Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
01-09-04, 09:27 | #1 |
Gjest
|
KolesterolDa jeg var på helsestasjonen med lillegutt i går, nevnte legen at jeg burde ta en kolesteroltest siden jeg visstnok hadde et eller annet på øynene som kunne tilsi forhøyet kolesterol. |
01-09-04, 10:35 | #2 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
|
Jeg husker ikke tallene mine, men det gode kolesterolet hadde gått opp litt og det dårlige kolesterolet hadde gått kraftig NED. Prøvene mine var helt perfekte !!
01-09-04, 12:22 | #3 |
Ikke flink, men god...;-)
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
|
Jeg har aldri sett noen som har fått høyere kolesterol av å følge lav-karbo kosthold. Da må det eventuelt være fordi det gode kolesterolet har blitt bedre. Grunnen er at mindre karbohydrater gir mindre insulin. Lite insulin gjør at det dannes mindre kolesterol. (Via enzymet HMG CoA reduktase i leveren, som insulin fremmer).
02-09-04, 18:34 | #4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
|
Jeg fikk en liten økning i kolesterolet da jeg testet etter tre uker, men økningen var ikke stor eller urovekkende. Ett år etter var kolesterolet kommet under det den var på før dietten og etter to år var den kommet ytterligere ned. |
Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming | HP | Atkins kosthold | 22 | 24-06-08 17:56 |