Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

10 kg til

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-06, 14:40   #1
ninni
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 35
ninni er på en erverdig vei

10 kg til

jeg er en dame på 32 år som til nå har gått ned 35 kg.... jeg har fremdeles 10 kg igjen..

de siste 10 kg vil liksom ikke av jeg spiser som før og trener ca 4 dager i uken er det noen som har noen tips om hva man kan gjøre når man står fast slik..

eller vil ikke kroppen min mere

tusen takk for svar

ninni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 11:04   #2
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: 10 kg til

Det kan være mange grunner til dette. Du kan f.eks. ha kommet til et naturlig platå, slik at du står stille på vekta en stund før det begynner å gå nedover igjen. Det kan også være at det er på tide for deg å øke karbenivået litt. Vet ikke om du har gått veldig lenge på veldig lavt karbenivå? Det kan også være at du spiser for lite, men mye riktig må du jo ha gjort så langt uansett, siden du har tatt av deg 35 kg
Det kan jo også være at kroppen din er naturlig slank nok nå, og at de siste kiloene bare er "kosmetiske", eller til og med innbilte .
Hvis du forteller litt mer om deg selv, nærmere om hvordan du spiser, hva du veier nå og hvor høy du er, så blir det lettere for oss her inne å hjelpe deg.
Beundrer deg for det du har klart så langt, og vil ønske deg lykke til med resten.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 12:59   #3
ninni
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 35
ninni er på en erverdig vei

Sv: 10 kg til

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Det kan være mange grunner til dette. Du kan f.eks. ha kommet til et naturlig platå, slik at du står stille på vekta en stund før det begynner å gå nedover igjen. Det kan også være at det er på tide for deg å øke karbenivået litt. Vet ikke om du har gått veldig lenge på veldig lavt karbenivå? Det kan også være at du spiser for lite, men mye riktig må du jo ha gjort så langt uansett, siden du har tatt av deg 35 kg
Det kan jo også være at kroppen din er naturlig slank nok nå, og at de siste kiloene bare er "kosmetiske", eller til og med innbilte .
Hvis du forteller litt mer om deg selv, nærmere om hvordan du spiser, hva du veier nå og hvor høy du er, så blir det lettere for oss her inne å hjelpe deg.
Beundrer deg for det du har klart så langt, og vil ønske deg lykke til med resten.


jeg er 163 høy og veier 65 kg... spiser ca vær 3 time holder meg unna poteter ,ris, hvitt mel. og selfølgelig sukker og gotterier.

drikker masse vann og spiser mye knekkebrød, salat. kylling osv og masse grønsaker. på lørdager skeier jeg litt ut. overdriver ikke men føler jeg kan kose meg litt da :-)

takker for svar

ha en fin fin dag

ninni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 09:42   #4
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: 10 kg til

Skal du ned til 53 kilo? Du bør ta flere ting med i betrakning i din vurdering av hva som er den beste vekta for deg. For det første hvor mye av kroppsvekten er muskler? Trener du mye og ofte vil du utvikle muskler som veier en hel del mer enn fett. For det andre, hvor grov beinbygning har du? Er du spinkel eller kraftig bygd? For det tredje blir man gjerne litt tyngre jo eldre man blir. Man kan rett og slett ikke regne med å veie det samme som da man var 18 år når man er godt over 30.
Og hva er grunnen til at du har satt akkurat den målvekta? Fordi det gir riktig BMI? Fordi det er ditt ideal? Fordi legen din har sagt du bør veie det? Den riktige vekta er den vekta man har når man er fornøyd og tilfreds og TRIVES. Den vekta kan godt være 10 kilo mer enn målvekta!.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 12:01   #5
ninni
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 35
ninni er på en erverdig vei

Sv: 10 kg til

jeg har en ganske spinkel ben bygning. og skal ikke ned til det jeg veide når jeg var ung hehe... da var vekten min på va 40 kg (som var litt for lite da).. bmi bryr jeg meg ikke noe om jeg føler at det blir mere ett stempel og det stemmer som regel ikke.

om kroppen min ikke vil mere så er det greit for dette er ikke en slankekur men en lifsendring fra min side. men jeg må si at jeg trives bedre ved å veie sånn 55. 60 kg..

grunnen for at jeg begynte var at jeg lå på grensa til å få diabetes 2 og fikk slitasjegikt i kenærene. som nå er helt borte takk og lov.
men på det meste så veide jeg da 115 kg.

mene spørsålet mitt var egentlig hva jeg kan gjøre for å klare de siste 10. for står stille nå

ha en fin dag

ninni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 15:57   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: 10 kg til

Holde på jevnt og trutt og være tålmodig. Før eller siden kommer du ut av vektplatået. Dersom du ikke gjøre det må du se nærmere på opplegget ditt og se om du kan gjøre endringer som vil få fart på sakene.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker (og inspirasjon til bruk) dingpot Middag 35 05-01-12 00:46
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no