Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Diabetes type 1, trenger råd

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-17, 14:10   #1
buble
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 17
buble er på en erverdig vei

Diabetes type 1, trenger råd

Hvordan har dere med type 1 diabetes klart å gå ned i vekt? Hvor mye karbohydrater pr måltid eller dag spiser dere? Hva spiser dere?

Jeg har prøvd på ligge på ca 60 karbohydrater om dagen i 3 uker nå, det skjer ingenting med vekta. Legen min sier at jeg må gå turer hver dag helst 40 min før det evt kan skje noe. Dette fordi jeg bruker insulin. Noen erfaringer på dette?

buble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-17, 18:12   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Diabetes type 1, trenger råd

Anbefaler på det varmeste og følge nøye med blodsukkeret (hyppige målinger) fordi du vil trenge mindre insulin når du spiser mindre karbohydrater. Følinger er ikke gøy
I følge Helsemagasinet, tidligere VOF, så kan man redusere insulinbehovet med opptil 80 % ved hjelp av streng lavkarbo.
Mindre insulin, betyr også mindre vektøkning fordi insulin bygger fett.

Lever selv ketogent, spiser 5 karbohydrater pr måltid og max 25 karbohydrater i døgnet. Bruker 12 enheter Lantus og mellom 0 og 3 enheter Apidra i døgnet og har en Hba1c på 7.
Mine karbohydrater kommer stort sett fra grønnsaker.

Som diabetiker er det viktig for meg og holde blodsukkeret mest mulig stabilt, hvilket betyr at jeg unngår alle raske karbohydrater, selv i små mengder. Holder meg til sene karbohydrater for og være mest mulig stabil.
Etter et måltid vil jeg ikke over 10 selv på det høyeste.

Min vei har vært, prøv og feil, og måle blodsukkeret før og etter måltid til jeg fant MIN balanse.
Fremdeles måler jeg før og etter måltid om jeg innfører nye matvarer eller retter.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo og diabetes type 1 LowCarbMe Stoffskifte / hormonproblemer 2 12-01-14 21:55
Diabetes type 1 milja Stoffskifte / hormonproblemer 22 30-05-12 12:49
Diabetes type 2 Marianne Fysisk og mental helse 19 22-03-12 20:59
Diabetes type 1 hege42 Spørsmål og svar 1 10-08-11 15:42
Diabetes type 1 jannesnuppa Stoffskifte / hormonproblemer 1 31-05-11 18:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no