Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Gedigen utskeielse!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-06-13, 10:02   #1
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Gedigen utskeielse!

Var ferdig på skolen på fredag, så da måtte jeg selvfølgelig ut å feire. Så da ble det øl, flere øl. Og så avsluttet jeg kvelden med å kjøpe med meg en liten pizza. Lørdagen var jeg passelig flink igjen, men spiste litt vel mye cottage cheese. I går var jeg i bursdag, og da ble det flere kakestykker og masse is. Kom hjem og siden jeg hadde spist så mange karber allerede så lagde jeg med ostesmørbrød med fint brød.
Det jeg lurer på er hva dette gjør med kroppen, og hvor mye det ødelegger. Når er kroppen tilbake i lavkarbomodus? Det skal sies at jeg ikke går ned i vekt og heller ikke har gjor fet, så jeg begynner å miste motivasjonen, selv om jeg har merket mange andre fordeler med lavkarbo..

Og side jeg allerede har laget en tråd, så kan jeg jo spørre om en ting til. Jeg har som sagt ikke gått ned i vekt. Har lagt på meg jevnt og trutt det siste 1 1/2 år, ca 7-8 kg, og har kjempet mot disse kg hele tiden. Uansett hva jeg gjør så slipper de ikke, bortsett fra når jeg er veldig streng på kcal og ligger på ca 12-1300.... Men jeg har en synder. Må ha noe å koselig med på kvelden, så da har jeg pleid å hive i meg en boks med cottage cheese med tyrkisk joghurt og frø. Det er for konsensus skyld, og ikke fordi jeg er sulten. Kan det være det som gjør at jeg ikke går ned? Tenkte jeg skulle prøve å kutte det ut, men blir så rastløs når jeg ikke har noe å tygge på på kvelden.

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 10:28   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Gedigen utskeielse!

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten2010, her.

Men jeg har en synder. Må ha noe å koselig med på kvelden, så da har jeg pleid å hive i meg en boks med cottage cheese med tyrkisk joghurt og frø. Det er for konsensus skyld, og ikke fordi jeg er sulten. Kan det være det som gjør at jeg ikke går ned? Tenkte jeg skulle prøve å kutte det ut, men blir så rastløs når jeg ikke har noe å tygge på på kvelden.

Ett beger (250 g) cc + 1 dl tyrkisk yoghurt + en neve frø er fort 500 kcal... Og hvis du ikke klarer å gå ned med mindre du ligger på max. 1300 kcal i døgnet sier det seg selv at 500 kcal ekstra på kvelden ikke fører til vektnedgang for akkurat deg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 10:35   #3
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Sv: Gedigen utskeielse!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Ett beger (250 g) cc + 1 dl tyrkisk yoghurt + en neve frø er fort 500 kcal... Og hvis du ikke klarer å gå ned med mindre du ligger på max. 1300 kcal i døgnet sier det seg selv at 500 kcal ekstra på kvelden ikke fører til vektnedgang for akkurat deg.

Da har jeg ikke spist mer enn 8-900 kcal tidligere på dagen da... Men jeg tenkte på at kanskje det er noe med meieriprodukter som gjør det, eller at det blir for mye proteiner. Eller kanskje kroppen min ikke har behov for mer enn 1000-1200 kcal, og at jeg må ligge under det for å gå ned?

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 11:03   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Gedigen utskeielse!

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten2010, her.

Da har jeg ikke spist mer enn 8-900 kcal tidligere på dagen da... Men jeg tenkte på at kanskje det er noe med meieriprodukter som gjør det, eller at det blir for mye proteiner. Eller kanskje kroppen min ikke har behov for mer enn 1000-1200 kcal, og at jeg må ligge under det for å gå ned?

Jeg ville definitivt ikke ligget under 1200 kcal! Det blir alt for lite til at kroppen fungerer skikkelig, etter min mening. Har du prøvd å ligge rundt 1800 kcal? Kanskje du spiser for lite rett og slett? Prøv å kutte ut melkeproduktene en tid og se om det løsner da, men ikke gå mer ned i kalorier!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 11:09   #5
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Sv: Gedigen utskeielse!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg ville definitivt ikke ligget under 1200 kcal! Det blir alt for lite til at kroppen fungerer skikkelig, etter min mening. Har du prøvd å ligge rundt 1800 kcal? Kanskje du spiser for lite rett og slett? Prøv å kutte ut melkeproduktene en tid og se om det løsner da, men ikke gå mer ned i kalorier!

Ja, når jeg spiser mer legger jeg på meg. Men jeg kan prøve å bytte ut cottage cheesen med noe annet men aaaaner ikke hva. Har plutselig gått tom for penger, så da stopper det opp litt.
Men det kan altså ikke være sånn at noen kropper har behov for veldig lite kcal?
Mamman min sliter med akkurat det samme, så tenker at vi kanskje bare har veldig lav forbrenning?!

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 11:12   #6
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gedigen utskeielse!

Jeg ar innsett at hvis jeg skal miste de siste ti kg overvekt, så må jeg trene.. Uansett hvor streng jeg er på kcal og mat, så går jeg ikke ned... Utrolig demotiverende.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 12:51   #7
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gedigen utskeielse!

Kanskje det løsner med 30 min gåtur daglig? Det gjør det her

__________________



Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 14:39   #8
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Sv: Gedigen utskeielse!

Opprinnelig lagt inn av Frøken Scott, her.

Kanskje det løsner med 30 min gåtur daglig? Det gjør det her

Hei! Jeg beveger meg masse uten at jeg har merket forskjell på vekta av det.

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 15:25   #9
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Gedigen utskeielse!

Spørsmålet er vel: Hvor er du, og hvor skal du? Og hva gjør du? Uten disse opplysningene er det egnetlig vanskelig å si hva du gjør feil. Bortsett fra utskeielser da, men det vet du jo. Ellers så er det en kjent sak at melkeprodukter er en showstopper for svært mange, så jeg ville ha prøvd på å kutte ut det daglige kveldskosmåltidet / heller spist noe annet.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 15:32   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gedigen utskeielse!

Når du fyser på ting på kvelden, uten å egentlig være sulten, har du spist for lite tidligere på dagen. Og et helt beger cottage Cheese er fryktelig mye protein! jeg ville sett litt nærmere på sammensetningen uten å være hysterisk på kalorier jeg....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 15:49   #11
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Sv: Gedigen utskeielse!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Når du fyser på ting på kvelden, uten å egentlig være sulten, har du spist for lite tidligere på dagen. Og et helt beger cottage Cheese er fryktelig mye protein! jeg ville sett litt nærmere på sammensetningen uten å være hysterisk på kalorier jeg....

Kalorier må jeg nesten være hysterisk på, etter å ha prøvd meg frem.
Og det er ikke nødvendigvis at jeg er fysen på noe, det er noen ganger nesten som en tvangstanke, og jeg MÅ bare spise det selv om jeg ikke er sulten men skal finne noe annet å spise og se hvordan det går ..,hvis jeg klarer..

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 15:54   #12
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Sv: Gedigen utskeielse!

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Spørsmålet er vel: Hvor er du, og hvor skal du? Og hva gjør du? Uten disse opplysningene er det egnetlig vanskelig å si hva du gjør feil. Bortsett fra utskeielser da, men det vet du jo. Ellers så er det en kjent sak at melkeprodukter er en showstopper for svært mange, så jeg ville ha prøvd på å kutte ut det daglige kveldskosmåltidet / heller spist noe annet.

Tenker du på vekt og mål?
Jeg er normalvektig, men har lagt på meg 7-8 kg og vil ta av hvertfall 4 av de! Har forsøkt siden nyttår i fjor, men det eneste som har skjedd er at jeg har lagt PÅ meg

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 18:40   #13
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Gedigen utskeielse!

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten2010, her.

Tenker du på vekt og mål?
Jeg er normalvektig, men har lagt på meg 7-8 kg og vil ta av hvertfall 4 av de! Har forsøkt siden nyttår i fjor, men det eneste som har skjedd er at jeg har lagt PÅ meg

Men hvis du har spist 900 kcal tidligere på dagen så trenger kroppen din mer når kvelden kommer og du blir fysen på noe. Hva med et skikkelig måltid? Ikke bare melkeprodukter og frø, men en suppe? Kjøtt / fugl / fisk og grønnsaker? Lag opp en stor kjele med suppe, ha i porsjonspakninger og putt i fryseren, tiner på noen minutter i microen.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Planlagt utskeielse? maeve Mer enn 30 kg overvekt 21 22-03-13 06:12
Utskeielse = magetrøbbel? FrkMarge Spørsmål og svar 10 22-07-11 14:08
Utskeielse ... Nuppe Generell diskusjon 8 25-10-09 22:39
Utskeielse Tonemi Mer enn 30 kg overvekt 2 12-10-09 10:42
Tilbake fra ferie- og en gedigen sprekk ... MorStine Ketolysekuren 18 06-08-08 23:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no