. Men ett er sikkert. Slik som du har hatt det bør du ABSOLUTT komme deg til lege/legevakt. For skulle du bli så dårlig enda en gang er det ikke så lett og komme seg til legevakten uten og lide seg gjennom store plager.
Lykke til med og finne ut av det. Og GOOOOD bedring til deg

Ps. Har hatt matforgiftning to ganger, og mange av symptomene jeg fikk liknet dine. Bortsett fra oppkast og mageproblemer da...

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!

Sist redigert av Pc-snuppa : 18-07-07 kl 17:18. Årsak: tillegg
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 17:52   #9
AKB
LIvsnyter
 
AKB sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 77
Innlegg: 454
AKB er en juvelAKB er en juvelAKB er en juvel

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Har ikke medisinutdannelse, men råder deg til å søke lege. Det høres ikke bra ut. GOD BEDRING !!!!!!

Klem

__________________
GRIP DAGEN

AKB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Atkins Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 19:34   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Hei hei, takk for tips! Neida, jeg har ikke hatt en skramme på det jeg kan huske.
Så jeg håper da ikke det er det.
Jeg var på legevakten i dag, men ventetiden var tre timer, så jeg droppa det, og drar tilbake i morgen tidlig, eller fikser akkuttime hos legen min.

Etter en snakk med mor så sa hun at det var nyrebekkenbetennelse opp i dage. Samt at jeg for litt mindre enn en uke siden hadde sånn blærekatarrsymptomer, altså den intense følelsen av at man må skikkelig tisse, men blære er tom. Men det gikk over etter to dager, og så dette...
Jeg spurte meg litt fram hos dama jeg snakka med, og hun sa at jeg så lenge kunne kjøpe fenazon som er uten respept og holde meg langt unna pinexen, dersom jeg ble koko av den
Og så spurte jeg om tranebærtabletter, og hun sa at det i hvert fall ikke kunne skade noe, heller tvert i mot, dersom det er noe med nyrene eller noe nærliggende.

Igjen, takk for tips og omtanke folkens!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 20:20   #11
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Håper du blir bedre. Dette hørtes ikke noe særlig ut.

Dra på en av legevaktbasene neste gang, men de er åpne kun på kveldstid da. Der der det minimalt med ventetid. Har brukt den på Ryen flere ganger, og kun opplevd å vente lenge (opp mot en halvtime kanskje) èn gang.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 21:44   #12
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

God bedring, håper det går over snart. Det hørtes ikke godt ut.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 23:54   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Tilstandsrapport; Har ligget rett ut med frysninger og kaffeskjelve (fenazonen), men ble med ett bedre, såpass at jeg kom meg i dusjen, tok hårkur og ansiktsmaske, noe jeg nesten aldri gjør til vanlig en gang! Varm dusj -det hjalp!!!

Kom med ett på at jeg fikk også det samme i mars en gang, da jeg skulle i dåpen til nevøen min, hadde helt glemt det! Men da gikk det over på ca tre dager. Drar til legevakt i morgen, lell! Hørte også om en ved Storosenteret, og St.hanshaugen hvor pågangen er mindre, og det er mye nærmere meg.

Fortsatt takk alle!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 01:12   #14
blyanten
Medlem
 
blyanten sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 43
Innlegg: 90
blyanten er ny på veien

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Hei Hei Høres veldig ut som nyrebekkenbetennelse. Hadde det selv på sydentur en gang, måtte sitte på flyet i fire timer med de smertene,uten tilgang på smertestillende. Trodde seriøst jeg skulle daue der og da. Så vil bare si at jeg føler med deg.... Det gir seg fort når man får antibiotika. Drikk mye vann. De kapslene er bra, de surgjør urinen, og gjør det mindre levelig for bakteriene. (Holdt på å anbefale deg å drikke mye appelsinjuice For et råd å gi på lavkarbo.no !!!Som å banne i kjerka )

Mvh Nurse Blyanten God bedring

__________________
MIN JOURNAL



blyanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 03:24   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Takk takk! Det som er så sprøtt er at nå føler jeg meg helt fin! HÅPER det vedvarer!!!
Har drukket nm i vannmengde i dag, ca seks liter!!! Så mye vann tror jeg aldri jeg har drukket på en dag. Og så har jeg fått energikick.. Men jeg var veldig urolig i kroppen mens smertene herjet, så jeg får vel utløp for det nå!

Takker igjen for tips og omsorg! Om denne gode formen vedvarer, så puster jeg meeeget lettet ut!!!
Hold tommelen opp, alle sammen (pluss at jeg vil ha fint vær på bursdan min )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 16:31   #16
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Har du kommet deg til lege?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 18:03   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Har du kommet deg til lege?

I dag har jeg vært nesten helt bra igjen!! Litt støl i siden og mot ryggen på venstre side, bare. Ellers kan jeg ikke klage!

Da må det vel bare ha vært noe forbigående, men dæven meg for et "anfall"...!!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 18:15   #18
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

.. hmm, så du skal ikke til lege, da? Jeg tenkte på - er det ikke noe som heter kronisk nyrebekkenbetennelse? Og man kan få det om man ikke passer på..? Og at det er en helt helvete lidelse å ha? Mente jeg hadde ei venninne som hadde det engang, og hun ble MØKK dårlig hver eneste gang. Mener hun hadde tabletter liggende fra legen, som hun tok hver gang hun ble dårlig.

Litt synsing fra meg, bare..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 18:21   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

.. hmm, så du skal ikke til lege, da? Jeg tenkte på - er det ikke noe som heter kronisk nyrebekkenbetennelse? Og man kan få det om man ikke passer på..? Og at det er en helt helvete lidelse å ha? Mente jeg hadde ei venninne som hadde det engang, og hun ble MØKK dårlig hver eneste gang. Mener hun hadde tabletter liggende fra legen, som hun tok hver gang hun ble dårlig.

Litt synsing fra meg, bare..

Noterer det bak øret! Har jo litt etterdønninger, så jeg skal være obs! Men i morgen har jeg bursdag, og da vil jeg tenke på annet

Takk for omtanke

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 13:03   #20
Camilla M
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 12
Camilla M er på en erverdig vei

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Hmmm. Jeg kjenner fler som regagerer tilnærmet sånn som du beskriver når det gjelder gluten - som var i ølen.

Hudoverfølsomhet, følese av å brenne i huden, smerter i kroppen, hodepine, kanskje ikke så mye hallusinasjoner, men depresjon og angst følger gjerne med.

Håper du finner ut av det og at du kommer deg helt!

Camilla M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkosthold. Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 13:08   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Opprinnelig lagt inn av Camilla M, her.

Hmmm. Jeg kjenner fler som regagerer tilnærmet sånn som du beskriver når det gjelder gluten - som var i ølen.

Hudoverfølsomhet, følese av å brenne i huden, smerter i kroppen, hodepine, kanskje ikke så mye hallusinasjoner, men depresjon og angst følger gjerne med.

Håper du finner ut av det og at du kommer deg helt!

Hei
Nå er det en stund siden jeg startet tråden, og jeg er helt fin igjen!
Men jeg har opplevd det før en eller to ganger, så jeg skal være innmari obs.
Fant ut at det heldigvis ikke var ølen. Drakk en ringnes lavkarbo-øl for fire dager siden og reagerte ikke annet enn at jeg ble litt tipsy
Takk og pris sier jeg, vil gjerne kunne unne meg en kald en nå og da!

Men takk for innspillet!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 11:32   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Oi, jeg lette egentlig etter noe helt annet men kom over denne tråden nå! Og nå, i ettertid så vet jeg jo at dette for meg var en ''ny generasjon'' panikkangstanfall. Veldig sprøtt å lese om det i ettertid, da jeg ikke ante hva det kunne være ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 11:52   #23
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Hei, leste innleggene med stor interesse. Skjønner det er en stund siden de ble skrevet, men godt å lese.

Dessverre er det ofte slik at når en har lært seg å "bekjempe" en type panikkangst anfall, så finner de en ny måte å gjøre seg gjeldende på. Nye utslag, andre symptomer og så er det en ny rundgang med leger, tanker, enda mer angst, før en skjønner at det er, som du skriver, en ny "generasjon" av det samme.

Fint at du har satt ord på det Photobscura. Angstanfall snakker vi lite om, men det er mange som "sliter" med det i perioder. Takk for at du delte :-)

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 12:02   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse?

Takk for det!
Jeg har hatt panikkangst i nesten tjue år, men anfallene var helt annerledes, så det virker logisk som du skriver det.
Ja, når jeg tilfeldigvis kom over denne tråden, tenkte jeg det var greit å klare opp i det. Jeg fikk et likt anfall på jobb, og ble tilfeldigvis forbarmet over av en av mine overordnede som holdt på å utdanne seg som psykolog, og han skjønte med en gang hva det var, og da jeg også skjønte det, så var det mye lettere å få hjelp hos legen, hvilket jeg også fikk .
Har nå lært meg flere triks for å lande sånne anfall før de får tak, og det er jeg glad for, for det siste store jeg hadde for litt over et år siden varte i to uker ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Optimale Smoothies Ziggy Optimal Ernæring 61 27-12-14 23:52
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
HJELP!!! kan noen hjelpe meg med nøttene mine??? deathkitty Oppskrifter 4 18-07-07 09:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no